paras biisi

kautta aikojen

olen nyt vasta jokin aika sitten alkanut kuuntelemaan dm:n biisejä.toki olen bändin tiennyt ja joitain heidän biisejään mutta nyt se on vasta kolahtanut kunnolla.ja tuskin olis koskaan kolahtanut jos rakkaani ei olisi yhtä kyseistä biisiä minulle laulanut.hän rakasti bandiä ja ehdoton suosikki oli enjoy the silence.rakas nukkui pois jokin aika sitten ja hänen toivettaan knnioittaen kyseinen biisi soitettiin muistotilaisuudessa.nyt tämä biisi soi päivissäni antaen minulle voimaa ja muistoja rakkaasta.kysymys kuuluukin seuraavasti:tietäisikö kukaan onko tällä biisillä jonkinlaista tarinaa taustallaan?minusta tuntuu että rakkaani lauloi sitä juuri minullle sen takia että oli onnellinen kanssani aivan niinkuin kertosäkeessä lauletaan:"all i ever wanted
all i ever needed
is here in my arms"..
ja tuon kertosäkeen aikana hän yleensä tuli ja halasi minua kovasti rutistaen..

14

2243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Retku

      ehdottomasti.

      • on hieno versio

        On se paras


    • ja In Your Room

    • Ultra Man

      Ultra oli Depeche Moden tuotannon ehdoton huippu, vaikka moni ei sitä aikanaan tajunnutkaan.

      • DM on enää kusetusta

        Minä olen ainakin tajunnut jo Exciterin ilmestymisestä lähtien, että Martin L. Gore menetti lauluntekijän "mojonsa" Ultran jälkeen - peruuttamattomasti. Omalta kohdaltani katson todellisen Depeche Moden historian loppuvan biisiin Only When I Lose Myself. Sen jälkeen ei enää mitään, "rest is silence". No jaa, onhan Precious sellainen heikko jälkikaiku menneestä suuruudesta, säännön vahvistava poikkeus.

        Teenkö vanhana DM-pieruna oman top 10 -listani? Se on kai tämä (tällä hetkellä):
        1. Stripped
        2. In Your Room
        3. Clean
        4. Behind the Wheel
        5. Black Celebration
        6. World in My Eyes
        7. The Love Thieves
        8. Lie to Me
        9. Nothing
        10. Only When I Lose Myself

        PS. Delta Machine on täyttä p*skaa.


      • Junttien kusettajat
        DM on enää kusetusta kirjoitti:

        Minä olen ainakin tajunnut jo Exciterin ilmestymisestä lähtien, että Martin L. Gore menetti lauluntekijän "mojonsa" Ultran jälkeen - peruuttamattomasti. Omalta kohdaltani katson todellisen Depeche Moden historian loppuvan biisiin Only When I Lose Myself. Sen jälkeen ei enää mitään, "rest is silence". No jaa, onhan Precious sellainen heikko jälkikaiku menneestä suuruudesta, säännön vahvistava poikkeus.

        Teenkö vanhana DM-pieruna oman top 10 -listani? Se on kai tämä (tällä hetkellä):
        1. Stripped
        2. In Your Room
        3. Clean
        4. Behind the Wheel
        5. Black Celebration
        6. World in My Eyes
        7. The Love Thieves
        8. Lie to Me
        9. Nothing
        10. Only When I Lose Myself

        PS. Delta Machine on täyttä p*skaa.

        "Delta Machine on täyttä p*skaa."

        Onhan se, valitettavasti. Yrittäisivät edes! Miten vaikeaa se voi olla? Minä keksin joka kerta suihkussa käydessäni parempia melodioita. Kyllä nyt on korkea aika julistaa DM kliinisesti kuolleeksi. Häipyisi jo. Mutta rahasammon kai täytyy jaksaa jauhaa...


    • tarinaa

      DM:n collectors edition-dvd:llä kerrotaan että biisi oli ensin hidas balladi, kunnes Wilder keksi lisätä huomattavasti tempoa.

    • things you said

      Shake the disease ehdottomasti

    • DM on enää kusetusta

      Stripped - vaan kun eivät osaa edes esittää sitä enää. Gahanin laulu on keski-iän myötä muuttunut mölinämäiseksi mylvinnäksi ja Goren falsetti särkyy. Luonnollisin ääniala kummallakin sammuneella tähdellä on nyttemmin käheä viinabasso, kuten muillakin yli-ikäisillä poppareilla.

    • enjoy the DM

      1. Walking in my shoes
      2. Strangelove

    • Mink

      Kyllähän se on se 1.Enjoy the silence...2.sijasta kilpaileekin kymmeniä biisejä.Enjoy valittiin briteissä vuoden singleksi ilmestymisvuonnaan.

    • 1+18

      En osaa sanoa mikä on suosikki biisini Modelta, ah niitä on monia, itse tykkään kuitenkin erityisesti (sekalaisessa järjestyksessä);

      Stripped
      Enjoy the silence
      Broken
      Soothe my soul
      Policy of truth
      Precious
      Nothing's impossible
      The sinner in me
      ... ja lista jatkuu

      Itse edustan nykynuoria ja monet kavereistani eivät ole edes kuulleet Depeche Modesta, saattavat kuitenkin tunnistaa Precious-kappaleen vaikkeivät tiedä bändiä. Nykyään en kuuntele muutakuin Modea. Rakastan sen kappaleita, sanat ja kaikki, täydellistä.
      Ekat kappaleet mitä Modelta kuulin olivat Personal Jesus ja Precious. Niihin aikoihin en kuitenkaan osannut edes ajatella kuka niitä soittaa. Nyt parivuotta takaperin otin selvää tästä mystisestä bändistä, sillä jo pienenä pidin etenkin Precioussista (joka taisi niihin aikoihin isillä soittarina:3). Aivan mahtava bändi *-*

    • HeavenHanna

      Minusta DM:n Heaven on yksi mahtavimmista.
      Pitää präntätä ajoissa paperille toiveeni kun maallinen tomumajani siirretään johonkiin taivaallisiin tiloihin, saavat herrat säestää menoani tällä kappaleella.

      Mitä tulee heidän "viinabassoihin", niin yleensä ihmisten ääni vanhetessa madaltuu, äänihuuletkin vanhenee.
      Madonnankin ääni on nyt parei kuin silloin MinniHiiri aikoina.
      Samoin Daven. Ja Martinin.

      En tiedä kenenkään "falsetin särkymisistä", mutta hienolta vaan kuullostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe