Ocun lukkopesä pyörii...

niskis

Meni Ocu -98:n kuskinpuoleisen oven lukkopesä kankeaksi, puhdistin liuottimella ja laitoin aseöljyä. Seuraavana aamuna ei ollut enää jäykkä vaan pyöri avaimen mukana täysiä kierroksia. Toisen oven lukko meni jo pari vuotta sitten, nyt ei toimi kuin peräkontin lukko. Jos lukkopesän vaihtaa, pitää vaihtaa sitten kaikki kolme. Voiko tuon avaimen korvata kaukosäätimellä ja mitä moinen asennettuna maksaa?

7

2385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riimu

Kerran keskuslukitus on niin onhan siihen hyvinki mahdollista asentaa kauko-ohjattava keskuslukko, voi tulla jopa halvemmaksi kuin noitten lukkojen vaihto. Kauko-ohjattavan asennusarja oli joskus 120 euron luokkia jossakin nettikaupassa... En muista sivua

• elkfekjf

Minulla vaihdettiin huollossa pelkkä kuskin oven lukkopesä. (Sama kuin Golf:ssa) Pesän voi koodata alkuperäiselle avaimelle.

• aki*

Sama tilanne oli vuosi sitten omassa -98 Ocussa. Lukkopesän takaa oli murtunut noin 2cm pitkä "tappi", joka on lukkopesän ja varsinaisen lukon välissä. Uusi osa maksoi reilun kympin ja oli suhteellisen helppo vaihtaa. Ei voi olla kovin kallis operaatio korjaamollakaan.

• niskis

vai korjaamolla? Jos itse, millainen homma tuo olisi? Hankalinta lienee verhoilun purkaminen, miten hankala tuo on Ocussa?

• aki*
        niskis kirjoitti:

vai korjaamolla? Jos itse, millainen homma tuo olisi? Hankalinta lienee verhoilun purkaminen, miten hankala tuo on Ocussa?

Verhoilua ei tarvitse purkaa. Lukkopesän lukitusruuvi löytyy lukon vierestä kumitulpan takaa. Torx-ruuvi on aika syvällä, vaatien noin 5cm:n varren. Sitä löysäämällä sylinteri lähtee irti ja välihilut pääsee vaihtamaan. Ruuvia löysätään vain sen verran, että pesä lähtee irti. Jos löysäät liikaa, tippuu ruuvi oven pohjalle ja sieltä sitä on työlästä onkia.

• jaa
        niskis kirjoitti:

Oven päädyssä on kumitulppa ja reiässä on yksi ruuvi minkä löysäät niin lukkosyliteri on irti.Jä sen päähän saa korjausarjan -just se levy tappi homma

• hommeli

Lukkopesän (uudenkin)voi sarjoittaa avaimelle,itse ainakin 8).Tod.näk vika ei ole itse lukossa vaan lukkopesän päässä olevassa "melassa".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5193
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1595
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1460
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      70
      1409
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      336
      1339
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      49
      1328
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      76
      1272
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      4
      1055
    9. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      50
      948
    10. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      945
    Aihe