Kääpiöaffen

Mneijonen

Mun akva on 96l ja vesiarvot on vakiintuneet näihin arvoihin:
nh3 0
no2 0
no3 12,5-25
gh 7
kh 5
ph 7,0

Uskaltaisikohan sitä kokeilla kääpiökirjoaffenlajia mikä sopii kyseisiin arvoihin? Muu kalasto 10 rubiinitetraa, 6 täplämonnista ja partamonni.

5

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Rubiinitetroille tarttis noi vesi arvot olla .. pH 6,0–7,5, mieluiten noin 6,5. Lämpötila 24–28 °C, pehmeä vesi. No, tuota lämpötilaa et kertonutkaan mutta muut arvot näyttäis olevan OK, kovuuskin.

      Partikselle voisit miettiä muutaman vuoden päästä uutta kotia sillä siitä kasvanee ainakin kymmen senttinen ja tuohon akvaan se on jo silloin liian suuri (ok. satalitranen minimi mutta mietippä asiaa mitta nauhan kanssa).

      Täplämonnisen ihanne lämpötila taasen on alle 24 muuten se kyllä alkaa paistumaan akvassa ja ei elä onnellista elämää vaikkei sitä mitenkään osaisi näyttääkään.

      Ahvenesta .. http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=244

      Tuohon 25...27 kategoriaan menee aikas monta kääpiöaffenlajia joten kait olis parasta jos hieman itse tutustuisi lajistoon ennen kuin uskallan suositella sulle mitään... ;)

      • Mneijonen

        Helteillä noussut 27 asteeseen vaikka varjossa onkin, muulloin 25 astetta. Nyt ilman lämppärii on pysyny 25 asteessa sisälämpötilan mukaan.


      • Mneijonen

        Joo se ois sitten se keltakääpiöahven tai pariskunta. Ja mitäköhän sitä muuta niistä pitäs tietää?


      • Mneijonen
        Mneijonen kirjoitti:

        Helteillä noussut 27 asteeseen vaikka varjossa onkin, muulloin 25 astetta. Nyt ilman lämppärii on pysyny 25 asteessa sisälämpötilan mukaan.

        Markku Varjon kirjan mukaan menis täplämonnisetkin 25 asteiseen, enhän olis muuten niitä hankkiinutkaan...


    • Mneijonen

      Käyn ens viikolla kattomassa käytettyä 190l akvaa... mitäköhän siitä kannattaisi tarjota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4613
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3620
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      107
      3503
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3021
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2489
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2384
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2130
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2023
    Aihe