Olan yli Costa Ricassa?

Residente

Joku hysteerikko ilmoitti alempana, että Costa Rica on pilattu maa jossa on vilkuiltava koko ajan olan yli.

Sen kun vilkuilet. Olen asunut CRssa 7 vuotta eikä miunua ole kukaan ryostanyt. Suomessa sensijaan on, ja Espanjassa.

Costa Rica ja Nicaragua ovat keski-Amerikan turvallisimmat maat. Panama ja Belize ovat myos OK, mutta jos haluaa vilkuilujumppaa, on parasta menna El Salvadoriin, Hondurasiin tai Guatemalaan tai perati Colombiaan. Tai Suomeen.

4

2234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AMEN!

      Totta puhut!

    • matkallekko????

      CostaRica kiinnostaa minua suunnattomasti, minulla olisi mahdollisuus matkustaa sinne. Minua kuitenkin kiinnostaa tietää millaisia turvatekijöitä tarvitaan, esim. kun menee jonnekin sademetsäretkelle ym, mitä eläimiä voisin nähdä. Onko CostaRicassa käärmeitä,kuinka turisti siellä pärjää. Joka paikassa on jotain, turisti mainostaa itse joskus omalla käytöksellään rahallisen varallisuutensa.

      • numero uno !

        Terve,

        Olin just 4 viikkoa ja vuokrattiin auto - kierrettiin koko maa läpi ilman ongelmia! - Unohtumaton reissu!

        Sademetsään on hyvä ottaa opas niin näkee paljon enemmän kuin ominpäin! Lintuja, apinoita hyönteisiä yms. Kannattaa ehdottomasti mennä Monte verdeen ja Manuel Anttonion-luonnonpuistoihin!

        Muutama tulivuorikin olisi varmastikin mielenkiintoista nähdä: esim. Arenal, Poas tai Irazu...

        Itse en kokenut oloani turvattomaksi Costa Ricassa, päinvastoin! Toisaalta karibianmerellä esim Puerto Limon ja Puerto Viejo saattavat olla votkaturisteille vaarallisiakin!

        Parhaimmat rannat ehdottomasti Montezuma, Manuel Anttonio (tyynivaltameri) sekä karibialla Cauhita, Manzanillo etc.

        Kaupungit yleisesti ottaen ( San Jose, Alajuela, Cartagó, Puntarenas...) olivat melkoinen pettymys - köyhyyttä eikä arkkitehtuurista tietoakaan - mutta päiväsaikaan on niissä ihan turvallista liikkua ja shoppailla. Suosittelen ehdottomasti auton (4x4) vuokraamista, sillä julkisella liikenteellä liikkuminen on erittäin työlästä!

        Jätä kopio passista ja lentolipuista kotiin jos satut hukkaamaan ne reissun aikana!

        Toivottavasti päätät lähteä matkaan - et varmastikaan pety!

        Henkilökohtaiset Top 10 paikat Costa Ricassa:
        1.Monteverde
        2.La Fortuna (volcan Arenal tabacon spa)
        3.Manuel Antonio
        4.Volcan Poás - valle central (Alajuela)
        5.Montezuma
        6.Cahuita
        7.Tamarindo
        8.Samara
        9.Puerto viejo
        10.Manzanillo

        -terv,J

        -Pura vida-


    • Pinolero

      Luvallasi oikaisen pari antamaasi tietoa, että Keski-Amerikan matkasta tulisi antoisampi monelle lukijalle.

      Costa Rica on turismin pilaama maa, jossa on paljon turisteja ja sen seurauksena paljon turisteihin kohdistuvaa rikollisuutta, lähinnä varkauksia, erityisesti passivarkauksia, ei yleensä mitään kovin väkivaltaista. Kannattaa vilkuilla olan yli, aina ja kaikkialla.

      Jos asut Costa Ricassa ei tietenkään sinua ryöstetä niin helposti kuin sinne suoraan Suomesta pöllähtävää turistia, joka kantaa koko omaisuuttaan mukana. Suhtellisuudentajua, pyydän.

      Keski-Amerikan turvallisimmat maat ovat Nicaragua ja Panama, ja nekin vain verrattuna Keski-Amerikan muihin maihin, jotka ovatkin aika pahoja.

      Suomi on siitä hullu paikka, että siellä voi joutua järjettömän väkivallan kohteeksi syyttään ja huonolla tuurilla, kun joku parikymppinen eläkeläinen purkaa kaiken turhautumisensa ja pahan olonsa ensimmäiseen vastaantulijaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      344
      3591
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      232
      2198
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1722
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1617
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1444
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1315
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1149
    9. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      986
    Aihe