Onko kestävä ja mitä vikapaikkoja kannattaa huomioida? Ja onko viimeisimmissä carina e:ssä sama kone kuin näissä ensimmäsen mallin avensiksissa?
Toyota avensis 2.0 TD -99
8
3559
Vastaukset
- kone on
Viimeisissä Carinoissa sama kone. Nettiautossa myynnissä jo 600-700 tkm ajettuja. Hp. jopa 7900 ekee. Aika paljon yli puolimilliä ajetusta. Kaipa siitä voi jotakin päätellä kestävyydestä. Vähintäinkin samat vedetään kuin mersuilla ja ehkä enemmänkin.
- kestää
Aven td-kone ! Mulla on vanha vosikka ajossa, millä oli työnnetty alle 495 thkm. Olen itse lykännyt 212 tkhm päälle, eikä ole tarvinnu katua. Naftaa tankkiin ja vettä pissapoikaan tarvitaan. Öljyt olen vaihtanut 40 thkm välein, samoin suodattmiet, eikä muuta vikaa tai huoltoa !!
- Harkinnassa?
kestää kirjoitti:
Aven td-kone ! Mulla on vanha vosikka ajossa, millä oli työnnetty alle 495 thkm. Olen itse lykännyt 212 tkhm päälle, eikä ole tarvinnu katua. Naftaa tankkiin ja vettä pissapoikaan tarvitaan. Öljyt olen vaihtanut 40 thkm välein, samoin suodattmiet, eikä muuta vikaa tai huoltoa !!
sehän vaikuttaa sitten ihan perusvarmalta kamppeelta.
Harkinnassa? kirjoitti:
sehän vaikuttaa sitten ihan perusvarmalta kamppeelta.
...hyvä peli on, mutta tämä edellinen kaveri taisi jättää kertomatta jotakin ja liioitteli.
Aven normaali oljynvaihtoväli on 10tkm, koten 40tkm väliä ei kestä long-life koneetkaan Suomen olosuhteissa, jollei auto kuluta öljyä niin, että öljy vaihtuu lisäyksen muodossa.- popo
Tojo-Kölli kirjoitti:
...hyvä peli on, mutta tämä edellinen kaveri taisi jättää kertomatta jotakin ja liioitteli.
Aven normaali oljynvaihtoväli on 10tkm, koten 40tkm väliä ei kestä long-life koneetkaan Suomen olosuhteissa, jollei auto kuluta öljyä niin, että öljy vaihtuu lisäyksen muodossa.oikeasti jotain vikoja. Itsellä ei ole toyotaa, eikä ole mikään tarkoitus niitä mollata(toyota kun kieltämättä on yksi vähävikaisimmista autoista), mutta joillakin sukulaisilla ja tutuilla on ollut noita dieseli avensiksia. Ainakin -98 mallissa on jonkinlaista ongelmaa ollu esikammioiden halkeamisen kanssa, mutta useimmiten korjattu jo takuuseen. Myös kansivikoja jonkin verran paljon ajetuissa olen kuullut olevan. Sitten muulla puolella voi olla jotain satunnaisia vikoja kuten alustan puslia yms., mutta kyllä harvoin.
popo kirjoitti:
oikeasti jotain vikoja. Itsellä ei ole toyotaa, eikä ole mikään tarkoitus niitä mollata(toyota kun kieltämättä on yksi vähävikaisimmista autoista), mutta joillakin sukulaisilla ja tutuilla on ollut noita dieseli avensiksia. Ainakin -98 mallissa on jonkinlaista ongelmaa ollu esikammioiden halkeamisen kanssa, mutta useimmiten korjattu jo takuuseen. Myös kansivikoja jonkin verran paljon ajetuissa olen kuullut olevan. Sitten muulla puolella voi olla jotain satunnaisia vikoja kuten alustan puslia yms., mutta kyllä harvoin.
...mutta olen omaani kyllä tosi tyytyväinen.
240tkm alkaa olla takana autossa, jossa pohjilla oli jo 148tkm, eli nyt on mittarissa 386tkm.
Vikoja ollut, mm. vuoto takajarrusylinterissä, akku lopahti, virtalukon pohja ja toinen takajarruvaijeri (käsijarru) Myös iskunvaimentimet olen uusinut.
em. vian korjaukset maksaneet alle tuhat euroa. -ei paha minusta, kun jakaa kuudelle vuodelle ja 240tkm:lle ....- Alkuperäinen kirjoittaja.
Tojo-Kölli kirjoitti:
...mutta olen omaani kyllä tosi tyytyväinen.
240tkm alkaa olla takana autossa, jossa pohjilla oli jo 148tkm, eli nyt on mittarissa 386tkm.
Vikoja ollut, mm. vuoto takajarrusylinterissä, akku lopahti, virtalukon pohja ja toinen takajarruvaijeri (käsijarru) Myös iskunvaimentimet olen uusinut.
em. vian korjaukset maksaneet alle tuhat euroa. -ei paha minusta, kun jakaa kuudelle vuodelle ja 240tkm:lle ....Miten mahtaa noi D4D koneella olevat? Olen lukenut ainakin niistä kytkin ongelmista!?
Alkuperäinen kirjoittaja. kirjoitti:
Miten mahtaa noi D4D koneella olevat? Olen lukenut ainakin niistä kytkin ongelmista!?
...palstoilta noista kytkinongelmista, joten itse ainakin uskon ko. ongelman olemassa oloon.
Kyseessä on siis jonkinlainen kaksoismassavauhtipyörä, joka hajoaa, ongelma ei ole siis itse kytkin......
Henkilökohtaisesti siis luotan enemmän perinteiseen tekniikkaan. 2.0TD on aivan riittävän tehokas (nimimerkillä 2kpl ylinopeussakkoja tänä kesänä....) ja riittävän taloudellinen nykypäivän ajoon. Kaupan päälle se on idiottivarmaa, kestävää tekniikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713