Eilen pihamme soratiellä kulki silmiinpistävän
suuri hyönteinen, jonka tulkitsin erään vanhan
tietosanakirjan hyönteiskuvan perusteella
härkäpaarmaksi. Mahdoinko osua oikeaan.
Hyönteisellä oli pituutta n 3cm, sen vahvan oloinen
ruumis oli musta/keltaraidallinen -hyvin kapea
raidoitus, suuret pyöreäkärkiset siivet
taaksesuunnattuna ja näytti siltä kuin siipipareja
olisi ollut kaksi joista pienemmät suurempien
päällä, pää lähes musta jossa suuret silmät ja
olivatko sitten eturaajat vai mitkä mutta
kävellessä se noukkia ja käänteli pieniä kiviä
näillä neljällä raajallaan. Otus eteni hiljaisin
liikkein.
Härkäpaarma?
4
2153
Vastaukset
- toukomettinen
Näkemäsi olio oli herhiläinen, suurin
ampiaisemme. Jos se lähtiessään lentoon piti
kovaa pörinää, se todella oli herhiläinen.
Sellaisia ei joka päivä näekään, itse olen vain
kerran moisen nähnyt.- martti
Kiva kun vastasit, sain vähän varmistusta lisää.
Kaivelin kirjastosta kaikenlaisia ötökkäkirjoja ja
taidan olla samaa mieltä, että se olikin tuo
herhiläinen. Aika hurjan näköinen. Liikun paljon
luonnossa ja mutta nyt vasta oikeastaan olen
huomaanuut miten määrältään ja tavoiltaan
moninainen on tuo lähes näkymätön hyönteisten
maailma. - Mari67
Osaako joku kertoa enemmän tuosta herhiläisestä? Pihallamme on vanha tammi, jossa on herhiläisten pesä. Toinen lapsistani on allerginen ampiaisen pistolle ja hiukan huolestuttaa nuo kaverit omalla pihallamme. Käsittääkseni herhiläinen on myrkyllisempi, kuin ampiainen. Mitäköhän tässä olisi viisasta tehdä?
- karpo
Mari67 kirjoitti:
Osaako joku kertoa enemmän tuosta herhiläisestä? Pihallamme on vanha tammi, jossa on herhiläisten pesä. Toinen lapsistani on allerginen ampiaisen pistolle ja hiukan huolestuttaa nuo kaverit omalla pihallamme. Käsittääkseni herhiläinen on myrkyllisempi, kuin ampiainen. Mitäköhän tässä olisi viisasta tehdä?
Enpä tiedä mitä pitäisi tehdä, mutta ohessa olevan jutun mukaan ovat yleensä suhteellisen rauhallisia hyönteisiä. Linkissä olevilta henkilöiltä voi varmaankin kysyä, mikäli huolestuttaa:
http://www.ekay.net/index.php?group=00000120&mag_nr=8
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611175
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421664Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61066Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo102991