Huivi vai peruukki töissä?

Janett

Onko teillä ollut jo hiuksia tarpeeksi töihin palatessa vai oletteko käyttäneet huivia vai peruukkia? Minulla on 26.7. viimeinen syto ja työt alkavat marraskuun alussa. Olen ainakin osan päivää terveyskeskuksen neuvonnassa ja mietin, kumpi on parempi kuuma peruukki vai huivi, joka ei käy muihin työvaatteisiin. Vainko ihan kaljuna,joka herättäisi tietysti ihmetystä. Vai ehtiiköhän hiukset kasvaa siihen mennessä jo sen verran, että voi olla avopäin. Miten teille on käynyt, jotka olette jo palanneet työelämään ja hoidot loppuneet.

14

2507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työkokemus

Ilman muuta peruukki, sopii työasun kanssa.

• peruukkia

Muutenkin niin kuuma työpaikalla, että huivi oli paras. Muutaman kerran pidin peruukkia ja kyllästyin siihen että sitä sai vetää eteenpäin.Miksi rääkätä itseään lisää. Mutta jälleen, jokainen tekee niinkuin parhaaksi katsoo, ottaen huomioon olosuhteet jne. Minä en joutunut paljoa olemaan asiakaspalvelussa, toki liikuin ympäri toimistoa ja asiakkaat näkivät. Työasua meillä ei ole. Minulla meni varmaan lähes 4 kuukautta ennenkuin tukkaa oli sen verran, että kehtasi jättää huivin pois.

Miten muuten kun olet neuvonnassa, eikö siinä ole suuri infektioriskikin? Ja vielä terveyskeskuksen?

• Janett

mutta kyllä vastustuskyky töihin mennessä jo kasvaa. Minulla on follikulaarinen lymfooma, johon sytot eivät ole ihan niistä rankimmista päästä, koska sitä ei kokonaan saada paranemaan vaan uusiutuu herkästi. Infektioita ei ole ollut silloinkaan kun veriarvot ovat alhaisimmillaan. Heikko olo vain.

Toivottavasti voimat riittävät, että jaksan marraskuun alussa töihin, koska velat kaatuvat muuten päälle, pankin kanssa olen sopinut kolmen kuukauden lyhennysvapaista, enempää eivät voi antaa. Ja toisaalta masennun tänne yksinäisyyteen kotiin, töissä sentään näkee ihmisiä.

Ja koska tämä tauti uusiutuu herkästi, työssäkäynti voi jäädä hyvin lyhyeksi. Mutta kunhan edes joksikin aikaa saisi normaalin elämän.

Peruukki on kyllä kuuma ja välillä kirjoitan lääkäreiden saneluja, on kuulokkeita ja silmälasit, niin peruukki on kyllä siinä jo liikaa. Toisaalta, jos melkein kaljuna istun tk:n neuvonnassa, niin ehkäpä ihmiset eivät pikkuvaivoista valittelisi, kun näkevät, että työntekijät ovat sairaampia...

• syto

marraskuussa -05, en vieläkään töissä. Tukka kasvoi kyllä niin, että helmikuussa -06 olin jo ilman peruukkia. Voimia ei vain ole töihin.
      Älä vielä hätäile töistä.

• LPolku

Tuossa ajassa tukka ehtii kyllä kasvaa jo ihan "säädyllisiin" mittoihin.

Itse en pitänyt enää kumpaakaan kun päässä alkoi olla noin 4 mm sänki.

• Pitkä peruukki
        LPolku kirjoitti:

Tuossa ajassa tukka ehtii kyllä kasvaa jo ihan "säädyllisiin" mittoihin.

Itse en pitänyt enää kumpaakaan kun päässä alkoi olla noin 4 mm sänki.

Minulla ei kantti kestäisi olla muutaman millin sängen kanssa, eikä se sopisikaan pyöreille kasvoille. Pitkä peruukki, oman värinen.

• peruukki,
        Pitkä peruukki kirjoitti:

Minulla ei kantti kestäisi olla muutaman millin sängen kanssa, eikä se sopisikaan pyöreille kasvoille. Pitkä peruukki, oman värinen.

huiveissa saa varoa,etteivät putoa,hankala juttu.

• Hyvä huivi
        peruukki, kirjoitti:

huiveissa saa varoa,etteivät putoa,hankala juttu.

Satuin löytämään Stokkalta huivin, joka ei ollut liukas vaan hiukan pellavaa muistuttavaa materiaalia ja siinä oli takana kuminauha eli sitä ei tarvinnut solmia ollenkaan ja pysyi ihan kaljussakin päässä hyvin. Onnekas sattuma kai, en ole sellaista huivia muualla nähnyt.

• Janett
        Hyvä huivi kirjoitti:

Satuin löytämään Stokkalta huivin, joka ei ollut liukas vaan hiukan pellavaa muistuttavaa materiaalia ja siinä oli takana kuminauha eli sitä ei tarvinnut solmia ollenkaan ja pysyi ihan kaljussakin päässä hyvin. Onnekas sattuma kai, en ole sellaista huivia muualla nähnyt.

mutta on liian pitkä matka lähteä täältä 500 km päästä etsimään. Täällä päin ei ole sellaisia näkynyt.

• LPolku

Minä käytin näitä kaljupäänä: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=57014903

Ne on moottoripyöräilijöiden kypäränalushuiveja, samanlaisia kuin tv:n amerikkalaisissa lääkärisarjoissa kirurgeilla. Tosi kivoja, löytyy vaikka minkälaista liskokuosia.

• Janett

Hyvännäköisiä, parempia kuin omatekemäni silkkihuivit, joille en vuosiin keksinyt mitään käyttöä ennen kuin nyt tuli pakko.

• Lähäri

Hei!
      Menin itse töihin (lähihoitaja vuodeosastolla) kolme kuukautta viimeisistä sytoista (follik. lymfooma), jolloin en enää käyttänyt peruukkia. Hiukset olivat silloin pari senttiset, hikoilin kovasti, joten oli helppoa hiusten kanssa. Ei minua kukaan ihmeemmin tuijotellut ja jos tuijotti, niin mitä se haittasi; ei minua ainakaan!

• Janett

follikulaarista lymfoomaa sairastava! Onko sairautesi pysynyt uusiutumatta? Saatko/saitko vasta-ainehoitoa? Mulle aloitetaan viimeisen syton jälkeen. Koska uusiutuminenhan on nykytiedon mukaan melko varmaa.

• Lähäri
        Janett kirjoitti:

follikulaarista lymfoomaa sairastava! Onko sairautesi pysynyt uusiutumatta? Saatko/saitko vasta-ainehoitoa? Mulle aloitetaan viimeisen syton jälkeen. Koska uusiutuminenhan on nykytiedon mukaan melko varmaa.

Viimeiset sytot sain kesäkuun alussa -06 ja sen jälkeen MabTherat joka kolmas kuukausi jatkuen vielä vuoden (samoin labratkokeet ennen hoitoa). Mitään suurempia merkkejä taudista ei ole ollut kuin kovasti väsyn töissä, jolloin imusolmukealueilla tuntuu kipua ja turvotusta. Lepään ja jaksan taas töissä. Todellakaan ei koskaan tiedä, milloin tauti uusii. Varmaan jonkun ajan kuluttua on tomografia tai PET-tutkimus. Toivon, että tauti pysyy poissa mahdollisimman pitkään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3306
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe