Moi. Kertokaas kiltit äidit miten saan taikataikinan pysymään koossa muotoilun ja askartelun jälkeen. Meillä ne ohuimmat aina halkeilee. Kuivatan kyllä monta tuntia uunissa miedolla lämmöllä. Harmittaa kun kaikki hienot lapseni teokset menevät palasiksi. Hyvä taikina reseptikin olisi upeaa saada, siis semmoset suhteet jolla teos ei murene. Kiito kiitos jo nyt!!
TAIKATAIKINA ;)??
4
909
Vastaukset
- mie vaan
6 desilitraa vehnäjauhoja
3 desilitraa suolaa
3 desilitraa kylmää vettä
2 ruokalusikallista ruokaöljyä
Kuivata askartelut uunissa tunnin verran 125 asteessa. Ne kuivuvat kyllä huoneilmassakin, mutta se kestää paljon kauemmin. Kun työt ovat kuivia, maalaa ne vesiväreillä. Valmiit, kuivat työt voi myös lakata- kalliiksi tulee!
No, vitsi vitsi, mutta en itse ikinä tekisi nois suurta läjää taikinaa kerralla, kai se alkaa kuivua jo astiaansa ennen kuin siitä saadaan mitään valmista...
- mapee
olethan vaivannut sitä taikinaa tarpeeksi? Viljan sitkoshan sen pitää kasassa joten sitä on todella vaivattava eikä vain riitä että aineet sekoittaa. Huomaahan se vaivatessa kun se taikina alkaa muuttua kimmoisammaksi jne jolloin sen pitäisi kyllä pysyä kasassa.
Ohje jo tuossa olikin.- Nimetön
mutta kun...
olen mielestäni sen vaivannus tosi hyvin, niin että taikina on kimmoisa läjä, josta ei tartu käsiinkään enää mitään (lukuunottamatta käyttämäämme karamelliväriä)..
Tarkoitatko (jompi kumpi:)) juuri että tunti uunissa riittää. Muutaman tunnun jälkeenkin litten teoksen keskiosa oli vielä selvästi märkä. Pähkäilin myös, että ehkä odotin liian monta päivää ennenkuin lakkasin spray lakalla nämä teokset jolloin halkeaminen muuten keskeytyi.
Huh, kyllä on äidillä murheet. Kyllä nämä murheet toimiston ongelmat kuitenkin voittaa.. ;) vaimitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️47999Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan242851- 41819