kesäduunia raksalla

halukas*

Miten 18-19 vuotias pääsee raksalle kesätöihin? Ja mitä hommia siellä on tehtävänä?

12

6900

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hommat!!!

Sinä jos menet kesätöihin raksalle. Niin varaudu kaikkein paskasimpiin hommiin...mitä kukaan muu ei suostu tekemään!!!

• bullshit

Voit päästä tekemään monenlaista hommaa, tai ainakin seuraamaan vierestä. Se on ihan tekijän taidoista kiinni sekä työmaan kiireestä jne. Turha niitä hommia on alkaa erittelemään "paskahomma/hyvähomma". Kyllä ne hommat on aina pakko tehdä ja joku ne joutuu tekemään.

Alalle ei kannata mennä, jos haluaa vältellä hommia.

• joskus ollut

Työnvälitysfirmat esim. näitä välittävät näitä apparien hommia.
      Kannattaa mol.fi :stä katsoa oman alueesi sopivat.
      Riippuu vähän minne joudut, mutta useasti et tule paljoa oppimaan hommissa.
      Useasti apparit toimivat raivausmiehinä (kantavat romut pois), lautapoikina (kantavat roinaa ympäriinsä, sahailevat lautoja) tai sitten tyyliin sementtiä sekoittelemassa.
      Niitä paskahommia, jotka mielellään muille lykätään, esim. piikkaus on sellainen, eli sellaisella poralla betonia pistetään paskaksi, muskelit kasvaa, mut äärimmäisen raskasta.

• lähes kaikki

ovat joskus aloittaneet raksahommat ja sitämukaa kun oppii niin hommien vaativuus kasvaa.. Vuokrafirmojen kautta saat tehdä loppuelämäsi vain niitä paskaisimpia ja raskaimpia hommia..Kysy suoraan isoista rakennusfirmoista..

• halooonkovaloo

Raksalle et pääse ilman suhteita kesätöihin.
      Ns. hyvät ajat ovat jo menneet.
      Sen voin sanoa, että jos et mitään osaa,
      niin ei sinne ole asiaakaan, tuskin sinua
      kukaan siellä opettamaan rupeaa.
      Raksa-ala on huono valinta, jos sulla ei ole
      sukua opastamassa alalle. Alalle pääsy
      on aika vaivalloista ilman siipeä, minkä alla
      liidellä aluksi. Mutt eihän sitä koskaan tiedä,
      jos lahjoja alaan niin mikä ettei, mutta jos
      oot tavallinen taapertaja, niin voi voi!!

• gewigmireg

Jos olet vielä koulussa, niin työharjottelut kunnialla niin yleensä sitten kesätöitäkin tulee työharjottelufirmasta. Jos et ole koulussa enää, paskahommiin saatat päästä jos et ole muuten ollut raksalla. Jos alaa et opiskele, niin et kyllä varmaan pääse niihin raksahommiinkaan. Itse kävin samalla firmalla kaikki työharjottelut, alko sen jälkeen tulla töitä sen verran että ei ehtinyt tehdä kun koulussakin piti käydä, nyt samassa firmassa töissä ja paskahommat jäi ekan kesätyöviikon jälkeen pois :)

• paskahommat jatkuu!!!

Jo tässä on neljä vuotta oltu raksoilla töissä. Ja paska hommat vain jatkuu!!! Siivousta ym....

• ihmeen paskahommia?

Nyt pitää kyllä kantaa kertensa kekoon.
        Itse olen autonasentaja ammatiltani, ja kun hommia ei ollut niin kysyin huvikseni yhdelle raksalle töihin.
        Pomo kysyi että olenko koskaan rakentanut mitään ja vastasin "oon mä jotain naputellut (yhden leikkimökin)" ja siitä lähtien olen ollut taloja pystyttämässä.
        Paskahommia ei ole vielä tullut vastaan. Mistä te niitä löydätte?
        Itse sanoisin että se on asenteesta kiinni, nukkukaa enemmän niin ei työt töki vastaan. Kun menin töihin niin eka viikko oli sellaista että katkoin lautoja ja siirtelin tavaraa (paskahommia? mielestäni rentoa puuhastelua), mutta kun itse halusin tehdä muuta niin ei kukaan estänyt.
        Entuudestaan tuttu kaveri opasti viereltä että miten hommat hoituu "tästä mitta tähän ja tämä sitten tänne ja.." ja minä tein ohjeiden mukaan. Kuten tuossa joku jo sanoi niin oman tahdin mukaan kun itseluottamus lisääntyi niin sai kokeilla erilaisia hommia ja opetella. Nykyään vuoden raksalla työskentelyn jälkeen sanoisin olevani hyvin pätevä työmies. Oppi on jäänyt nopeasti päähän ja mitä tuossa työmiehiä on vaihtunut ja ollut muita niin tuntuu että vaikka itse ei ole alalla liian kauan vielä ollut niin osasta näitä "ammattilaisia" pitäisi mennä kädestä pitäen opettamaan joissain asioissa. Paskahommia ei mielestäni ole. Olen juuri villannut kolmen talon yläkerrat ja se voi jonkun mielestä olla paskahommaa. Kyse on enemmänkin ajoituksesta= Tee kyseinen homma yöllä/sateella. Jos väkisin haluaa itseään rankaista niin sitten auringonpaisteella. Tai piikkaus, aivot narikkaan ja tuhota seinää, kyllänsä leppoisaa hommaa kun ei tarvitse ajatella. Jos joku homma tökkii niin mieti ensin että onko ne olosuhteet jotka saavat homman tökkimään ja miten asiaa voisi parantaa? Raksalla pystyy joka hommaa melkein siirtämään päivän pari jotta jos tosiaan on liian kuuma ym. niin tekee sitten muita hommia päivän.

• halooonkovaloo
        ihmeen paskahommia? kirjoitti:

Itse olen autonasentaja ammatiltani, ja kun hommia ei ollut niin kysyin huvikseni yhdelle raksalle töihin.
        Pomo kysyi että olenko koskaan rakentanut mitään ja vastasin "oon mä jotain naputellut (yhden leikkimökin)" ja siitä lähtien olen ollut taloja pystyttämässä.
        Itse sanoisin että se on asenteesta kiinni, nukkukaa enemmän niin ei työt töki vastaan. Kun menin töihin niin eka viikko oli sellaista että katkoin lautoja ja siirtelin tavaraa (paskahommia? mielestäni rentoa puuhastelua), mutta kun itse halusin tehdä muuta niin ei kukaan estänyt.
        Entuudestaan tuttu kaveri opasti viereltä että miten hommat hoituu "tästä mitta tähän ja tämä sitten tänne ja.." ja minä tein ohjeiden mukaan. Kuten tuossa joku jo sanoi niin oman tahdin mukaan kun itseluottamus lisääntyi niin sai kokeilla erilaisia hommia ja opetella. Nykyään vuoden raksalla työskentelyn jälkeen sanoisin olevani hyvin pätevä työmies. Oppi on jäänyt nopeasti päähän ja mitä tuossa työmiehiä on vaihtunut ja ollut muita niin tuntuu että vaikka itse ei ole alalla liian kauan vielä ollut niin osasta näitä "ammattilaisia" pitäisi mennä kädestä pitäen opettamaan joissain asioissa. Paskahommia ei mielestäni ole. Olen juuri villannut kolmen talon yläkerrat ja se voi jonkun mielestä olla paskahommaa. Kyse on enemmänkin ajoituksesta= Tee kyseinen homma yöllä/sateella. Jos väkisin haluaa itseään rankaista niin sitten auringonpaisteella. Tai piikkaus, aivot narikkaan ja tuhota seinää, kyllänsä leppoisaa hommaa kun ei tarvitse ajatella. Jos joku homma tökkii niin mieti ensin että onko ne olosuhteet jotka saavat homman tökkimään ja miten asiaa voisi parantaa? Raksalla pystyy joka hommaa melkein siirtämään päivän pari jotta jos tosiaan on liian kuuma ym. niin tekee sitten muita hommia päivän.

Vähän kuitenkin pitää toppuutella.
        okei, olet tehnyt eri alalla hommia, joten kyllästyminen ei heti paina, eihän auton korjaushommia paskempia hommia juuri olekaan.
        Kyllä tässä asiassa raksahommat voittaa.
        Mutta kun ongelmanahan on juuri se, jos ainoa
        tapa on pärjätä alalla heittämällä aivot narikkaan,
        niin kovasti mietityttää, että taitaa jossain olla
        vähän vikaa. Aivot narikkaan ja tohinaks.
        jippii..

• Hyvä hyvä,,!
        ihmeen paskahommia? kirjoitti:

Kyllä sitä raksalla kaikenlaisia tumpeloita riittää. Mutta sulla on kyllä käyny ilmiömäinen mäihä, koska ilman alan koulutusta ym. et ole joutunut suurimmaksi osaksi pelkästään siivoamaan jne.

Kyllä se vaan monen pätevämmänkin kaverin kohtalona on vain ja ainoastaan siivota, piikata, repiä nauloja, purkaa, kantaa jne. Eli ainoastaan vain tehdä sitä kaikkein epäkiitollisinta työtä ja vieläpä mahdollisesti vain saada se suurin vittuiluryöppy niskaansa.

Ainoa keino päästä pätevämpiin hommiin on osoittaa kykynsä tehdä ammattimiehen hommia kunnollisesti. Ikävä kyllä, että hyvät puhelahjat omaavat kaverit saavat helposti haalittua itselleen ne paremmat hommat. Tästähän ei kuitenkaan seuraa sitten mitään muuta kuin virheitä, huonoa työnjälkeä, vitutusta kaikille muille jne.

• tpåpåpå
        Hyvä hyvä,,! kirjoitti:

Kyllä sitä raksalla kaikenlaisia tumpeloita riittää. Mutta sulla on kyllä käyny ilmiömäinen mäihä, koska ilman alan koulutusta ym. et ole joutunut suurimmaksi osaksi pelkästään siivoamaan jne.

Kyllä se vaan monen pätevämmänkin kaverin kohtalona on vain ja ainoastaan siivota, piikata, repiä nauloja, purkaa, kantaa jne. Eli ainoastaan vain tehdä sitä kaikkein epäkiitollisinta työtä ja vieläpä mahdollisesti vain saada se suurin vittuiluryöppy niskaansa.

Ainoa keino päästä pätevämpiin hommiin on osoittaa kykynsä tehdä ammattimiehen hommia kunnollisesti. Ikävä kyllä, että hyvät puhelahjat omaavat kaverit saavat helposti haalittua itselleen ne paremmat hommat. Tästähän ei kuitenkaan seuraa sitten mitään muuta kuin virheitä, huonoa työnjälkeä, vitutusta kaikille muille jne.

itselläni ei ole mitään koulutusta, siis vain peruskoulu. olen ollut nyt kaksi vuotta raksalla, kolmessa eri firmassa kylläkin. Ainoat paskahommat mitä olen joutunut tekemään olen tehnyt eräässä vuokrafirmassa, minne hain ensimmäiseksi ja missä viihdyin kolme päivää. palkkaa saan nykyään yhtäpaljon (enemmänkin) kuin moni ammattiasentaja. Kaikki on itsestä kiinni. Jos yrityksessä tarjotaan vain paskahommia ja vituttaa, niin kannattaa vaihtaa paikkaa eikä jäädä kitumaan, pikkuhiljaa sitä työkokemusta kertyy. Tietenkin työt jaetaan osaamisenkin mukaan, jos joku on vain niin vitun -peukalo keskellä kämmentä tyyppi, niin todennäköisesti huonommat jatkuu

• jobi

a)Raksalle ovat halutuimpia koulusta valmistuneet (eivät jatka opiskelua) armeijan käyneet motivoituneet työntekijät.
      b) 18-19 vuotias harvemmin kuuluu tuohon em. joukkoon.
      c) hyväntekeväisyys ei ole rakennusalan päätarkoitus - kesäpojat on hyväntekeväisyyttä - JOS ne ei jää yritykseen töihin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe