Valmistun pian farmaseutiksi ja olisi kiinnostusta jatkaa proviisoriksi. Ongelmana on kuitenkin pitkä matka sekä Kuopioon että Helsinkiin (asumme Pohjanmaalla, jossa myös miehelläni on työpaikka).
Kysyisinkin proviisoriksi opiskelleilta, miten paljon opintoja voi suorittaa ns. etäopiskeluna, vai onko opiskelupaikan lähellä asuminen käytännössä pakollista? Onko siis opiskelu saman tyyppistä kuin farmaseuteilla eli pakollisia harjoitustöitä on pitkin viikkoa muutama tunti kerrallaan?
Proviisoriksi opiskelu?
1
1249
Vastaukset
- Sivusta seuraajaa
Hei,
Minulla on hyvin vahva kasitys, etta opinnot vaativat paljon paikallaoloa. Etaopiskelu lienee mahdollista, mutta opinnot venynevat talloin helposti kaksinkertaisiksi, sisi kesto 4-5 vuotta.
Pohtisin itse sita, etta onko mahdollista jarjestaa elinolot pariksi vuodeksi sellaisiksi, etta voi olla paikalla. Eli kaytannossa olla "reissussa" aina viikot ja viikonlopuksi tulla kotiin. Monihan tekee tata tyonsa takia muutenkin, miksi ei sitten opiskelun?
Taloudellisestikin toki asettaa paineita, mutta tuon lisakoulutuksen luulisi olevan pitkalla tahtaimella kannattava investointi.
Opiskelijoiden sijasta suosittelisin ottamaan yhteytta molempien opinahjojen kansliaan ja kysymaan asiasta, heilla voi olla myos ennakkotapauksia.
Tsemppia sinulle, toivottavasti paadyt sopivaan ratkaisuun ja jos se on lisaopiskelu niin menestysta siihen!
ps. Oma aitini suoritti korkeakoulututkinnon (amk) joitakin vuosia sitten nelivitosena pois toista jattaytyen tayspaivaopiskellen 3,5 v:n ajan ja on nykyisin tyytyvainen ratkaisuunsa, vaikka se ei silloin ihan helppoa ollutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1059533
- 494681
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021976Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421951- 241650
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131401Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,401319Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54927Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30913Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31912