millon ulkomaille vauvan kanssa ...

rv 30

moi ... ajattelin vaan kysyä. minulla on tuo la syyskuussa. niin että millon olette lähteneet ulkomaille raissuun pienen vauvan kanssa. minkä ikäinen vauva on ollut ja missä päin olette käyneet. ei olla menossa minnekkään pitkälle. joku 4-5h. lento. kiitos kaikista mahdollisista vastauksisat. ja aurinkoista kesän jatkoa kaikille ...

26

8827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähtis vauvan

      kanssa ulkomaille....sitten vasta kun on yli vuoden vanha.

    • khj

      Kyllä voi hyvin lähteä vauvan kanssa ulkomaille. Itse olimme Kreikassa, kun poika oli 6kk. Ennemminkin voi mielestäni jo lähteä. Helppoa vauvan kanssa koneessa, jos saa ekat paikat, joihin saa vauvalle "korin". Ruoka on aina mukana, jos imettää. Suojaa vaan vauvaa hyvin auringolta ja pitää varjossa ja muistaa antaa juotavaa.

    • voi matkustaa

      vauvan kanssa.me reissattiin vuokra-autolla jenkeissä ympäriinsä.kaikki meni hyvin.siellä floridan palmun alla oli vauvelin eka jouluaatto.kaikki sujui tosi hyvin pienen vauvan kans joka nukkui melkein koko ajan.samaan aikaan täällä ystäväni loikoi depiksessä.olisi hekin vaan säästäneet ajoissa matkarahat.ikuisessa kesässä oli ihanaa hoitaa vauvaa.olimme reissussa 3kk.

      • kirjoittamaan

        ja sitten miettiä ulkomaille matkustamista.


    • ihmisten

      ilmoilta,mikäli kakara huutaa ja kiljuu pilaten muiden matkan.älä ainakaan lentokoneeseen sitä vie.

    • Mrs X

      Sveitsi 11kk
      GranCanaria 1v3kk
      Egypti 5kk ja 2v4kk
      Malesia 1v5kk ja 3v4kk
      Thaimaa 2v4kk ja 4v1kk

      Lentomatkat ovat menneet hyvin. Lapset ovat olleet tyytyväisiä. Jos vanhemmat ottaa rennosti, niin hyvin sujuu.

      • kaikenlaista

        että lapset ovat olleet tyytyväisiä niin mistä sen tiedät? Eiköhän se tyytyväisyys ole ihan sinun omassa päänupissa..olette naurettavia nykyajan äipät kun kuvittelette että raahaamalla pentuja maailmalla luulette onnistuvan kasvatuksessa...mitä ihmettä lapsi 1 v 5 kk tekee Malesiassa? siinä sitä on miettimistä?


      • ei ikinä enää

        sillä sinun pentusiko ne huusi koko matkan kuin palosireenit...minun matka meni ainakin piloille jos heti lähdössä sillä korvat soi pilliä 2 viikkoa ettei unta saanut. Pysykää pois pilaasta aikuisten matkoja, teidän paikka on kotona kunnes pärjäävät lennoilla eikä 1,4 v tarvitse Tahaimaan iloa, ei todellakaan sillä mitä se siitä älyää.


      • Mrs X
        kaikenlaista kirjoitti:

        että lapset ovat olleet tyytyväisiä niin mistä sen tiedät? Eiköhän se tyytyväisyys ole ihan sinun omassa päänupissa..olette naurettavia nykyajan äipät kun kuvittelette että raahaamalla pentuja maailmalla luulette onnistuvan kasvatuksessa...mitä ihmettä lapsi 1 v 5 kk tekee Malesiassa? siinä sitä on miettimistä?

        Tiedän, että he olivat tyytyväisiä koska pysiyivät paikolleen koko matkan, eivät itkenneet ollenkaan, ja nukkuivat melkein koko lentomatkan (yölento).

        Malesiassa he saivat uida aamusta iltaan - nukkuivat vain päiväunta. Molemmat lapset oppivat sukella!!! He puhuvat vielä vesiliukumäestä jag krokodiileistä.


      • ei ikinä enää kirjoitti:

        sillä sinun pentusiko ne huusi koko matkan kuin palosireenit...minun matka meni ainakin piloille jos heti lähdössä sillä korvat soi pilliä 2 viikkoa ettei unta saanut. Pysykää pois pilaasta aikuisten matkoja, teidän paikka on kotona kunnes pärjäävät lennoilla eikä 1,4 v tarvitse Tahaimaan iloa, ei todellakaan sillä mitä se siitä älyää.

        Tulin juuri etelästä yölennolla klo 00-03.Takana istuvat mummelit juttelivat kuuluvalla äänellä koko matkan, enkä saanut nukuttua. Ajomatkaa oli vielä muutamia tunteja lentokentältä ja ensin oli koukattava huoltoasemalle kahville ja matkalla pysähdyttävä happihyppelylle pari kertaa. Kotona sai sitten nukuttua rästit pois. Muutaman tunnin uni koneessa olisi ollut hyvä, mutta kun aikuiset eivät ajattele muita, siihen on vain sopeuduttava kuten lasten itkuun.
        Tähän asti örveltävät aikuiset ja pirteät mummelit ovat "häirinneet" matkan aikana enemmän kuin pienet lapset.


      • Mrs X
        ei ikinä enää kirjoitti:

        sillä sinun pentusiko ne huusi koko matkan kuin palosireenit...minun matka meni ainakin piloille jos heti lähdössä sillä korvat soi pilliä 2 viikkoa ettei unta saanut. Pysykää pois pilaasta aikuisten matkoja, teidän paikka on kotona kunnes pärjäävät lennoilla eikä 1,4 v tarvitse Tahaimaan iloa, ei todellakaan sillä mitä se siitä älyää.

        Oletpa iloinen! Toivittavasti olet iloisempi Thaimaalaisille!

        Ei ollut meidän lapset, jotka huusi lentokoneessa. He nukkuivat noin 6 tuntia, ja oli ilosia ne muut tunnit. Miksi lapset eivät saisi nauttia elämästa? Kannattaa elää nykyhetkessä! Thaimaassa lapset oppivat uida, kun sai olla vedessä monta tuntia päivässa keskellä talvea.


      • on vika
        Heather40 kirjoitti:

        Tulin juuri etelästä yölennolla klo 00-03.Takana istuvat mummelit juttelivat kuuluvalla äänellä koko matkan, enkä saanut nukuttua. Ajomatkaa oli vielä muutamia tunteja lentokentältä ja ensin oli koukattava huoltoasemalle kahville ja matkalla pysähdyttävä happihyppelylle pari kertaa. Kotona sai sitten nukuttua rästit pois. Muutaman tunnin uni koneessa olisi ollut hyvä, mutta kun aikuiset eivät ajattele muita, siihen on vain sopeuduttava kuten lasten itkuun.
        Tähän asti örveltävät aikuiset ja pirteät mummelit ovat "häirinneet" matkan aikana enemmän kuin pienet lapset.

        Kun otat yö lentoja lennä päivällä, koneessa on muutakin hälinää kuin mummot, siellä syödään ja kärryt kulkee ees taas ja kaljoittelijat rimppaavat vessoissa.


      • väsynyt
        ei ikinä enää kirjoitti:

        sillä sinun pentusiko ne huusi koko matkan kuin palosireenit...minun matka meni ainakin piloille jos heti lähdössä sillä korvat soi pilliä 2 viikkoa ettei unta saanut. Pysykää pois pilaasta aikuisten matkoja, teidän paikka on kotona kunnes pärjäävät lennoilla eikä 1,4 v tarvitse Tahaimaan iloa, ei todellakaan sillä mitä se siitä älyää.

        Ai, sinäkö olit se järkyttävä kuorsaaja, joka piti meitä hereillä koko lentomatkan ajan?


      • Kolmen äiti
        ei ikinä enää kirjoitti:

        sillä sinun pentusiko ne huusi koko matkan kuin palosireenit...minun matka meni ainakin piloille jos heti lähdössä sillä korvat soi pilliä 2 viikkoa ettei unta saanut. Pysykää pois pilaasta aikuisten matkoja, teidän paikka on kotona kunnes pärjäävät lennoilla eikä 1,4 v tarvitse Tahaimaan iloa, ei todellakaan sillä mitä se siitä älyää.

        Tuli vaan mieleen, kun aina puhutaan huutavista lapsista, kun mun mielestä koneissa ilmastointi humisee ja moottorin hälyäkin on takaosassa aina niin, että jos parin penkkirivin päässä huutaa lapsi, se ei enää mun korviini kuulu, vierustoverin kassakin on vaikea keskustella, kun se ilmastoiunnin humina häiritsee. Voihan mulla toki myös olla valikoiva kuulo...
        Humalaiset aikuiset on ollu koneessa monestikin haitaksi, mutta itkevät lapset ei koskaan, olen kyllä saattanu nähdä, että jossain edessä itkee vauva, jota yritetään epätoivoisesti hyssytellä, mutta eipä ole kyllä ääni mun korviin asti tullu. Heti edessä on joskus ollu itkuinen lapsi ja sen olen kuullu, mutta sekin nukahti kun kone lähti liikkeelle ja ihmiset lakkasivat hyppimästä edestakaisin tavaroittensa kanssa.


      • Mr Matka

        Onko kukaan käynyt Luxorissa pienen lapsen kanssa?


      • Huutaja
        ei ikinä enää kirjoitti:

        sillä sinun pentusiko ne huusi koko matkan kuin palosireenit...minun matka meni ainakin piloille jos heti lähdössä sillä korvat soi pilliä 2 viikkoa ettei unta saanut. Pysykää pois pilaasta aikuisten matkoja, teidän paikka on kotona kunnes pärjäävät lennoilla eikä 1,4 v tarvitse Tahaimaan iloa, ei todellakaan sillä mitä se siitä älyää.

        Elämästä kuuluu ÄÄNIÄ ja jos se sinua noin paljon ottaa päähän niin älä itse lähde minnekkään... kyllä ne humalaiset aikuisetkin osaavat pilata matkan... Maailma on kaikkia varten ei vain sinua varten!!!
        Alkuperäiselle vastaisin että lähtekää ihmeessä nauttimaan sillä kun äiti voi hyvin niin voi vauvakin :)


      • äippänen
        kaikenlaista kirjoitti:

        että lapset ovat olleet tyytyväisiä niin mistä sen tiedät? Eiköhän se tyytyväisyys ole ihan sinun omassa päänupissa..olette naurettavia nykyajan äipät kun kuvittelette että raahaamalla pentuja maailmalla luulette onnistuvan kasvatuksessa...mitä ihmettä lapsi 1 v 5 kk tekee Malesiassa? siinä sitä on miettimistä?

        minä ainakin 1,5-vuotiaan lapseni olen viemässä aurinkorannalle. Lähdemme matkalle vain koska vanhemmat haluavat! Lapselle siitä ei muistoja jää ja hänelle se on varmaankin aivan sama ollaanko kotona vai reisussa.


    • Olen ollut molempien lasten kanssa 1. kertaa ulkomailla, kun he olivat 4kk ikäisiä. Lentomatkat kestivät 2,5h ja köllöttivät etupenkin edessä lattialla omassa lentokopassaan. Nousujen ja laskujen aikana annoin rintaa, jotta korvat pysyvät auki.
      Alle 2v. kanssa helppo reissata pilttipurkkien kanssa, saavat tuttua ruokaa. Ja vauvanruokaa saa aina ostettua lisää. Silloin etelässä vauvanruoat olivat suolaisempia kuin meillä, mutta vauvalle kelpasi. Otin mukaan lämpökierukan, jonka avulla lämmitin veden emalimukissa ja pistin pilttipurkin siihen kuumenenmaan. Maitoa oli pienelle omasta takaa. Isommalle otin iskukuumennettua maitoa 2dl tölkissä, joka säilyy avaamattomana huoneen lämmössä ja ylimääräisen voi heittää pois, jos ei ole jääkaappia. Rattaiden oltava etelässä kuomullisia, joihin voi vielä tehdä oman lisävirityksen niin, että vauveli on aivan varjossa ja suojassa ötököiltä. Lentokoneessa hoidettava ja leikitettävä hereillä olevaa vauvaa eikä hermostuttava pienistä, sillä silloin vauvakin sen aistii. Jos lennot sattuvat hyvin päivärytmiin, nekin sujuvat ihan hyvin. Muutenkin reissuun lähdettävä vauvan ehdoilla ja molempien vanhempien hoidettava vuorollaan, jotta äitikin saa lomaa.
      En varaisi matkaa ennen vauvelin syntymää, sillä olisi hyvä totutella vauvan tapoihin ja rytmiin ensin. Ja jos kyseessä on 1. lapsi eikä kokemusta vauvoista, lähtisin vasta vuoden ikäisen kanssa liikkeelle.

    • vauvani kanssa

      ensimäisen kerran ulkomailla, kun hän oli 6,5 kk. Lennot lensimme kahdestaan, isi oli paikanpäällä vastassa (työkomennuksella). Hyvin meni matkat vaikka kahdestaan ne teimmekin. Tytöllä ei ollut ongelmia nousussa eikä laskussa. Molemmat nousut iteasiassa nukkui.

      Meillä tämä lapsi on ensimmäinen ja kaikinpuolin rauhallinen ja perustyytyväinen lapsi, joten matkustelukin on helppoa. Näin jälkikäteen ajatellen kaikista paras ikä matkustaa pienen kanssa olisi siinä 3-4 kk, jos lapsi on vielä täysimetyksellä. Ei tarvitsisi miettiä ruokapolitiikkaa ja siinä ajassa on lapsen temperamenttikin jo tullut tutuksi.

      En ehkä vielä varaisi matkaa. Kannattaa odottaa, että vauva syntyy ja tutustua hänen luonteeseensa ensin. Esim. koliikkivauvan kanssa ei ehkä väsyneenä ole mieltä lähteä reissuun. Ja todellakin helpointa reissaaminen varmaan on täysimetetyn lapsen kanssa=)

    • Kolmen äiti

      Helpointa se on tietysti silloin, kun lapsi on niin pieni, että syö pelkkää rintamaitoa. Pullovauvan kanssa en taitais jaksaa lähteä, silloin hygieniaa pitää oikeasti miettiä, mutta rinta vauvan kanssa oleellista on äidin vointi. Vauvalle on sama missä sen koppa on, kun se vasta syö ja nukkuu.
      Meidän esikoinen on tehnyt ekan matkansa 8 viikkoisena ja matka meni oikein hyvin. Kietrtelimme kuukauden kesäistä Itä-Merta ja Balttian maita.
      Vaikeinta, eli rasittavinta matkustaminen on noin ½-vuotiaan-1,5 vuotiaan kanssa, eli lapsen, joka jo osaa ja haluaa liikkua, mutta ei viellä juurikaan ymmärrä puhetta. Tai paremminkin hänen kanssaan ei voi kommunikoida viellä kovin helposti joten pitää aivan kokoajan vahtia ja viihdyttää.
      Toisaalta tuommoinen yli ½-vuotias jo selkeästi ja silmin nähden nauttii itsekin matkalla monista asioista, eli vahemmat saavat sitäkautta hurjasti iloa matkasta vauvan kanssa.

    • lapseton..

      Minulla ei valitettavasti ole omia lapsia mutta siskoilla sitäkin enemmän ja kyllä nuo matkustivat jo parin kuukauden ikäisenä sinne tänne. Rintamaitohomma on tietysti hyvä, eipä tarvitse miettiä muuta ruokaa ja hygieniaa. Ei kun matkaan vaan, toivottavasti synnytys menee kivasti ja pikkuisellakin on kaikki hyvin ;)

    • vaan!

      mullakaan ei ole itella lapsia, mutta veljen lapset on matkustelleet jo ihan mukavasti ikiinsä nähden (4v ja 2,5v) ja ollaan taas menossa ensikuussa ihan porukalla ja lapset tietty mukaan. niin ja niille lapsista lentokoneessa valittaville, kyllä aikuiset ylleensä enemmän siellä konneessa sitä harmia aiheuttaa ku lapset.

    • matkusteleva

      ainakaan ennen kuin lapsi on saanut kaikki perus rokotukset maakohtaiset lisät....

    • sinne sopii

      Siellä on muutenkin äänekästä porukkaa.

      • huolestunut mummo

        Olen vähän huolestunut kun tyttäreni lähtee 1 vuotiaan kanssa Rhodokselle näin kuumaan aikaan. Onko kokemuksia, mitä pitäisi ottaa huomioon? Lapsi ei vielä kävele ilman tukea. Kummat rattaat ovat paremmat, matka vai tavalliset, aurinkovarjo on ostettu, purkkiruoat mukaan ja Nani maidot.


    • kaetsunen

      Vaimo Pietarista,oleskeluluvalla suomessa asumme. Odottaa vauvaamme, mietimme mitä kaikkea papereita tarvitsee syntymän jälkeen kun vauvan kanssa matkustamme sukulaisiin Venäjälle. Kuinka tehdä paperit kuntoon? Onko kokemuksia?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe