Jujutsu ja muay thai?

reenari

Tervehdys! Olen harrastellut thainyrkkeilyä nyt reilun vuoden ja rakastan lajia. On kuitenkin harkinnassa aloittaa myös jujutsun harrastaminen ihan vaihtelun vuoksi ja siksikin, että japanilaiset lajit ovat aina kiehtoneet. Tai no, eihän esim. hokutoryu ole japanilaista mutta ymmärtänette...

Ongelmani on se, kun teen vuorotyötä. En millään pääsisi käymään kaikissa treeneissä ja pelkään, että jujutsun treenaus käy mahdottomaksi kun en pysty opettelemaan tekniikoita samaa tahtia kuin kanssatreenaajani.

Muay Thai kanssa tätä ongelmaa ei ole, sillä tekniikoita on kuitenkin suhteellisen vähän eikä mitään vyökokeita tms. ole.

Mitä mieltä olette? Sopisiko jujutsu minullekin ja olisiko muay thain treenaamisesta jotain hyötyä jujutsussa ja päinvastoin?

10

1975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä oli hauskaa, kun

      Ave veteli noita thaikkupoikia ympäri korvia suljetuissa salikisoissa takavuosina, kun oteltiin ilman sääntöjä ja suojuksia. Niitä nöösipoikia ei sittemmin enää nurkkiin uskaltautunut.

      • ....

        Eikun vaan treenaamaan. Kyllä thaikku alapotkut ( muut ) on kovaa valuuttaa hokutossa. Viimeistään vihreenvyön vyökoe matseissa saat respektiä.


      • hokuilija
        .... kirjoitti:

        Eikun vaan treenaamaan. Kyllä thaikku alapotkut ( muut ) on kovaa valuuttaa hokutossa. Viimeistään vihreenvyön vyökoe matseissa saat respektiä.

        Juu, silloin kun Jomppa vaihtoi salia ja pisti oman thainyrkkeilyseuran kaapelille, Ave otti sparrimatsin jomapan kanssa aluksi, Jomappa sia aika kyytiä kväi lattiassa monta kertaa ja Ave naureskeli, että kaapelin kaste on suoritettu, no onha Ave paljon isompi, joten sillä on sitä massaa, jso ne olsi samanpainoisia, niin varmaan matsi olis ollut tasaisempi.

        Kaapelin jujutsukat on kyllä kova sana, paikassa ku paikassa, moni lähti sieltä kun ei saanut avelat mustaa vyötä ja kun se vaihtoi seuraa ja liittoa niin dani tuli nopsasti, kaikki ei tietenkään jaksa harjoitella niin kovaa ku Hokutossa vaaditaan ja siksi on niitä muitakin seuroja olemass, et ihan hyvä sillai.


      • jotain sentään ymmärrän
        hokuilija kirjoitti:

        Juu, silloin kun Jomppa vaihtoi salia ja pisti oman thainyrkkeilyseuran kaapelille, Ave otti sparrimatsin jomapan kanssa aluksi, Jomappa sia aika kyytiä kväi lattiassa monta kertaa ja Ave naureskeli, että kaapelin kaste on suoritettu, no onha Ave paljon isompi, joten sillä on sitä massaa, jso ne olsi samanpainoisia, niin varmaan matsi olis ollut tasaisempi.

        Kaapelin jujutsukat on kyllä kova sana, paikassa ku paikassa, moni lähti sieltä kun ei saanut avelat mustaa vyötä ja kun se vaihtoi seuraa ja liittoa niin dani tuli nopsasti, kaikki ei tietenkään jaksa harjoitella niin kovaa ku Hokutossa vaaditaan ja siksi on niitä muitakin seuroja olemass, et ihan hyvä sillai.

        No onhan se nyt selvää, että tuollaisella kokoerolla on jo merkitystä. Mitä luulisit, jos 60 kg jujutsuka ja 110 kg thainyrkkeilijä ottaisivat matsia, kuinka kävisi? Ensimmäinen alapotku roiskisi jujutsukan pitkin kehää.

        Ja muutenkin tuo hokutoryun "kovaa treenaaminen" on aika kyseenalaista. Jokaisessa täyskontaktikehälajissa treenataan kovempaa, mikä nyt on kaikille kamppailulajeista jotain tietäville ihan selvää. En väitä, etteikö Hokutossakin osattaisi treenata kovaa tarpeen tullen, mutta on aika naiivia väittää, että treeni olisi mitenkään erityisen kovaa kehälajeihin verrattuna. Pikemminkin asia on päinvastoin.


    • reenari

      Jaahas, taas tuli näitä "minun lajini on kovempi kuin sinun" -vastauksia. Nöyryyttä pojat, nöyryyttä... :-)

      Kiitos sinulle, joka vastasit asiallisesti. Onko muita mielipiteitä? Lähinnä kiinnostaa, haittaako, että en pääse harjoittelemaan jokaisella harjoituskerralla vuorotyön ja thaikkureenien vuoksi?

      • Haittaavan

        Kuitenkaan kaikki samaan aikaan aloittaneet ei edes kehity samaa tahtia vaan joku nopeammin ja toinen hitaammin.


    • joka toinen viikko

      Thainyrkkeilystä tai kickboxingista on takuulla Hokutoruyssa hyötyä. Kikkausta harjoitellaan lähes jokaisessa hoku-treeneissa.
      Potkut ja lyönnit ovat olennainen osa hoku jutsua.

      Käy kuitenkin tasaisesti vaikka et joka kerta ennätäkään. Kehittymiskaari on kaikilla erilainen ja alkeiskurssit ovat perusta jossa opitaan ukemeita ja irroittatumisia. Alkeiskurssin jälkeen tiedät paremmin josko laji on sopiva ja harjoitukset luonnistaa. Alkeiskurssit menee treenatulla kamppailulajin harrastajalla ihna itsestään.
      Monissa seuroissa saa leiman hokun harjoitusvihkoon myös osallistumisesta muihin kamppailulajitreeneihin. Kysy ohjaajalta.

    • dangerous dave

      Eiköhän kannata valita sellainen laji, jossa viihtyy ja pystyy treenaamaan motivoituneena. Kummatkin lajit ovat hienoja lajeja. Jujutsussa (ei bjj) keskittyy enemmän itsepuolustukseen kun taas thainyrkkeily keskittyy enemmän urheiluun. Kannattaa miettiä mitkä ovat tavoitteet ja sen mukaan sitten toimia.

      • gnsz

        Kerran kun mä olin juju reeneissä, niin väänsin itseni lukkoon. Toisen kerran menin taikkulisalille ja siellä söin kanakeittoa. Se oli kyl aika paskan makusta. Vittuun kaikki sanon mä. Ette te kuitenkaan mitään opi. No morjens sitte.


      • ???
        gnsz kirjoitti:

        Kerran kun mä olin juju reeneissä, niin väänsin itseni lukkoon. Toisen kerran menin taikkulisalille ja siellä söin kanakeittoa. Se oli kyl aika paskan makusta. Vittuun kaikki sanon mä. Ette te kuitenkaan mitään opi. No morjens sitte.

        vaikeaa se on lähteä matkoihinsa. ei vaan mä osaan vaikka mitä mut sä et. ei se niin mene pojat.
        jäitä pipoon.
        jep jep


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe