siis kun seinä kostunut
onko parvelleen sisäseinien maalaus omistajan vastuulla vai hoitaako taloyhtiö jos kosteusvahinko...
5
5962
Vastaukset
- :::::::::::::::::::::::::::...
Ota ensin selvää mihin rajoittuu taloyhtiön vastuu ja mihin osakkaan vastuu. Yleensä huoneiston sisäpinnat on asukkaan omalla vastuulla. Kaikki mitä on rakenteissa on taloyhtiön vastuulla.
- sss.
ulko-ovet, parveke, ulkoseinät siellä ovat taloyhtiön
ulommaiset ikkunat,
jos laittaa lasit parvekeelle, niistä tulee taloyhtiön laseja.
hoidetaan kun tarpeellisksi katsotaan, ei yksittäisiä parvekkeita erikseen,
olisi niin kallista.
Ainahan voi kysyä isännöitsijältä, jos saa itse nmaalata, suosittelen kevytttä korjausmaalausta ,
usein pieni kevyt paikkamaalauskin tekee kauniiksi.,- hallituksesta
Parvekkeen seinät ovat taloyhtiön vastuulla. Voi olla, että saat maalata ne taloyhtiön luvalla, mutta on myös mahdollista ettet saa. Todennäköisesti ainakaan väriä et saa vaihtaa ja pidäthän huolta, että teet pohjatyöt kunnolla ja maali on parvekkeeseen sopivaa.
- harmistunut
hallituksesta kirjoitti:
Parvekkeen seinät ovat taloyhtiön vastuulla. Voi olla, että saat maalata ne taloyhtiön luvalla, mutta on myös mahdollista ettet saa. Todennäköisesti ainakaan väriä et saa vaihtaa ja pidäthän huolta, että teet pohjatyöt kunnolla ja maali on parvekkeeseen sopivaa.
Omistamani asunnon alakerrassa tehtiin maalausremontti ja lasitettiin parveke. Parvekkeen katto alkoi tummua ja maali hilseillä pois. Nyt asukas väittää, että minun pitää maalauttaa hänen pilalle mennyt kattonsa, koska omistan yläkerran huoneiston josta kosteus ja lika valuu alas hänen parvekkeelleen. Olen yrittänyt nätisti ja vähemmän nätisti kertoa asian kuuluvan taloyhtiölle ei minulle eikä vuokralaisilleni. Sateinen syksy toki kasteli parvekkeeni kun siellä ei ole laseja (joita hän yritti myös minulle kaupata). Maalasimme oman parvekkeen lattian heinäkuulla isännöitsijän kanssa neuvoteltuani. Mitä teen olenko korvausvelvollinen alakertaan? Neuvosta kiitollinen kun oma usko ei enää riitä.
- Höylä
et voi omin nokkinesi maalata, parveke kuuluu taloyhtiölle, lupaa voi kysyä , tai pyydä yhtiötä maalauttamaan jos sitä ei voi kestää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod285702- 335100
- 292924
- 342414
- 372098
- 152048
- 281730
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351579