rikiinsä jälkeenpäin ja jos on, niin mistä kyseisiä artikkeleita voisi kuvitella löytävänsä ja minkä hintaisia suunnilleen ovat?
onko kukaan asentanut
11
1717
Vastaukset
- Eksä
Ostin pari vuotta sitten Maritimista sellaiset reilunkokoiset teräskoukut. Ne ei ollut virallisesti reivikoukkuja, mutta sopivat tarkoitukseensa erinomaisesti. Hinta mustaakseni alle kympin parista.
- reivikoukkuja
kerrotko vinkkiä millä keinoin ja mihin kiinnitit ne? Olen nähnyt koukkuja puomin kiinnityspultissa
- Eksä
reivikoukkuja kirjoitti:
kerrotko vinkkiä millä keinoin ja mihin kiinnitit ne? Olen nähnyt koukkuja puomin kiinnityspultissa
Laitoin koukut kiinni siihen sakkeliin, jolla ison halssikulma on kiinni. Eli poistin sakkelista sen alkuperäisen kierteillä ruuvattavan tapin ja korvasin sen saman paksuisella hieman pitemmällä pultilla, jonka päähän laitoin nylock-mutterin. Reivikoukut ovat siis sakkelin molemmilla puolilla, toisella puolella sakkelin ja pultinpään välissä toisella sakkelin ja mutterin. Tää olisi helppo piirtää jos osaisi tänne laittaa kuvia. Tää on yksinkertainen ja halpa ratkaisu ja samalla reivi tulee just siihen alkuperäisen halssikulman kohdalle puomin nivelen yläpuolelle. Tää sakkelihan on puomin nivelen tapin päässä olevassa reiässä kiinni.
- reivikoukkuja
Eksä kirjoitti:
Laitoin koukut kiinni siihen sakkeliin, jolla ison halssikulma on kiinni. Eli poistin sakkelista sen alkuperäisen kierteillä ruuvattavan tapin ja korvasin sen saman paksuisella hieman pitemmällä pultilla, jonka päähän laitoin nylock-mutterin. Reivikoukut ovat siis sakkelin molemmilla puolilla, toisella puolella sakkelin ja pultinpään välissä toisella sakkelin ja mutterin. Tää olisi helppo piirtää jos osaisi tänne laittaa kuvia. Tää on yksinkertainen ja halpa ratkaisu ja samalla reivi tulee just siihen alkuperäisen halssikulman kohdalle puomin nivelen yläpuolelle. Tää sakkelihan on puomin nivelen tapin päässä olevassa reiässä kiinni.
aika hyvin selvisi tuo ratkaisu. Kiitos vaan paljon. Nyt pitää vain yrittää löytää ne koukut jostain....ehkä yritän ja Maritimista. Niissä oli ilmeisesti taivutettu lenkki jonka läpi pultin olit laittanut?
- Eksä
reivikoukkuja kirjoitti:
aika hyvin selvisi tuo ratkaisu. Kiitos vaan paljon. Nyt pitää vain yrittää löytää ne koukut jostain....ehkä yritän ja Maritimista. Niissä oli ilmeisesti taivutettu lenkki jonka läpi pultin olit laittanut?
Noi mun koukut on jotain ehkä 6 mm rosteria joissa pultinreikä on tehty "litistämällä" pää ja poraamalla siihen reikä (siis nää oli valmiina). Muistaakseni näiden koukkujen nimi oli jotain "Jetty" tms.. Maritimista kuitenkin ostin.
- Suuremmat voimat
Eksä kirjoitti:
Noi mun koukut on jotain ehkä 6 mm rosteria joissa pultinreikä on tehty "litistämällä" pää ja poraamalla siihen reikä (siis nää oli valmiina). Muistaakseni näiden koukkujen nimi oli jotain "Jetty" tms.. Maritimista kuitenkin ostin.
Minkä kokoiseen veneeseen olet tämän systeemin laittanut? Suuremmilla purjeilla voisin kuvitella, että pulttiin syntyy vääntöä, joka saattaa taivuttaa pulttia - tuskin poikki, mutta ikävän epäsymmetrisesti.
- Henry Morgan
Itse olen vetänyt reiviköyden sitloodaan puomilla olevaan knaapiin plokin kautta, tästä on se etu, että sitloodassa olevien fallien avulla ei tarvitse mennä mastolle reivaamaan. Samoin puomin alasvetäjää ja fallia käyttämällä saa tarvittaessa puomia puoli metriä ylemmäs ruffista, jolloin yli menevä aalto ei tee kovin helposti vaurioita takilaan.
Voi myös laittaa puomille vinssin vapauttajineen suurempia purjepintoja hallitakseen.- revikoukkuja
mastolla, ja niiden vetäminen sitloodaan on vasta projektina ensi kesäksi...tarttee asennella plokeja, kääntimiä, vapauttimia ja vinssin....
- Eksä
revikoukkuja kirjoitti:
mastolla, ja niiden vetäminen sitloodaan on vasta projektina ensi kesäksi...tarttee asennella plokeja, kääntimiä, vapauttimia ja vinssin....
Vähän päälle 30 neliömetriä on toi mun purje. Ei ole koukut vääntyneet. Mulla purjeessa sellaiset nauhalenkit, jotka tulee reivikoukkuun.
- reivikoukkuja
Eksä kirjoitti:
Vähän päälle 30 neliömetriä on toi mun purje. Ei ole koukut vääntyneet. Mulla purjeessa sellaiset nauhalenkit, jotka tulee reivikoukkuun.
kyseiset koukut Maritimista. Käyvät tarpeeseen loistavasti. Kiitos vinkistä. Maksoivat yhteensä vähän yli kympin, eli eipä ollut kallis sijoitus. Koukut ovat veilä aika järeää tekoa, joten en usko että vääntymisen ongelmaa tulee.
(Jotikossa ilmoitti hinnaksi noin 65e tapista jossa on koukut valmiiksi kiinni)
- Anonyymi
Onko parempi koukuilla kuin ilman?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2122738
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1081946Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171661Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141545Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2791400Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471217- 471156
- 1061011
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53923- 85895