Tunnistaako kukaan tätä vanhaa

Arabiaa?

Heips. :) Tunnistaako kukaan teistä tätä vanhaa Arabian astiaa? Se on avokin äidin, ja pohjassa on sininen leima, jossa pieni kruunu, Arabia, Made in Finland ja 30.

http://www.aijaa.com/v.php?i=706107.jpg

Jos joku tietää valmistusvuoden, summittaisen arvon jne.. Kiitos.

7

2597

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mermeli
      • ..mutta..

• -Kooma-

• Koodeja vain
        -Kooma- kirjoitti:

12-62 = joulukuu 1962

Olen kysynyt asiaa Arabiasta. Ovat jotain valmistuskoodeja, ei aikamääriä.

• aikamääriä
        Koodeja vain kirjoitti:

Olen kysynyt asiaa Arabiasta. Ovat jotain valmistuskoodeja, ei aikamääriä.

Keräilijän aarteet Arabian kannuja- kirjassa sanotaan että numerot voivat tarkoittaa valmistus ajankohtaa. Ainakin 1940 luvulta lähtien on ensimmäinen/ensimmäiset numerot merkinneet valmistuskuukautta ja jälkimmäiset valmistusvuotta. Esim. 545 = toukokuu 1945 tai 554= toukokuu 1954. Aikaisemmin ensimmäiset numerot merkitsivät vuotta ja jälkimmäiset kuukautta esim: 112= joulukuu 1901 tai helmikuu 1911. Näitä merkintöjä on käytetty myös päällekäin joten sekaannuksia saattaa olla. Käykääpä muuten sivuillani www.kerailyt.k24.fi Siellä on keräämiäni Arabian astioita (maatuskoja ja 70-luvun esineitä myös kerään) Sivut ei näy esim. googlen kautta vielä vaikka on ne sinne ilmoitettu. Tarttisin sinne kävijöitä. Juuri kukaan ei tiedä näistä sivuista mitään joten ettei 100€ menis niiden teossa taas kohta hukkaan kun kesäkuussa pitää 100e maksaa niin "mainostakaa" minun avukseni:) KIITOS!!

• astioista
        aikamääriä kirjoitti:

Keräilijän aarteet Arabian kannuja- kirjassa sanotaan että numerot voivat tarkoittaa valmistus ajankohtaa. Ainakin 1940 luvulta lähtien on ensimmäinen/ensimmäiset numerot merkinneet valmistuskuukautta ja jälkimmäiset valmistusvuotta. Esim. 545 = toukokuu 1945 tai 554= toukokuu 1954. Aikaisemmin ensimmäiset numerot merkitsivät vuotta ja jälkimmäiset kuukautta esim: 112= joulukuu 1901 tai helmikuu 1911. Näitä merkintöjä on käytetty myös päällekäin joten sekaannuksia saattaa olla. Käykääpä muuten sivuillani www.kerailyt.k24.fi Siellä on keräämiäni Arabian astioita (maatuskoja ja 70-luvun esineitä myös kerään) Sivut ei näy esim. googlen kautta vielä vaikka on ne sinne ilmoitettu. Tarttisin sinne kävijöitä. Juuri kukaan ei tiedä näistä sivuista mitään joten ettei 100€ menis niiden teossa taas kohta hukkaan kun kesäkuussa pitää 100e maksaa niin "mainostakaa" minun avukseni:) KIITOS!!

Tietääkö kukaan arvoa CHRISTINEHOLM PORCELAINEN sinertävistä astioista. Muistaakseni kokonaan vaalean siniset paitsi teuna tummansininen. On sininen hento kukkakuvio jotka poikkeavat ainakin kahvikupeissa toisistaan. Kissankello kuvioa ainakin on. Nämä ovat mummolaani mummon aikoinaan jostain lehdestä tilaama astiasto. Nyt kun mummo kuollut ja talossa asuu vain isäni astiat kappissa pölyyntyy. astiastoon kuuluu ainakin: Syviä ja matalia ruokalautasia, (näitä aika iso pino) leivoslautasia, kahvikuppeja tasseineen, sokerikko, kermakko, erikokoisia tarjoiluvateja (3 kpl?) kastikekaadin, liemi/keittoastia (kannellinen) kaksi sirotinta Olen kuullut että ilmoitustauluissa ja lehdissä kysellään. Onko kovinkin haluttua ja arvokasta? En ole muualla tätä sarjaa nähnyt. onko paljonkin liikkellä? Myymässä ei olla mutta oisko paljon esim. tämä mainitsema astiaston hinta? Kunnosta en osaa sanoa mutta on sitä aina juhlissa käytetty, nyt mummon kuoleman jälkeen harvemmin. kertokaa!!

• astioista
        astioista kirjoitti:

Tietääkö kukaan arvoa CHRISTINEHOLM PORCELAINEN sinertävistä astioista. Muistaakseni kokonaan vaalean siniset paitsi teuna tummansininen. On sininen hento kukkakuvio jotka poikkeavat ainakin kahvikupeissa toisistaan. Kissankello kuvioa ainakin on. Nämä ovat mummolaani mummon aikoinaan jostain lehdestä tilaama astiasto. Nyt kun mummo kuollut ja talossa asuu vain isäni astiat kappissa pölyyntyy. astiastoon kuuluu ainakin: Syviä ja matalia ruokalautasia, (näitä aika iso pino) leivoslautasia, kahvikuppeja tasseineen, sokerikko, kermakko, erikokoisia tarjoiluvateja (3 kpl?) kastikekaadin, liemi/keittoastia (kannellinen) kaksi sirotinta Olen kuullut että ilmoitustauluissa ja lehdissä kysellään. Onko kovinkin haluttua ja arvokasta? En ole muualla tätä sarjaa nähnyt. onko paljonkin liikkellä? Myymässä ei olla mutta oisko paljon esim. tämä mainitsema astiaston hinta? Kunnosta en osaa sanoa mutta on sitä aina juhlissa käytetty, nyt mummon kuoleman jälkeen harvemmin. kertokaa!!

Nyt kun kävin tuolla mummolassa niin huomasin että noita leivos lautasia on kahden kokoisia ja astiastoon kuluu vielä kulhoja erikokoisia. Ainakin kaksi oli siellä kaapissa, mutta luulen että niitä olisi enemmänkin.

Kertokaa ihmeessä jos joku tietää tai on netissä jossain tietoa...

Kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      2593
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      206
      1204
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66