Hei.
Kyllä syksy on ollut erikoinen: -asteita ja sitten 48 tunnin sisällä tal-
vi (1 päivä -5, siiten -10, sitten taas lauhaa.
Täällä Pirkkalassa kiertää jatkuvastin 150 yks. tilhiparvi ja sama määrä räkättirastaita.Mistä ruoka?
Omalla lintulaudallani tali- ja sinitiainen,punatulkku,viherpeippo ja PEIPPO.
Se siitä
REIJO
E-mail:[email protected]
Talvilinnut
9
413
Vastaukset
- Rusto
Ainakin meilläpäin pihlajissa on vieläkin marjoja, joita tilhet ja rastaat syövät.
Nuo linnuthan muuttavat pitkin talvea etelää kohti sitä mukaa, kun luonnon ravinto ehtyy.
Rastaita jää ainakin meilläpäin myös talvehtimaan vieraillen ahkerasti pihamailla ja lintulautojen alla. - Lintujen puolesta
Talvilintija jos ruokkii yhtenä talvena niin linnut voivat oppia siihen ja jos seuraavana talvena ei ruokikkaan niin linnut odottavat siellä ruokaa turhaan!
- Yrskä
Täällä Pohjois-Karjalassakin on tilhiä ja räkättiparvia - edelleen. Jos talvi on leuto, niin voivat viipyä koko talvenkin, kerran muistan niin aikaisemmin tapahtuneen. Puut pullistelevat pihlajanmarjoja edelleen ja ihan meidän talon vieressä on marja-aronioita vaikka kuinka paljon - marjat pensaissa kiinni. Kuka tietää osaavatko räksät ja tilhet käyttää molemmat niitä sapuskakseen?
Tänään näin taviokuurnan - ääniä olen kuullut lähistöltä aikaisemminkin.- Linkku
ESKON viesti (KÄVI MEILLÄKIN..)ei käy edes vitsistä.pysytään asiassa
- esko
pari punatulkkuakin =oD
- Linkku
Olen aikaisemmin esittänyt käsitykseni-kysymykseni tihhiparvesta.Sanoin sen 150 yks.-se on suurempi vaikea laskea kun on niin liikkuvaita.
Käsityksdeni on vahvistunut-niillä on nälkä - ja jostakin syystä eivät osaa
"muuttaa".
1.Iso parvi tulee ja menee-marjoja ei ole,hakevat ruoka jopa maasta(vähän lunta,0-keli)
2.Tulevat jopa lintulaudalle (auringonkukkaa, puintijätettä-ei oikein kelpaa.(20.1.-01)
Jotain on mielestäni outoa.
Terv.Linkku - Linkku
ESKON LOHKAISU
(pari punatulkkuakin) ei käy edes vitsistä.Pysytään asiassa
Toivoo Linkku - Arvaaja
Linkku kirjoitti:
Olen aikaisemmin esittänyt käsitykseni-kysymykseni tihhiparvesta.Sanoin sen 150 yks.-se on suurempi vaikea laskea kun on niin liikkuvaita.
"muuttaa".
1.Iso parvi tulee ja menee-marjoja ei ole,hakevat ruoka jopa maasta(vähän lunta,0-keli)
2.Tulevat jopa lintulaudalle (auringonkukkaa, puintijätettä-ei oikein kelpaa.(20.1.-01)
Terv.LinkkuVoisiko olla niin, että talvi ei ole ollut riittävän kova? Leudoilla säillä linnut selviävät vähälläkin ravinnolla, pakkasilla ravinnonkulutus moninkertaistuu lisääntyneen lämmöntuotannon takia. Jos siis kotipihasi tihet eivät vielä ole antaneet periksi ja lähteneet vaeltamaan, vaan koettavat roikkua paikalla syöden mitä sattuu löytymään? Kyllä ne siitä lähtevät, jos eivät tosiaan enää saa riittävästi ravintoa, luulen.
- Linkku
Linkku kirjoitti:
"muuttaa".
Terv.LinkkuNimim. Arvaaja vei sanat suustani. Oli aikomus vastata, mutta lue Arvaajan vastaus.
Tänään (su 21.1.)oli pakkasta ja tilhet ties missä ..Baltiassa.
Kyllä Luonto omistaan huolen pitää!
Terv.Linkku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213