millaisista syistä vauva pitää teidän mielestä viedä lääkäriin? Onko nuha, kuume, oksentelu hyvä syy jos sitä on jatkunut vain pari päivää ja vauva virkeä? Entä tippuminen? Veisittekö vauvan lääkärille jos vauva tippuu, mutta näyttää terveeltä? Missä kulkee raja?
Itse en veisi ekassa, mutta tokassa veisin. Tosin ekassa varmaan soittaisin neuvolaan :) Kyse siis vähän isommasta vauvasta 6-12kk
milloin lääkäriin?!
7
1184
Vastaukset
- tekisin näin:
"Onko nuha, kuume, oksentelu hyvä syy jos sitä on jatkunut vain pari päivää ja vauva virkeä?"
En veisi tässä tilanteessa jos jatkunut muutaman päivän, eikä kuivumisesta ym. ole tietoa.
Ole lähtenyt lapsen kanssa lääkärille kun tipahti sängystä selälleen lattialle 7kk iässä. Tajuttomaksi ei mennyt missään vaiheessa, mutta olin aivan paniikissa. Hyvähän sitä on seurailla.- sarafina
niin lisään vielä että minun mielestä tossa ekassa tapauksessa eivät edes anna lääkäriaikaa (ellei kovasti oksentele/ole kuumetta), mutta tippumisissa antavat aina.
- 4:n äiti
Jos meidän poika olisi joka tiputtumisen jälkeen olisi viety lääkäriin, olisi jouduttu pahimmillaan käymään joka päivä lääkärissä.
Nuhat ja mahaauditkin on suurimmaksi osaksi sairastettu kotona. Mutta kun pojalla alkoi kerran olemaan selviä kuivumisen merkkejä, lähdettiin lääkäriin ja sieltä sairaalaan tiputukseen.
Sääntöhän on, että jos kuume jatkuu yli 3 vuorokautta, pitää mennä lääkäriin. Ja alle 3 kk ikäisen kuumeen syy pitää aina selvittää. Eli jos ihan pienelle vauvalle nousee kuume, on syytä lähteä lääkäriin.- sarafina
"Jos meidän poika olisi joka tiputtumisen jälkeen olisi viety lääkäriin, olisi jouduttu pahimmillaan käymään joka päivä lääkärissä"
En siis tarkoita lasta joka kiipeilee ja putoilee vaan vauvaa joka on nostettu esim. sängyn päälle ja sieltä kierähtää alas. Tuskin sentään olet joka päivä vauvaasi tiputellut :)
Tosta kuumeesta olen kuullut sellaisen version, että 5pv 39-40kuume on vasta riittävä syy lääkäriin. Kun kuulemma pienillä lapsilla tulee niin helposti kuume niin siitä ei kannata helposti huolestua, siis jos lapsi on ihan virkun oloinen.
- Jihuuu
Googlesta löytää helposti "milloin vauva lääkäriin" haulla vinkkiä, milloin tarvitsee mennä.
Päivystyksiin joutuu yleensä jonottamaan tuntikausia, joten kyllä se ärsyttää jos joku tuo sinne lapsen esim. pelkän nuhan vuoksi. Kyllä näitä ylireagoivia äitejä on valitettavasti nähty ihan livenäkin.....
Ei viety vauvaa lääkäriin, kun putosi sängystä ja oli ok sen jälkeen. Riippuu tietysti miten ja mistä putoaa. Toivottavasti ei muualta pääse putoilemaan, kuten syöttötuolista, jossa täytyy vahtia joka sekunti kun osaa kiivetä siitä pois.
Yksi linkki, jossa tuosta oksentelustakin
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=avs00025 - hyvät
sivut: http://www.sairaslapsi.com Siellä hyvät ohjeistukset ja paljon muuta tietoa!
- emo83
Meillä on ollut nuhaa, kuumetta (ei korkeaa eikä pitkään) ym., pudonnutkin on pari kertaa sängyltä. En ole vienyt lääkäriin mistään näistä syistä. Pudotuskaan ei kovin suuri ollut, eikä merkkejä aivotärähdyksestä tai murtumista tms. ole ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769