Ocun lukkopesä pyörii...

niskis

Meni Ocu -98:n kuskinpuoleisen oven lukkopesä kankeaksi, puhdistin liuottimella ja laitoin aseöljyä. Seuraavana aamuna ei ollut enää jäykkä vaan pyöri avaimen mukana täysiä kierroksia. Toisen oven lukko meni jo pari vuotta sitten, nyt ei toimi kuin peräkontin lukko. Jos lukkopesän vaihtaa, pitää vaihtaa sitten kaikki kolme. Voiko tuon avaimen korvata kaukosäätimellä ja mitä moinen asennettuna maksaa?

7

2303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riimu

Kerran keskuslukitus on niin onhan siihen hyvinki mahdollista asentaa kauko-ohjattava keskuslukko, voi tulla jopa halvemmaksi kuin noitten lukkojen vaihto. Kauko-ohjattavan asennusarja oli joskus 120 euron luokkia jossakin nettikaupassa... En muista sivua

• elkfekjf

Minulla vaihdettiin huollossa pelkkä kuskin oven lukkopesä. (Sama kuin Golf:ssa) Pesän voi koodata alkuperäiselle avaimelle.

• aki*

Sama tilanne oli vuosi sitten omassa -98 Ocussa. Lukkopesän takaa oli murtunut noin 2cm pitkä "tappi", joka on lukkopesän ja varsinaisen lukon välissä. Uusi osa maksoi reilun kympin ja oli suhteellisen helppo vaihtaa. Ei voi olla kovin kallis operaatio korjaamollakaan.

• niskis

vai korjaamolla? Jos itse, millainen homma tuo olisi? Hankalinta lienee verhoilun purkaminen, miten hankala tuo on Ocussa?

• aki*
        niskis kirjoitti:

vai korjaamolla? Jos itse, millainen homma tuo olisi? Hankalinta lienee verhoilun purkaminen, miten hankala tuo on Ocussa?

Verhoilua ei tarvitse purkaa. Lukkopesän lukitusruuvi löytyy lukon vierestä kumitulpan takaa. Torx-ruuvi on aika syvällä, vaatien noin 5cm:n varren. Sitä löysäämällä sylinteri lähtee irti ja välihilut pääsee vaihtamaan. Ruuvia löysätään vain sen verran, että pesä lähtee irti. Jos löysäät liikaa, tippuu ruuvi oven pohjalle ja sieltä sitä on työlästä onkia.

• jaa
        niskis kirjoitti:

Oven päädyssä on kumitulppa ja reiässä on yksi ruuvi minkä löysäät niin lukkosyliteri on irti.Jä sen päähän saa korjausarjan -just se levy tappi homma

• hommeli

Lukkopesän (uudenkin)voi sarjoittaa avaimelle,itse ainakin 8).Tod.näk vika ei ole itse lukossa vaan lukkopesän päässä olevassa "melassa".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      98
      1955
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      37
      1720
    3. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      411
      1531
    4. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1361
    5. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      102
      1159
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      12
      1004
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      954
    8. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      941
    9. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      918
    10. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      24