utra/rantakylä

tulokaskohokas

Elikkäs millaista seutua ovat joensuun utra sekä rantakylä? Asustaako minkä ikäistä porukkaa, lapsiperheitä, vanhuksia? Olen opiskelija ja muuttamassa elokuun lopussa nuille seutuville, joten olisi kiva tietää siitä jotain. Ja onko hyvät julkiset yhteydet kaupungille?

22

3975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu

vähän minne päin.. Kulkuyhteydet keskustaan on hyvät. Ja ostarikin lähellä, sieltä saa kaiken tarvittavan..

• en suosittele

niinivaara,keskusta, noljakka,karsikko
        valihe noista

• riippuen alueesta

tai tiestä millä asuu.venetie rauhallinen.latolankatu rauhaton, rantakylän-ja riihisärkänkaduilla tapahtuu,muttei karmeita.utra sen sijaan...jaa-a?en tiedä nykyään onko jo rauhoittunut,mut siellä asuu venäläisiä...

• Venom

karmeaa jos venäläisiä asuu jossai päin . . . vitun rasisti!

• jubatsub

Kusipäitä on joka kaupungin jokaisessa kaupunginosassa, eikä Joensuu ole poikkeus. Itse olen tykännyt asua molemmilla alueilla.

• ,,,

Joka kaupunginosassa on varmasti satunnaisia levottomuuksia, spurguja ym ym. Ko. alueilla on kerrostalolähiöitä, omakotitaloalueita, rivaripihoja. Asustaa niin lapsiperheitä kuin vanhuksiakin, opiskelijoita, ulkomaalaisia..

Asunut täällä lähes 20 vuotta ja ei valittamista.
      Ostari ja muut palvelut (pankki, posti, kela, terveyskeskus, kaupat, kirjasto, uimahalli, urheilukenttä, lenkkipolut) kaikki lähettyvillä ja kulkuyhteydet (bussit) keskustaan hyvät, useita busseja tunnin sisään kulkee.

• köyhälistökaupunginosia

"pikku" ongelmineen.

• ihvalo

Itse olen asunut täällä aika kauan ja en vaihtaisi asuinpaikkaa minnekään.Bussit kulkevat ja kauppakin on ja pyörätiet kaupunkiin pidetään aina kunnossa. Ikäjakaumaa löytyy varmaan vauvasta vanhempiin ihmisiin, mutta sekaan sopii. Parasta miusta on hyvät pyörätiet ja luonnon läheisyys.

• valitse asuinpaikka tarkkaan

juuri näin kunhan vältät vuokra-kerrostalo-alueita. Maksat vähän enemmän, mutta eipähän tarvitset rikollisuutta katsella.

• kokemusta on

Utra on tuleva ghetto, ja ongelma-lähiö.
      Vältä utran kerrostalo-alueita.
      Jatkuvia järjestyshäiriöitä ja taas alkava skini-ongelma.

• Lauri Lapamato

Vai on rantakylässä alkava skini ongelma. Pidä sitten ne kaljupäiset paukapäälapsesi sisällä niin saadaan me kunnon ihmiset asua rauhassa. Auf wiedersehn herr fuhrer!!!!

• kaupunkilainen

vai skiniongelma? Olisikohan paremminkin venäläisongelma!!!

• Rantakyläläinen

Ihan turhanpäiväistä kitinää, että rantakylä olisi huono paikka asua. Rantakylä on sentään asukasluvultaan joensuun suurin kaupunginosa, niin kyllä tänne mahtuu niin rikkaita, kuin köyhiäkin. Se on ihan miten seuransa valitsee. Joku valitti, että utrassa asuu venäläisiä, mitä sitten? Niin asuu monessa muussakin paikassa joensuuta (sekä muita kaupunkeja), eikä ne mielestäni tee siitä yhtään huonompaa paikkaa asua. Tunnen paljon huonommin käyttäytyviä suomalaisia, kuin venäläisiä, eivätkä he edes asu rantakylä/utra alueella.

• tiina_joensuu

niitä niin huonosti käyttäytyvä suomalaisiakin, ja venäläisiä myös.Minua kyllä ihmetyttää tuo venäläisten muuttoinnostus Suomeen viime vuosina. He ovat syntyneet siellä niin miksi ei voi elää omassa maassa, niinkuin on tähän astikin eläneet..Paremman elämän perässäkö ne nyt sitten tänne muuttaa, kun eivät ole hoitaneet oman maansa asioita kuntoon.Sen kyllä huomaa kun menee tuonne rajan toiselle puolelle.
        Tidän monia venäisiä naisia jotka elävät täällä joensuussa työmarkkina tuella ja välillä ovat harjoittelussa, ja jotkut jo iäkkäämmät eivät muuta haluakkaan,kunhan vain tulee toimeen joten kuten.Odottavat vain että pääsevät täällä sitten nauttimaan Suomen valtion tarjoamasta kansaneläkkeestä.

tiina_joensuu kirjoitti:

niitä niin huonosti käyttäytyvä suomalaisiakin, ja venäläisiä myös.Minua kyllä ihmetyttää tuo venäläisten muuttoinnostus Suomeen viime vuosina. He ovat syntyneet siellä niin miksi ei voi elää omassa maassa, niinkuin on tähän astikin eläneet..Paremman elämän perässäkö ne nyt sitten tänne muuttaa, kun eivät ole hoitaneet oman maansa asioita kuntoon.Sen kyllä huomaa kun menee tuonne rajan toiselle puolelle.
        Tidän monia venäisiä naisia jotka elävät täällä joensuussa työmarkkina tuella ja välillä ovat harjoittelussa, ja jotkut jo iäkkäämmät eivät muuta haluakkaan,kunhan vain tulee toimeen joten kuten.Odottavat vain että pääsevät täällä sitten nauttimaan Suomen valtion tarjoamasta kansaneläkkeestä.

Venäläistaustaisilla on vaikeuksia sopeutua suomalaiseen elämänmenoon. Ongelman kanssa vastausten joutuu kun asuu Utrassa, kaupungin vuokratalossa. Joissakin taloissa jopa joka kolmas asukkaista on maahanmuuttajia. Saattaa joukossa olla joku kunnollisempikin, mutta paljon heitä keillä venäläinen hälläväliä-mentaliteetti säilyy kuolemaan saakka. Suomalaisessa kerrostalossa pitäisi pystyä elämään naapureita häiritsemättä.

• Utrasta
        tiina_joensuu kirjoitti:

kun niitä tulee vaan enemmän ja enemmän. Ja paljon sellaisia jotka täällä sitten työmarkkinatuella elävät..Joskus käy vielä niin että Suomen hyvinvointivaltio kuihtuu,kun on omatkin työttömät ja sitten pitää vielä "elättää" venäläisiäkin..Tarjota työmarkkinatuet, asumistuet sun muut ja täällä Joensuussa Venäläiset sitten käyttävät hyvin hyväkseen mm sitä "ruokaapua" myös jota tarjotaan..
        Sen ymmärtäisi paremmin jos ne olisivat täällä vain väliaikaisesti,mutta monet muuttaa pysyvästi asumaan.
        Tietysti joukossa on myös niitä jotka ovat aktiivisia ja etsivät työtä ja saavat myös..

• SuomaP

Itse olen asunut Rantakylässä 7v. Alussa kaikki kauhisteli, että miten sinä sinne, mutta olen todellakin viihtynyt. Vehreää aluetta, paljon hyviä lenkkipolkuja ja väyliä sekä kaikki tarvittavat palvelut löytyy. Etäisyys keskustaankin sopiva esim. pyöräilyä ajatellen. Naapuritkin ovat olleet kivoja, joten viihtyminen on varmasti itsestä kiinni.

• =joensuun slummi

Mukava paikka nuorelle asua, bileita paljon ja huumeitakin saatavil. Autoja kyl pihoissa ja tien varsilla hajotellaan jonkin verran viikottain. Kaverin tuulilasista oli joku mukava ohi kulkija ampunu läpi.. ja toiselta peilit potkittu, ja yheltä avaimil vedelty kylkimaalit rullalle. Pyörästäs kannattaa pitää huolta.. Mummolta veivät koti ikkunan alta sillä aikaa ku vei kauppa pussin keittiöön. Muutama kaveri on saanu myös tuntemattomilta turpaansa aika kivasti koti matkalla ilta aikaan.

• Suomanen

Utrassa Hyttitien ja Talastien paikkeilla epämääräistä touhua toisinaan.

Sen sijaan Koillisväylän kupeen uudehko asuinalue todella viihtyisää, väljää uutta pientaloaluetta. Sitä voi lämpimästi suositella.

• Utrassa

Moi ! Meikäläinen asunut Utrassa jo melkein 18 vuotta, mutta kylläkin rauhallisella omakotialueella ja rauhallista on ainakin vielä !

• Asua

Moi ! Meikäläinen asunut Utrassa jo melkein 18 vuotta, mutta kylläkin rauhallisella omakotialueella ja rauhallista on ainakin vielä !

• hyttitiellä jo 12 vuotta.

Täällähän käy poliisit monta kertaa päivässä
        ajelulla,niin on turvallinen olo,välillä lanssi
        hakee jonkun jotain vähän liikaa ottaneen mutta
        muuten ihan ollu ok paikka,kun ei mene istuskelemaan tuohon kerrostalojen väliselle ns.
        torialueelle :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      779
    Aihe