MIKÄ merkki hyvä

80-90hv

mikähän ois hyvä merkki? 4wd traktori kokoluokassa 80-100hv vm 80-90

13

3588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juxu

      Hyvä kone on esimerkiksi CaseIH 885: suht modernia tekniikkaa, säätövapaata kytkintä, jarruja, pikavaihdekin löytyy. Hyvä, luotettava hydrauliikka ja moottori vääntää kuin paholainen pienellä polttoainemäärällä. Ohjaamo on hyvä ikäisekseen..

    • Jamo

      Esimerkiksi MF 690 tai uudempi 390

      Ja tietenkin Fiiatilta 80-90

    • silloinkin

      Haet nimenomaan sen ajan koneita, eikä hinnan perusteella ???? No, katsotaan, mitä löytyisi vuosiluokista 1980-1990

      Eli harrastajien keskuudessa suosittuja koneita etsimällä, voisi lista olla esim. seuraavanlainen:

      Belarus 825 tai uudemmat vastaavat
      Zetor 8145-10145 12145 - Ursus 385-1200-sarja
      Valmet 803/903
      Leyland 482 / 804
      David Brown 1490

      Siis eihän 20 vuotta vanha kone ole enää urakkakunnossa, eli nämä lienevät edullisia ja kuitenkin vaaditussa teholuokassa. Käytetyt 80-luvun Massikat, Fordit, John Deeret ovat vähän liian kalliita verrattuna esim. uudempiin Belaruksiin.

      Jos varmaa ja tehdastakuulla varustettua konetta tarvitset, osta edullisin mahdollinen uudempi "tarjouskone" , esim. Valtran 900 -sarja, NH TLA, John Deere 5000 - sarja, mitä niitä nyt onkaan. Tai uusi Belarus tai Zetor. Nykykoneissa on lisäksi pienet kääntösäteet ja moderni hytti.

      Fordeissa prakaa nostolaitteet ja vivustot katkeilee, vaihteisto hajoaa, moottorinlohkot vuotavat ja jarrut on loppu. Banjot repeilee ja sähkölaitteet ovat pimeänä. Nelivedot eivät tietenkään toimi ja voimanottakseli on susi. Niitä Fordeja siis älköön kukaan tuolta käytettyjen riveistä katsoko, ainakaan 7810 - mallia, joka siis on aivan pommi ;-)

      -SS-

    • 9876

      Mulla on "yleistraktorina" Fiat 80-90 vm 91.Ostin sen vuosituhannen taitteessa,muina ehdokkaina oli saman kokoluokan Case ja Ferku.Suurin syy miksi päädyin Fiatiin oli sen yksinkertainen rakenne,sitä pystyy itse korjailemaan aika pitkälle.Suurin remontti tähänmennessä on ollut starttikehän vaihto.Sekin sujui ihan kotioloissa.

      Metsäominaisuudet siinä eivät ole parhaat mahdolliset mutta kyllä niihinkin oppii,kun vähän harjoittelee.

    • paras ko luokkaan

      on ehdottomasti Zetor 7745, joko ahdettuna tai ilman.

      Tehoa kun pienessä kylässä (73 tai 81 hp mutta vastaa casen, fergun, fiatin puhumattakaan nyt foortin 80- 100 hevosvoiman moottoreita täysin)

      Ketterä kone, 100% lukot, paljon työtehoa pienissä raameissa. Peto etenkin metsässä. Kestää kuormainkäyttöä.

      Pari polttoaineletkua voi joutua joskus vaihtaan ja käyttäjästä riippuen mahdollisesti ajokytkimen levyn.

      • Uskois tuonki

        ..niin tulis...! Ketterä? Heh! Voimaa on..Hahhah!Erityisesti metsään?? Hihii!


      • 12 kuution
        Uskois tuonki kirjoitti:

        ..niin tulis...! Ketterä? Heh! Voimaa on..Hahhah!Erityisesti metsään?? Hihii!

        lietevaunua mut meitin 3060 massikka ei kunnolla. Joka nurkasta ketjutettuna ja vetävällä kärryllä haettu tukkikuormia sellaisesta paikasta mistä valtramiehet on tulleet häntä koipien välissä ilman kuormaa takas.

        Toisessa 8000 tuntia toisessa 13000 tuntia. Korjauskulut olleet olemattomat.

        Ketteryydestä voi todeta että kääntöympyrän halkaisija on samaa luokkaa kaikissa zetor/Zts malleissa kuin vastaavan tehoisissa valmeteissa. Ilmajousilla varustetut valmetit tosin huomattavasti zetoreita kankeampia.

        että siinäpä sulle pureskeltavaa. Taidat olla foorttimies etkä siis ymmärrä Traktoreista mitään...


      • Uskois tuonki
        12 kuution kirjoitti:

        lietevaunua mut meitin 3060 massikka ei kunnolla. Joka nurkasta ketjutettuna ja vetävällä kärryllä haettu tukkikuormia sellaisesta paikasta mistä valtramiehet on tulleet häntä koipien välissä ilman kuormaa takas.

        Toisessa 8000 tuntia toisessa 13000 tuntia. Korjauskulut olleet olemattomat.

        Ketteryydestä voi todeta että kääntöympyrän halkaisija on samaa luokkaa kaikissa zetor/Zts malleissa kuin vastaavan tehoisissa valmeteissa. Ilmajousilla varustetut valmetit tosin huomattavasti zetoreita kankeampia.

        että siinäpä sulle pureskeltavaa. Taidat olla foorttimies etkä siis ymmärrä Traktoreista mitään...

        ..vaan parilla 7745:llakin oon ajanu. Eivät oo vertailukelpoisia Traktorin kans


      • traktoreista
        Uskois tuonki kirjoitti:

        ..vaan parilla 7745:llakin oon ajanu. Eivät oo vertailukelpoisia Traktorin kans

        mutta kalkkivaunun vedossa ja murskausjyrsimen vedossa ei ole ainakaan meillä kestäneet muut kuin isot zetorit ja jenkki jontikat ja natikat. 1455 natikastakin meni perkele aski yhtenään kalkkihommissa kun ryskytti jäistä kynnöstä. Mut pitää ottaa huomioon että noi jenkkikoneet on jo ihan eri kokoluokkaa. Crystallin kokoluokassa ei ole löytynyt yhtään muuta konetta joka noissa hommissa olis pitkään kestännyt.


      • setoorit
        12 kuution kirjoitti:

        lietevaunua mut meitin 3060 massikka ei kunnolla. Joka nurkasta ketjutettuna ja vetävällä kärryllä haettu tukkikuormia sellaisesta paikasta mistä valtramiehet on tulleet häntä koipien välissä ilman kuormaa takas.

        Toisessa 8000 tuntia toisessa 13000 tuntia. Korjauskulut olleet olemattomat.

        Ketteryydestä voi todeta että kääntöympyrän halkaisija on samaa luokkaa kaikissa zetor/Zts malleissa kuin vastaavan tehoisissa valmeteissa. Ilmajousilla varustetut valmetit tosin huomattavasti zetoreita kankeampia.

        että siinäpä sulle pureskeltavaa. Taidat olla foorttimies etkä siis ymmärrä Traktoreista mitään...

        Mahtipeliä ja onhan niissä koppihii niinku maitolava.


      • enää maitolavaa
        setoorit kirjoitti:

        Mahtipeliä ja onhan niissä koppihii niinku maitolava.

        nuissa meirän setoreissa, niis on toi uurempi "pystytolppa" kabiini. Soon ruma mutta hyvä! Hiljaanen, kesällä viileä ja talvellat lämmin. Pölykään ei tartu pystyihin laseeihin.

        230 hevosta otettihin tuosta yhrestä viimekeväänä kun laitettiin lavetinvetoon. Ei o vieläkään hajonnu. Harmi vaan kun ei nuita enää saa mistään..


      • Paalinpyörittäjä
        enää maitolavaa kirjoitti:

        nuissa meirän setoreissa, niis on toi uurempi "pystytolppa" kabiini. Soon ruma mutta hyvä! Hiljaanen, kesällä viileä ja talvellat lämmin. Pölykään ei tartu pystyihin laseeihin.

        230 hevosta otettihin tuosta yhrestä viimekeväänä kun laitettiin lavetinvetoon. Ei o vieläkään hajonnu. Harmi vaan kun ei nuita enää saa mistään..

        Saahan noita vielä moternina versioina reutsin koneella(päästömääräysten takia). Siittä en osaa sanoo millanen tää uusioversio on ja minkä hintanen, mutta veikkaan että ainaki kalliimpi!

        http://www.vahatalo.fi/crystal.htm


      • tuollaista käynyt
        Paalinpyörittäjä kirjoitti:

        Saahan noita vielä moternina versioina reutsin koneella(päästömääräysten takia). Siittä en osaa sanoo millanen tää uusioversio on ja minkä hintanen, mutta veikkaan että ainaki kalliimpi!

        http://www.vahatalo.fi/crystal.htm

        koeajamassa. Se on ihan asiallinen peli ja hintakin on ihan kohdillaan, tosin onhan se kalliimpi kuin noi vanhat, mutta kaikki muukin on kallistunut. Se on kyllä vakavasti harkinnan alla, ja jos vaihdan niin pitää vaihtaa 2-3 konetta kerralla, sillä saa pienen myyjän kiinnostumaan ja toivottavasti tekeen tiukan tarjouksen ;-)

        Epäilyttää vaan varaosien toimitusvarmuus ja nopeus. Osa on samaa kuin vanhoissa koneissa, mut ne modernisoidut osat????


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe