Röpelö vagina-aukon sisäreunalla

Ihmeissään.

Muiden ongelmien vuoksi olin tk-lääkärin sisätutkimuksessa ja hän mainitsi että vagina-aukkoni sisäpuolella klitoriksen puoleisessa yläreunassa on "röpelöä". Hän ei sitten sanonut mitä se voisi olla, tenttasi vain koska olen käynyt gynellä viimeksi (jota en kirveelläkään muistanut).

Havaitsen itsekin tämän kohdan sormellani, harmi etten joskus vuosia sitten tunkenut sormea itseeni niin että olisi mihin verrata, että tietäisin onko röpelö ollut aina tai milloin se on tullut.

Pusersin lihaksillani ja tongin sormillani ja sain käännettyä kohdan osittain esiin, ja se näyttää siltä kuin jonkinlaisia pikkuruisia sormimaisia ulokkeita törröttäisi, ja niissä saattaa olla vaaleahko kärki. Näitä on ainakin 2 pidempää, ehkä 2 matalampaakin.

Yritin googlettaa kuvia eri naisten- ja sukupuolitaudeista mutta ilman perhesuodatintakin mitään ei irronnut. Olen joskus lukenut että joku (visvasyylä, kondylooma - ovatko sama asia?) olisi kukkakaalimainen muutos, mutta sellaiseksi en tätä kutsuisi. En myöskään näkisi näitä rakkuloina joissa on nestettä sisällä, eli ilmeisesti lukemani perusteella herpeskään ei tule kyseeseen.

Olen aika allerginen ihminen ja herkistyn helposti sille sun tälle, joten en yhtään ihmettelisi jos periaatteessa joku allerginenkin reaktio olisi mahdollinen. Minusta tuntuu kuin alue kutisisi varsinkin öisin. En vain aiemmin kiinnittänyt tähän huomiota muilta alapään ongelmiltani (hiiva).

Olen ehkä joskus saattanut tämän aiemminkin havaita, mutta luullut sitä joksikin "immenkalvon jäänteeksi", kun en mikään genitaalispesialisti ole.

Tk-lääkäri ei tuntunut kiinnostuneelta selvittämään asiaa tarkemmin, mutta saanen ehkä tarvittaessa häneltä lähetteen gynelle. Olisi vain mielenkiintoista tietää jo nyt eikä joskus hamassa tulevaisuudessa että mitä saastaa oikein itsessäni kannan???

8

16882

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen samanlainen

Mulla on sama ongelma. Tosin näitä röpelöitä on emättimen sisäpinnan lisäksi myös emättimen aukon ulkoreunoilla, niin että koko emätin näyttää aika räjähtäneeltä. Tk-lääkäri ei mullakaan osannut sanoa juuta eikä jaata, kutsui "polyyppimaisiksi muutoksiksi". Papassa mulla ei ole ollut mitään.

Mun pitäis maksaa yksityinen gyne, että saisin selvyyden siihen mitä nää on, mutta ei mulla ole varaa sellaisiin. Ajattelin, että jospa menen tyhmänä sukupuolitautien polille (vaikka ei tämä mitään tautia olekaan, oon siitä varma), niin sieltä ne ainakin ehkä osais sanoa jotain fiksumpaa kuin meidän tk-lääkäri.

Mulla on myös jatkuvaa kutinaa, mutta oon ajatellut, että se on sitkeä hiiva (hiivalääkkeet ei tosin auta).

Sukupuolielämä on kuollut ihan tyystin, koska mä häpeän näitä ihan hirveästi. :(

• mullakin..

Mulla on sormimaisia ulokkeita emättimen aukon lähellä kolme, yksi pidempi ja kaksi lyhyempä. Sellaisia "nahkaliuskoja". Huomasin ne nyt, kun alkoi kutista ihan järkyttävästi. Kutina alkoi sheivauksesta ja menkkojen aikana paheni entisestään. Yleensä käytän siteitä. Kokeilinkin käyttää tamponeja ja kutina helpotti. Siteetkin saattavat aiheuttaa kutinaa. Nyt minulla on kuitenkin kaikelta varalta hiivasienilääkekuuri päällä ja kutina on helpottanut huomattavsti, oikeastaan kadonnut kokonaaan.

Muistaakseni joskus gynelääkärini sanoi, että joillakin on kyseisiä ulokkeita ja ne voivat olla ihan normaaleja.

Puoli vuotta sitten tulokseni olivat täysin puhtaat (1). Varaan kuitenkin vielä ajan lääkäriin papakokeeseen, kaikelta varalta, vaikka taudin mahdollisuutta ei olekaan: olen elänyt vakituisessa suhteessa jo vuosia, eikä pettämistä ole tapahtunut, olen varma. Toisaalta esim. kondylooma voi itää vuosiakin...

• Ihmeissään.

Jostain syystä minulle tuli tuo sana "polyyppi" mieleen kun noita ulokkeita katselin, vaikka ei minulla ole edes mitään kokemusta mistään polyypeista. Katsoin sitten Kodin suuresta lääkärikirjasta että mikäs se sellainenkin on, ja siellä sanottiin että se on limakalvon kasvannainen joka voi johtua esim. tulehduksesta. Minulla oli toista vuotta hiivatulehdus (oli yhtä helvettiä) ja isällänikin on ollut polyyppejä nenässä joskus nuorena (hänellä oli selittämätön allerginen pysyvä nuha). Kirjan mukaan polyyppeja voi olla esim. kohdunkaulassa. Vagina-aukkoa ei mainittu, mutta kyllähän se limakalvo sielläkin paikat peittää.

Minulla oli hiivan aikaan myös jatkuvasti pieniä "paiseita" häpyhuulissa, ja em. kirja sanoi paiseistakin että hiivatulehdus voi aiheuttaa niitä.

Ihmetyttää että MITÄ ne tk-lääkärit sitten tietävät, kun ei kumpikaan viime aikoina tapaamani osannut mainita sen paremmin polyypeista kuin tuosta toisestakaan asiasta eli hiivan taipumuksesta aiheuttaa märkäkertymiä. Aiempi lääkäreistä ei edes maininnut koko "röpelöstä" yhtään mitään!

Olettaisin että hiivan jäljiltä minulla on nuo paikat aika kuivat (ei vieläkään minkäänlaista valkovuotoa, kuten ei ole ollut lähes pariin vuoteen), joten liekö ihme jos tuollaiset limakalvoulokkeet sitten kuivuuttaan kutisevat. Tekisi melkein mieli saksia ne sieltä irti... Mutta jos tämä jatkuva ärsytys ei lopu niin kai kysyn gyneltä sitten jotain apua. Onhan niillä jotain lasereita ja sen sellaisia.

Minullakin on ollut jo 10 v sama ukko ja aina kotosalla, eli jos on jotain sukupuolitautia niin on tullut jo ikuisuus sitten. Mutta kyllä minä nyt sitä hiivaa syytän ihan kaikesta. On se yksi perkele... Eikä olisi kai vieläkään loppunut jollen olisi ottanut Sporanoxia. Saa nähdä sitten auttaako tämä pysyvästi.

• röpötin

Tämä on kyllä todella vanha aloitus, mutta vastaan silti, jos joku vaikkapa kamppailisi saman ongelman kanssa. Olen 14, sukupuolielämä ei vielä alkanutkaan ja omistan ks. ulokkeita emättimessäni :) Joten oletan että ne ovat synnynnäisiä/normaaleja joillekin ihmisille, sillä minulla ei kai mitään sukupuolitautia vielä ole. Itse olin huolestunut tästä ilmiöstä, kun emättimenhän pitäisi olla tasainen, joten googlettelemalla löysin ketjun.

• poimuja

Emätin ei ole tasainen, vaikka se piirroskuviin sellaisiksi kuvataan. Se on hyvin poimullinen. Miten se muuten venyisi riittävän suureksi yhdynnän ajaksi tai lapsen synnyttämiseen?
      Ylimääräiset ulokkeet ovat tietysti ylimääräisiä, mutta esimerkiksi polyyppi on vain kiusallinen, mutta ei terveydelle vaarallinen.

• "pallero"

Heipä hei!

Itse olen pohtinut näitä samoja palleroita ensimmäisen lapsen syntymästä saakka, olen käynyt gynellä Mehiläisessä ja hän sanoi alapääni olevan aivan normaali.. Kyllähän tuollainen jopa hiukan ulospäin työntyvä "pallero" hiukan aina ihmetyttää, mutta ei ne kipeitä ole - paitsi silloin kun alapää kärsii joskus hormonaalisesta kuivuudesta.. Kohta pukataan 3 pulla uunista ulos - saas nähdä tuoko se lisää "palleroita" =))

• assikäsek

Immenkalvonjäänteitä, sanoi lääkäri mulle, kun näitä röpelöitä ihmettelin. Jospas ne ois niitä. :)

• ampparitt

Mullakin tuntuu olevan jotain tollasia alapäässä... pelästyin tosissani tuntiessani ne..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4631
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      498
      2437
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2001
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1909
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1586
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      12
      1186
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      102
      984
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      842
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      839
    Aihe