Minulla pari vuotta vanhat Fenestran ikkunat. Isoimmissa ikkunoissa on varoitustarrat että ikkuna tuettava pesussa ja huollossa kun se auki pidetään.
Onko tämä ns. fenestran varotoimenpide, vai onko jollain ikkuna oikeasti irronnut kiinnikkeistään?
Minulla vielä paksut 6 mm lasit ja iso ikkuna joten en haluaisi sen alas räsähtävän, kun ei taida edes vakuutus korvata.
Millä itse olette kyseisen asian ratkaisseet? Onko teillä joku rakennettu tuki ikkunaa tukemassa vai pesesttekö karmin vanhaan malliin ilman tukea.
Ikkunan tukeminen auki pidettäessä
7
6601
Vastaukset
- näin on
mainostavat toimittavan ikkunansa 72 tunnissa, suosittelen että toimittavat ne kaatopaikalle,
eikä lisää tarvitse tehdä - tekeleitä
Mulla on Karviat.
Niissä sanotaan, että auki pidettäessä ei saa roikkua tai muuten rasittaa, mutta tähän asti ovat toimineet hyvin. Suosittelen.
Kai siihen Fenestraan on hyvä pistää joku jakkara tms tuki alle siksi aikaa kun lutraat, niin vahingon sattuessa kotivakuutus korvaa.- hyvät
Meillä on myös Karviat ja olemme tosi tyytyväisiä, vaikka ensin epäilimme pienen tehtaan työtä (turhaan).
- nämä me valitaan
hyvät kirjoitti:
Meillä on myös Karviat ja olemme tosi tyytyväisiä, vaikka ensin epäilimme pienen tehtaan työtä (turhaan).
Hyvä että kuulee positiivista palautetta näistä ikkunoista,
olemme päätymässä myös itse näihin, pitkän harkinnan ja vertailun pohjalta olemme tulleet siihen tulokseen että tässä on hyvä paketti,
kyllä näistä pienemmistä yrityksistä saa monesti laadukkaampaa tuotetta kuin isoista, sillä näille pienille yrityksille on tärkeämpää tuottaa kunnon tuotetta, eikä mitään sekundaa ja tusinatuotetta kuin isommat kilpailijansa.
- Puuseppä...
Jospa kyse on tästä:
ikkuna on niin huonosti tehty, ettei edes valmistaja luota, etteikö ikkuna retkahtaisi.
Jos karmit ovat alumiinia, muovia ja harvasyistä, niittaamalla kasattua mäntyä, niin eipä ne järin tukevat varmastikaan ole, eikä saranoiden kiinnityskään sieltä pitävimmästä päästä. - Anonyymi
Kyllä oikeasti on romahtanut. Ikkuna romahtaa kun se on korkea ja leveä ja lasi on painava. Romahtaessaan ikkuna repii puitteet irti ja lasi hajoaa. Kuolemanvaara ja kallis korjata.
Joten on vain parempi ostaa kunnollinen ikkunatuki.- Anonyymi
Vuokrakämpän ikkunoissa oli sama teksti mutta kämpän varusteisiin ei sisältynyt tukea ikkunaa varten. Jätin pesemättä kun lähdin. Vuokralaisen velvollisuulsiin ei kuulu rakennustukien ja telineiden rakentelu.
Hajonneesta ikkunasta olisi porua riittänyt. Likaisista laseista tuli niistäkin ja vuokranantaja yritti pidättää vakuudesta. Oikeus ei ollut samaa mieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2033812Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii602406Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912286- 472203
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5131287Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931261- 561247
- 701147
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1241117