Meluaako syrkki?

merri^

Olen hankkimassa itselleni syrkkiä, mutta nyt arveluttaa, että meluavatko ne kovin paljon öisin? Nehän ovat yöeläimiä... Juoksupyörästä nyt toki voi lähtä ääntä, mutta aina voi hankkia "hiljaisen" pyörän. Meluaako syrkki sitten muuten kovin paljoa, jos juoksupyörän vikinöitä ei lasketa? Saako nukutuksi samassa huoneessa? :)

16

1006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...Rusina...

      Jos hankit hiljaisen juoksupyörän, eikä hamsterisi pääse pureskelemaan kaltereita niin hiljaista on (pientä purujen rapinaa vain). Hamsterihan ei itse mitään ääniä päästele niin kuin esimerkiksi marsu.

      • merri^

        Onpa hyvä kuulla. Olen niin herkkäuninen. :D Hamsun asumukseksi tulee tosiaan muovinen duna, ja myöhemmin luultavasti hankkisin sellaisen "äänettömän" juoksupyörän...


      • on..
        merri^ kirjoitti:

        Onpa hyvä kuulla. Olen niin herkkäuninen. :D Hamsun asumukseksi tulee tosiaan muovinen duna, ja myöhemmin luultavasti hankkisin sellaisen "äänettömän" juoksupyörän...

        muovinen duna, Ferplastin Duna Hamster, ja neiti keksi kahden kuukauden vanhana, kuinka katossa oleviin kaltereihin pääsee roikkumaan. Siitä ei mennyt sitten aikaakaan, kun alkoi kaltereiden pureskelu ilta- ja yöaikaan. Ei siis kovin hiljaista meillä...

        Mitä enemmän juoksutan, sitä enemmän se haluaa vapautta. Mutta tokihan nämä riippuvat ihan yksilöstäkin, minulla taitaa olla pikkuinen sieltä villimmästä päästä :)


      • llleija
        on.. kirjoitti:

        muovinen duna, Ferplastin Duna Hamster, ja neiti keksi kahden kuukauden vanhana, kuinka katossa oleviin kaltereihin pääsee roikkumaan. Siitä ei mennyt sitten aikaakaan, kun alkoi kaltereiden pureskelu ilta- ja yöaikaan. Ei siis kovin hiljaista meillä...

        Mitä enemmän juoksutan, sitä enemmän se haluaa vapautta. Mutta tokihan nämä riippuvat ihan yksilöstäkin, minulla taitaa olla pikkuinen sieltä villimmästä päästä :)

        sehän riippuu tietty yksilöstä. Toiset ovat rauhallisempia ja toiset taas niitä villempiä yksilöitä. Meillä tuo oma hamsteri ei ole koskaan häirinnyt mitenkään syömällä kaltereita. Ainoastaan se kiipeilee niissä, kun taas tuon veli on aina hampaat kaltereissa kiinni.


      • mähän se oon
        llleija kirjoitti:

        sehän riippuu tietty yksilöstä. Toiset ovat rauhallisempia ja toiset taas niitä villempiä yksilöitä. Meillä tuo oma hamsteri ei ole koskaan häirinnyt mitenkään syömällä kaltereita. Ainoastaan se kiipeilee niissä, kun taas tuon veli on aina hampaat kaltereissa kiinni.

        Itselläni on 6 syyrialaista, ja pystyn nukkumaan niiden kanssa samassa huoneessa ilman vaikeuksia.
        Välillä ovat metelöineet kauheasti, mutta nyt ovat tosi hiljaisia. Itseasiassa 2 hiirityttöänikin pitävät enemmän ääntä roikkumalla dunan katosta! :D

        Nuo "hiljaiset juoksupyörätkään" ei aina ole hiljaisia, tosiasiassa voi olla hiljaisempaa jos hamsulle ei laita pyörää lainkaan.
        Omista syrkeistäni kolmella on pyörä, eikä niistä yksikään siinä kuitenkaan juokse... :)


    • It is true, if you like...

      Mun hamsteri, Nasu, puree pinnoja ja siksi me viedään se yöllä aina kylppäriin, mutta nyt ostettiin sille "Laatikko häkki" (Tehään tietty semmosia jänniä reikiä mistä se saa happea, ei liian isoja.) Ja sitten nyt se ei enää sii voi pureskella pinnoja. Katossa aina roikkuu joten ostettiin senkin takia "laatikko", koska on tullut jo kuonoon ja häntään haava:( Pieniä ne on mutta silti,parantunut on jo.

      • merri^

        Siltikin mietityttää ja "pelottaa", että mitä jos se hamsteri meukkaa yöllä suunnattomasti enkä saa nukkua! :D Minulla on ollut nimittäin kani aikaisemmin, ja se ainakin piti kamalaa meteliä purressaan kaltereita yms., ja todellakin vei minulta yöunet.

        Mutta, jos hamsu tosiaan asuisi muovisessa Ferplastin Dunassa ja juoksupyöräkin olisi "hiljaista" mallia, niin voiko se hamsteri sitten kovin isoa ääntä saada jotenkin aikaan? :P Kyllähän se tietenkin rapisuttaa tms., mutta eihän sellaisesta nyt jumalatonta ääntä lähde.


      • merri^
        merri^ kirjoitti:

        Siltikin mietityttää ja "pelottaa", että mitä jos se hamsteri meukkaa yöllä suunnattomasti enkä saa nukkua! :D Minulla on ollut nimittäin kani aikaisemmin, ja se ainakin piti kamalaa meteliä purressaan kaltereita yms., ja todellakin vei minulta yöunet.

        Mutta, jos hamsu tosiaan asuisi muovisessa Ferplastin Dunassa ja juoksupyöräkin olisi "hiljaista" mallia, niin voiko se hamsteri sitten kovin isoa ääntä saada jotenkin aikaan? :P Kyllähän se tietenkin rapisuttaa tms., mutta eihän sellaisesta nyt jumalatonta ääntä lähde.

        Niin, että miten on? :D


      • enpa
        merri^ kirjoitti:

        Siltikin mietityttää ja "pelottaa", että mitä jos se hamsteri meukkaa yöllä suunnattomasti enkä saa nukkua! :D Minulla on ollut nimittäin kani aikaisemmin, ja se ainakin piti kamalaa meteliä purressaan kaltereita yms., ja todellakin vei minulta yöunet.

        Mutta, jos hamsu tosiaan asuisi muovisessa Ferplastin Dunassa ja juoksupyöräkin olisi "hiljaista" mallia, niin voiko se hamsteri sitten kovin isoa ääntä saada jotenkin aikaan? :P Kyllähän se tietenkin rapisuttaa tms., mutta eihän sellaisesta nyt jumalatonta ääntä lähde.

        Pikkusiskoni nukkuu hamsterin kanssa samassa huoneessa. Itse nukun kahden gerbiilin kanssa, joihin vaan TOTTUU! Ensimmäiset yöt olivat tuskaa, kun keksivät purra terraarion kiskoja ja raapia kookosta.
        Siskoni sanoo usein, että juoksupyörä nitisee ja rasvaa siten joka päivä.

        yhden ällöttävän asian olen huomannu. Vaikka siskoni vaihtaakin purut ja pesee häkin riittävän usein, kyllä se hamsteri silti haisee. Eli koko huone haisee sitten sille eläimelle, ellei jokin ihme tapahdu!


      • yoyo80
        merri^ kirjoitti:

        Siltikin mietityttää ja "pelottaa", että mitä jos se hamsteri meukkaa yöllä suunnattomasti enkä saa nukkua! :D Minulla on ollut nimittäin kani aikaisemmin, ja se ainakin piti kamalaa meteliä purressaan kaltereita yms., ja todellakin vei minulta yöunet.

        Mutta, jos hamsu tosiaan asuisi muovisessa Ferplastin Dunassa ja juoksupyöräkin olisi "hiljaista" mallia, niin voiko se hamsteri sitten kovin isoa ääntä saada jotenkin aikaan? :P Kyllähän se tietenkin rapisuttaa tms., mutta eihän sellaisesta nyt jumalatonta ääntä lähde.

        Kai se metelöinti on aika yksilöllistä..
        Mut meidän Hattivatti ei paljoa ääntä pidä. Tosin hän asustaa terraariossa, edellinen hamsterini Nikke asui ihan tavallisessa häkissä ja meteliä tuli kaltereista. Suosittelen terraariota.


      • syyrikki
        enpa kirjoitti:

        Pikkusiskoni nukkuu hamsterin kanssa samassa huoneessa. Itse nukun kahden gerbiilin kanssa, joihin vaan TOTTUU! Ensimmäiset yöt olivat tuskaa, kun keksivät purra terraarion kiskoja ja raapia kookosta.
        Siskoni sanoo usein, että juoksupyörä nitisee ja rasvaa siten joka päivä.

        yhden ällöttävän asian olen huomannu. Vaikka siskoni vaihtaakin purut ja pesee häkin riittävän usein, kyllä se hamsteri silti haisee. Eli koko huone haisee sitten sille eläimelle, ellei jokin ihme tapahdu!

        minun pikkuinen syyrianhamsterini ei haise .puruja ei ole nähnytkään.on harsopohjat jotka pesen kerranviikossa.pissii muovilaatikkoon jossa on pohjana kahvin suodatin pussi.siitä näkee milloin pitää pestä ja vaihtaa paperi.ei pissi muualle.pesänä on 1,5 litran maitotölkki ilmareijillä .keskellä sivussa pyöreä ovi aukko .kakkii toiseen päähän missä nukkuu.pesässä iso valk.lautasliinasta i kpl revitty suikaleet.tekee itse pesän heti kun saa uuden laatikon.on pikkuisen vihainen kun kotia puhtaaksi vaihdetaan.pilkkoo paperin aivan pieneksi silpuksi taas uudelleen.ei pureskele kaltereita.on leluja iso häkki ja virikkeitä.


    • hamsu-fani1

      mun hamsteril on ollu duna eikä mitää muuta ääntä oo kuulunu ku juoksupyörän vikinää jonka mä sit vaihoin dunan mukana tulleeseen muoviseen nii sen jälkeen ei oo kuulunu ikinä mitää

      kannattaa ostaa aina duna ja jos hamsu kiipeilee katossa, kannattaa laittaa kaltereihin jokku "eristeet" joita voi purra muttei kuulu ääntä

    • F

      Yksi edesmenneistä hamsuistani oli mieletön metelöijä. Se järsi dunan kattokaltereita, kiipeili niissä (siitäkin lähtee ääntä), kolisutti juomapulloa sen koloa vasten (raivostuttava ääni), rapisteli, järsi juomapulloaukkoa, juoksi dunassaan. Meluskaala oli uskomaton. Tapasin antaa sille joskus wc paperirullan hylsyn, jonka sisään piilotin nameja ja suljin päät. Sen parissa sillä meni jonkin aikaa, joten ehdin saada unen päästä kiinni :D .

      Kaikki muut syrkkini ovat olleet aika hiljaisia kavereita.

    • jeap

      Mun hamsteri on aika rauhallinen mutta kyllä sekin välillä kolistelee.

    • tyyppi213

      kyllä se meluaa vaikka osta (hiljaisen pyörän) kun häkki tärisee

    • Anonyymi

      12 vuotta vanha keskustelu mutta mul on juoksupyörä mun talvikolla ja siitä kuuluu hirveä rytinä enkä saa nukuttua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe