Olen syönyt todella paljon mansikoita viimeisten viikkojen aikana. Aamupalana, iltapalana ja joskus jopa välipalaksi. RUOANSULATUS ON toiminut järjettömän hyvin ja minulla siis on ollut jo monta kuukautta papanaista ulostetta, mutta viimeisten päivien aikana se on ruvennut kiintymään normaaliksi taas ja olen käynyt vessassa JOKA päivä. (ennen kävin vain 2:n/3:n päivän välein) Maha on kans pitänyt kovaa meteliä ja epäilen mansikoitten aiheuttaneen sen. Onko täällä muita, joita mansikat on auttanut?
Mansikka auttaa ruoansulatukseen?
?????
3
2005
Vastaukset
- hmg
Muistaisin lukeneeni jostain että mansikassa on jotain proteolyyttistä entsyymiä, eli siinä on entsyymi joka sulattaa proteiinia. Tämä mahd. selittäisi sen että mansikka on edistänyt ruoansulatusta.
Se että maha on pitänyt meteliä voi ehkä johtua mansikoista, eritoten jos olet syönyt niitä tärkkelyspitoisen ruoan kanssa.- ?????
Tärkkelyspitoinen ruoka..?
- hmg
????? kirjoitti:
Tärkkelyspitoinen ruoka..?
No, esimerkkejä tärkkelyspitoisesta ruoasta ovat esim.
- peruna
- hiivalla leivottu vehnäleipä, ruisleipä
- kaurapuuro
- pasta
- ohrarieska
- aamiaismurot
- riisi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254799- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483165- 542677
- 2072655
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091565