LIIAN HIENO

vieras?

Eli mulla on hieno kaasomekko häihin, jota nyt pidän rahanpuutteessa myös toisissa häissä. Ja siksi että se on hieno. Kyse on vaaleanpunasesta prinsessamekosta, puolipitkä, joka on tosi juhlava. Nyt sain kuulla että morsiamen kaasoilla on morsmaikunkin mielestä liika arkiset vaatteet, ja pelkään että erotun pahalla tavalla juhlassa. Voiko häissä ylipukeutua, kun ei kuitenkaan ole astumassa morsiamen varpaille? Jos häissä ei saa briljeerata, niin missä sitten?

Tuntus myös tyhmältä, jos olen ostanut hienon ja kalliin mekon vain kaasonpestiä varten..

5

1469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päälle vaan

Niinpä. Ei ole sinun ongelmasi jos morsiamen kaaso/kaasot eivät ymmärrä pukeutua juhlavammin. Morsiamen tehtävä on huomauttaa siitä heille jos ei miellytä. Sinun vikasi ei myöskään ole jos muut vieraat eivät ymmärrä laittautua.
      Itse laittaisin mekon, juhliinhan olet menossa. Jos vielä mietitytttää niin kysy mielipidettä morsiamelta jos olet sen verran läheisissä väleissä. Jos et pysty kysymään niin laita sen kummemmin miettimättä. Eihän tuo mekkosi ole valkea niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa siinä.

Out of record, monelta suomalaiselta todellakin puuttuu kyky pukeutua ja serkkuni häissä hänen sisarensa tuli ukkonsa kanssa kirkkoon farkkutakki (eikä ollut mikään muotifarkkutakki) päällä ja töröttivät vihkimisen ajan molemmat takit päällä. No hääjuhlassa ottivat sentään pois ja alla oli tavallinen t-paita. Pohjanoteeraus! Omia häitäni varten olen leikilläni sanonut kaverilleni että et päästä niitä sitten kirkkoon semmoisissa ryysyissä... ja ihan peruspalkkaisia ihmisiä...

• pukeutuminen kertakaikkiaan...

Itse ostin serkkuni häihin kalliin ja kauniin pitkän mekon. Olin kyllä mielestäni hieman ylipukeutunut, olin pukeutunut jopa paremmin kuin kaaso... Mutta en ottanut siitä mitään stressiä.

Mieheni serkulla oli myös samana kesänä häät ja en kehdannut laittaa samaa mekkoa (koska en ole sukua hääparille) ja onneksi en laittanutkaan. Morsiamen puolen suku oli suhteellisen hyvin pukeutunutta (n. 6-7 naisella oli kaunis iltapukutyyppinen asu), mutta esim. sulhasen äiti oli varsin arkisesti pukeutunut, puhumattakaan sukulaisista.

Mikä ihme ihmisiä vaivaa, etteivät he halua pukeutua kunnolla häihin? Mikä voi olla hienompi ja elegantimpi juhla kuin häät?? Monellakaan miehellä ei ollut pukua ja naisilla ihan tavalliset paidat ja hameet, sellaiset, joita käytetään esim. syntymäpäiväjuhlilla ja muissa arkisemmissa juhlissa. EN käsitä!

Olen tosissani miettinyt omiin häihini pukukoodia, jota tosin mieheni sukulaiset eivät todennäköisesti tajua....

Laita vaan kaunis mekkosi päälle, huonosti pukeutuneilla on enemmän hävettävää, kuin sinulla. Häät ovat kuitenkin kalliit juhlat joten pukeutumisen tulisi olla myös sen arvoista.

• uusirouva

Minun häissäni oli nelisenkymmentä vierasta, jotka kaikki olivat pukeutuneet mielestäni ihan hyvin, vaikkakin aika vaihtelevasti. Yhdellä naisella oli pitkä iltapukumainen asu - se oli oikeastaan yllätys, kun kyseessä oli päivätilaisuus. Mutta kaunista ja kohteliasta toki!

Muilla oli niitä mainitsemiasi "syntymäpäväiväjuhlilla" käytettäviä vaatteita, mutta ne olivat mielestäni aivan ok. Emme olleet laittaneet mitään pukukoodia, koska emme halunneet aiheuttaa stressiä kenellekkään - ja toisaalta tiesimme, että ei kukaan meidän vieraistamme missään ihan arkisissa vaatteissa tule.

Jos pukukoodi annetaan, sitä pitää tietysti noudataa, mutta muuten mielestäni riittää, että pukeutuu kauniisti ja hieman arkipukeutumisesta poiketen.

Meillä hääparina oli kyllä sellaiset asut, että tiesimme, että emme taatusti jää varjoon ;-)

• Mnää
        uusirouva kirjoitti:

Minun häissäni oli nelisenkymmentä vierasta, jotka kaikki olivat pukeutuneet mielestäni ihan hyvin, vaikkakin aika vaihtelevasti. Yhdellä naisella oli pitkä iltapukumainen asu - se oli oikeastaan yllätys, kun kyseessä oli päivätilaisuus. Mutta kaunista ja kohteliasta toki!

Muilla oli niitä mainitsemiasi "syntymäpäväiväjuhlilla" käytettäviä vaatteita, mutta ne olivat mielestäni aivan ok. Emme olleet laittaneet mitään pukukoodia, koska emme halunneet aiheuttaa stressiä kenellekkään - ja toisaalta tiesimme, että ei kukaan meidän vieraistamme missään ihan arkisissa vaatteissa tule.

Jos pukukoodi annetaan, sitä pitää tietysti noudataa, mutta muuten mielestäni riittää, että pukeutuu kauniisti ja hieman arkipukeutumisesta poiketen.

Meillä hääparina oli kyllä sellaiset asut, että tiesimme, että emme taatusti jää varjoon ;-)

Itse olen myös miettinyt laittavani ystäväni häihin shamppanjan värisen puolipituisen mekon ja virkatun "ponchon" siihen päälle, mutta jotenkin omaan silmään asu vaikuttaa ehkä hieman liian hienolta.. Toisaalta taas en osaa yhtään kuvitella millainen morsiuspuku ystävälläni on, sillä en odottanut parin meneävn eedes kirkossa naimisin vaikka kirkkoon kuuluvat.. Sen vähempää heidän valitsevan kaason ja bestmanin.. Ajattelin häiden olevan muodolliset ja pienet, kuten he itse sanoivat. Nyt on kuitenkin paineita ja pulmia pukeutumisesta...

• mitään valkoista
        Mnää kirjoitti:

Itse olen myös miettinyt laittavani ystäväni häihin shamppanjan värisen puolipituisen mekon ja virkatun "ponchon" siihen päälle, mutta jotenkin omaan silmään asu vaikuttaa ehkä hieman liian hienolta.. Toisaalta taas en osaa yhtään kuvitella millainen morsiuspuku ystävälläni on, sillä en odottanut parin meneävn eedes kirkossa naimisin vaikka kirkkoon kuuluvat.. Sen vähempää heidän valitsevan kaason ja bestmanin.. Ajattelin häiden olevan muodolliset ja pienet, kuten he itse sanoivat. Nyt on kuitenkin paineita ja pulmia pukeutumisesta...

Itse en pukeudu häävieraana ollessani ikinä minkään "väriseen" valkoiseen. Olen lukenut että se on suuri pukeutumismoka, ja myös ymmärrän sen enkä siksi näin teekkään. Nykyään morsiammet voi pukeutua shampanjan/luun/kerman/jne värisiin, joten se olisi todella noloa, jos häävieras olisi pukeutunut samanväriseen. Sen voi joku myös tulkita loukkaukseksi morsianta kohtaan. Morsiusneidot ovat ainoita morsiamen lisäksi joille valkoinen sopii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2223
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1207
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      939
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      905
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      706
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe