Moottorisahani Stihl 10 AV ei edes lupaa. Nyt meni jo sormi suuhun!
Kipinä tulee. Tulppa on märkänä, vaikka esimerkiksi kaikki säätösuuttimet ruuvaa kiinni. Mistähän ihmeestä se silloin saa bensaa tulpan kasteluun?
Kaasuttimeen vaihdettu tiivisteet ja kalvot. Neulaventtiili säädetty ja sulkeutuukin (ainakaan puhallustestissä ei vuotanut).
Kärjet ovat olleet irroitettuna puhdistuksen ajaksi. Säädetty kärkiväli. Onko sytytyksen ajoitukselle erillistä säätöä, eli onko se voinut muuttua?
Joka yrityksen jälkeen tulppa siis on märkä, mutta voihan se johtua siitä, ettei seos vain syty. Kipinä on kyllä hyvä, mutta onko se kohdallaan. Voiko sen ajoitus edes muuttua?
Olisin kovasti kiitollinen vinkeistä.
Terv. Make
Stihl 10 AV ei käynnisty
22
6249
Vastaukset
- kampikammio
Olethan kuivannut koneen kampikammion käynnistys yritysten välillä ?
- Bensaa saa
Mutta kuinka tuoretta ?
- puristaako?
Bensaa saa kirjoitti:
Mutta kuinka tuoretta ?
Muuallakin kuin kengässä eli ettei vaan ole kiinnileikannut ?
- tuli mieleen
Bensaa saa kirjoitti:
Mutta kuinka tuoretta ?
Vaihtoehdot on vähis.. vanha bensa ei syty
- Minävaan..
tuli mieleen kirjoitti:
Vaihtoehdot on vähis.. vanha bensa ei syty
tulpanjohto tässä mallissa jäähdytysrivoituksen ja kotelon välissä? Mulla oli 011AV:ssä kumi sulanut
ja iski kipinää runkoon. - Make
Joo. On kuivailtu kampikammiota ja bensa on tuoretta.
Kipinä tulee kyllä tulpalle saakka, ettei se johtokaan rikki taida olla.
Mitenkäs se sytytysennakko. Onko se kiinteää mallia?
Kun ei se kertaakaan ole luvannut, niin pitäisikö ryhtyä epäilemään männänrenkaiden kuntoa? - puristuksista
Make kirjoitti:
Joo. On kuivailtu kampikammiota ja bensa on tuoretta.
Kipinä tulee kyllä tulpalle saakka, ettei se johtokaan rikki taida olla.
Mitenkäs se sytytysennakko. Onko se kiinteää mallia?
Kun ei se kertaakaan ole luvannut, niin pitäisikö ryhtyä epäilemään männänrenkaiden kuntoa?onko vai ei Jos puristuksia on niin turhaa epäilet
- se kone
puristuksista kirjoitti:
onko vai ei Jos puristuksia on niin turhaa epäilet
tarvii käydäkseen myös ilmaa..
juu se sytytyksen ajoitus on tietenkin tärkeää.
en ymmärrä näistä nykyaikaisista kärjettömistä mitään, mutta onko siitä ollut jotain virtalaitteita irrallaan, että ennakko olisi voinut muuttua??? - tai sitten
Make kirjoitti:
Joo. On kuivailtu kampikammiota ja bensa on tuoretta.
Kipinä tulee kyllä tulpalle saakka, ettei se johtokaan rikki taida olla.
Mitenkäs se sytytysennakko. Onko se kiinteää mallia?
Kun ei se kertaakaan ole luvannut, niin pitäisikö ryhtyä epäilemään männänrenkaiden kuntoa?pakoputki tukossa. ota putki irti ja kokeiles sitten.
tai sitten stefa vuotaa . käyttää kytkimen tai magneeton irti niin näkee jos ovat stefat vuotaneet bentsiiniä.:D
viimeinen konsti on purkaa saha nippeileiksi ja kasata saha uudestaan uusilla stefoilla ja tiivisteillä. - onhan
tai sitten kirjoitti:
pakoputki tukossa. ota putki irti ja kokeiles sitten.
tai sitten stefa vuotaa . käyttää kytkimen tai magneeton irti niin näkee jos ovat stefat vuotaneet bentsiiniä.:D
viimeinen konsti on purkaa saha nippeileiksi ja kasata saha uudestaan uusilla stefoilla ja tiivisteillä.kaasari kunnolla kiinni ja tiiviste kunnollinen kaasarin ja sylinterin välissä.kerran oli korjattavan samanlainen saha ja siinä oli kaasari irti ja tiiviste huono. :D
- unohtaa
vaihtaa sen tulpan?
- Make
Kiitän asiallisista vastauksista. Niistä on hyötyä myös tulevaisuudessa.
Irroittaessani sylinterin totuus kävi ilmi. Männän rengas poikki ja jumissa. Männässä hioutumia joka puolella.
Sain k.o sahan kaverilta veloituksetta, joten eipä siltä paljoa voinut toivoakaan. Ei kuitenkaan osannut kertoa miksi saha ei enää käynnistynyt. Kertoi vain, että "se vain sammui".
Oliskohan vain jääneet öljyt lisäämättä polttoaineeseen.
No joo. Taitaa mäntä ja rengas maksaa liikaa.
Lisäksi: en kyllä ymmärrä kuinka kiertokangen alapään laakerin irtonaiset rullat saadaan takaisin paikoilleen kampiakselin kaulaan?
Olipas erikoinen kokemus.....- betsi
Koneen hankalien paikaltaan tippuvien osien kokoamisessa on hyvä käyttää laakerivaseliinia
- Make
betsi kirjoitti:
Koneen hankalien paikaltaan tippuvien osien kokoamisessa on hyvä käyttää laakerivaseliinia
Voisitko tarkemmin selittää, että kuinka tuo kiertokangen alapään laakeri kootaan. En ehtinyt huomata siitä mitään, ennenkuin se oli jo purkunut osiksi kammion pohjalle.
Jos vaikka sen männänrenkaan hankkisi... - bertsi
Make kirjoitti:
Voisitko tarkemmin selittää, että kuinka tuo kiertokangen alapään laakeri kootaan. En ehtinyt huomata siitä mitään, ennenkuin se oli jo purkunut osiksi kammion pohjalle.
Jos vaikka sen männänrenkaan hankkisi...Kuinka väljä se laakeri eli kannattaakos sitä edes koota jos alakerrasta kerran osat tippuu.. enne kuin ryhtyy korjaamaan kannatta se korjaus-arvio tehdä..
- Make
bertsi kirjoitti:
Kuinka väljä se laakeri eli kannattaakos sitä edes koota jos alakerrasta kerran osat tippuu.. enne kuin ryhtyy korjaamaan kannatta se korjaus-arvio tehdä..
Eipä kait se alakerta huonossa kunnossa ole, mutta kun sitä kiertokankea siinä vääntelin niin laakerin rullat tippuivat pois pesästään. On vain niin kumma systeemi tuo laakeri, kun ne rullat pitäisi saada yhtäaikaa kampiakselin kaulalle ja kiertokangessa olevan reiän sisäpuolelle. Ainut sivutuki niille näyttäisi olevan kampiakselin kaulan ura.
Onko siis tarkoitus saada ne paikoilleen latomalla rullat kampiakselin kaulan uraan ja sen jälkeen työntää kiertokangen reikä sivusta niiden ympärille? - bertsi
Make kirjoitti:
Eipä kait se alakerta huonossa kunnossa ole, mutta kun sitä kiertokankea siinä vääntelin niin laakerin rullat tippuivat pois pesästään. On vain niin kumma systeemi tuo laakeri, kun ne rullat pitäisi saada yhtäaikaa kampiakselin kaulalle ja kiertokangessa olevan reiän sisäpuolelle. Ainut sivutuki niille näyttäisi olevan kampiakselin kaulan ura.
Onko siis tarkoitus saada ne paikoilleen latomalla rullat kampiakselin kaulan uraan ja sen jälkeen työntää kiertokangen reikä sivusta niiden ympärille?Sehän on ihan lopussa jos sielä osat tippuilee ja antaa periksi siinä laakerissa klappi pitää olla 0
- Make
bertsi kirjoitti:
Sehän on ihan lopussa jos sielä osat tippuilee ja antaa periksi siinä laakerissa klappi pitää olla 0
Voi olla jo mennyttä kaluakin, mutta rakennehan näyttäisi olevan sellainen, että kun kiertokankea siirtää kampiakselin kaulalla sivuun (näinhän se esimerkiksi irroitetaan kaulalta), pääsevät uudetkin laakerirullat tipahtamaan kammion pohjalle.
Laakerissa ei näyttänyt olevan kulumaa ja olisi kiva tietää kuinka se kuuluu oikeaoppisesti koota.
- jaaretti
Kokeile kuivalla pensalla .
- jnkiujnkmoikjn
Mitä se o?
- Anonyymi
Teräk.öljyt menee kampikammioon
- Anonyymi
Oli jo korkea aika nostaa tämä niin tärkeä aloitus...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4013318Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151546En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841332- 1081321
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991315Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591265- 481175
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801072Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26975- 33857