ADHD ja kilpirauhasen liikatoiminta

kilppariii

Kuinka moni teistä joilla on ADHD on käynyt kilpirauhastutkimuksissa?
Kilpirauhasen liikatoiminta nimittäin aiheuttaa ADHD:n kaltaisia oireita.

Lisää juttua aiheesta:
http://www.sciencedaily.com/releases/1997/03/970312165726.htm
http://www.emedicine.com/ped/topic899.htm

8

4521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ADD

Minulla on tutkittu peräti kolme kertaa kilpirauhasen toimintaa, mutta ei ADHD-oireyhtymän yhteydessä vaan muiden sairauksien. On haluttu saada selkoa, onko kilpirauhastoiminnassani jotakin poikkeavaa, mutta aina tulokset ovat osoittaneet, että täysin normaali olen siltä osin (tutkimukset tehty v.1983, 1999 ja 2003). Ja ADHD-diagnoosin olen saanut v.2000.

• Lucija

Miulta on tutkittu kilpirauhashormoonit ylivilkkauden vuoksi ja normaalit olivat.
      Seuraavaksi epäiltiin maniaa ja kun itse otin puheeksi adhd:n mahdollisuuden,koska oireetkin ovat seuranneet läpi elämän,lääkäri tokaisi,että "mistä sä nyt sen olisit saanut..."
      Ikään kuin kyseessä olisi joku flunssan tapainen tartunta...

• kelloton

Aiheuttaa samankaltaisia oireita ja paljon muutakin.

Mutta samalla paljon vähemmän :D

Hyvä siellä on silti käydä, labraan vaan antamaan pari desiä verta.

• Tuplahulina

Mulla on molemmat :-( Ihan tutkittu ja diagnosoitu. Adhd:n kanssa olen yleensä sinut, mutta toi kilpirauhanen voisi nyt rauhoittua.

• Hei tuplahulina ja tuo nimimerkki on kyllä loistava😄.
        Mulla on ADHD diagnosoitu ja nyt elämän kriisitilanteessa verikokeissa todettu kilpirauhasarvot rajojen ylittäväksi ja arvot seilaa siinä rajoilla. Mulla oli Voxra lääkitys ADHD oireisiin, joka käskettiin nyt lopettaa. Koska pojalla myös ADHD ja hänellä lääkkeenä ollut Concerta aiheutti apatiaa, niin sain valita itselleni toisen lääkityksen (Voxra)
        Kiinnostaisi tietää onko tämmöisiä tuplahulinoita muitakin, ja onko löytynyt sopivaa lääkitystä😊

• Anonyymi

Onko sulla Adhd lääkitys ja jos on onko haitat suuremmat kuin hyödyt. Onko Hb , ferritiini , D B12 tutkittu ja jos on niin ethän usko lääkäriä.

• Anonyymi
        laastiukko kirjoitti:

Hei tuplahulina ja tuo nimimerkki on kyllä loistava😄.
        Mulla on ADHD diagnosoitu ja nyt elämän kriisitilanteessa verikokeissa todettu kilpirauhasarvot rajojen ylittäväksi ja arvot seilaa siinä rajoilla. Mulla oli Voxra lääkitys ADHD oireisiin, joka käskettiin nyt lopettaa. Koska pojalla myös ADHD ja hänellä lääkkeenä ollut Concerta aiheutti apatiaa, niin sain valita itselleni toisen lääkityksen (Voxra)
        Kiinnostaisi tietää onko tämmöisiä tuplahulinoita muitakin, ja onko löytynyt sopivaa lääkitystä😊

Laastiukko sinun ADHd aiheutti kilpirauhas, jos saat siihen lääkityksen kuntoon, Älä pilaa pojan elämää Voxralla. Mene labraan HB , ferritiini, D, B12 ja laita kuntoon. Ja kerron näistä löytyi lääkitys.

• Anonyymi

ADHD tutkimukset tulossa ku saan potilashistorian. Hypotyreoosi tosin, hoidossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      312
      7272
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2136
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1213
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe