kuirantava vasikka

--kotikonstit--

Mulla on moneeeen vuoden kokemusta vasikoista.Mutta viimevuoden lopulla alkoi keinot loppua,niin sitkeää oli ripuli.osa kuoli,el.lääk.hoidoista huolimatta.Kunnes tuli yksi apu,joka tepsi(vasikat ei ternejä)Correctin hiili tanniini.lisäksi lämmintä vettä,vapaasti ja normaali maitojauhe juoma 2 kert.pv;ssä.Ennen heitin aina maitojauhejuoman pois,annoin vain lääkärin lääkkeitä,joskus auttoi,joskus ei.Ei ne el.lääk.;kään kaikkea tiiä/muista kertoa.Yksi kertoi,ettei norm.maitopohjasta juomaa saa missään nimessä lopettaa,se on pikkuvasun energiaa.Tää vaan siksi,jos teillä muilla on ollu vasuilla sitkeetä ripulia.Ja semmonenkin tieto;älä anna hiehoille liikaa rankkia,maksa rappeutuu,sairastuu sit lehmänä ollessaan,anna vain senverran,että saa makua.ja oppii syömään sitä.

3

849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konstit on monet'''

pikkuvasikka kun ripuloi,ei sillon luonnon voimat mitään voi.Perunajauhoa ja kananmunaa,silloin alkaa maha skulaa.antepsiinikin apteekista,annettuna mukista voi joskus avun tuoda ja rauhan suoleen suoda.

• ennen juottoa

väli noin puolituntia. Anna juoma sitten hapatettuna, eli isommalle vasikalle normaalia hapanjuottojuomaa säännösteltynä tuttiämpäristä, pienemmälle vasikalle hapatettua maitoa.

Joo, normaalia juomareuhua ei saa missään nimessä jättää pois, vasikka ei saa ravintoa.

• exjuntti

Tutulta kuulostaa, eli välitys vasikoita ja paska lentää..... aikoinaan kuoli 3 kymmenestä samaan oireeseen. Tuttu (metsästyskaveri) eläinlääkäri pelasti loput. Eli vasikat vedetty emän alta ja juotettu teollisella rehulla. Vasikat ei saaneet emoiltaan pötsin tarvitsemaa bakteeri kantaa. Pahimmillaan oli kateissa 3 bakteeria jotka märehtijällä on normaalisti hoitamassa ruuan hajoamista. Toi 10 litran ämpärin letkutettua lehmän pötsimassaa. Haisi helvetin pahalle ja sitä kourallisia vasikoiden suuhun. Paskatauti loppui kuin seinään ja vasikat alkoi tervehtyä silmissä.

Steriili navetta, emän ei anneta nuolla ja vasikka omaan steriiliin karsinaan kaupan rehulle. ronkitaan vähän rankasti luonnon lakeja.

Kaiva se märepallo isommilta elukoilta poskesta ja tyrkkää vasikan suuhun. Voi paskataudit lopahtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7808
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3732
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1190
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1043
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      993
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      782
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    10. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      740
    Aihe