Asennusvaroitus oras

Vesipostiventtiili

Oraksen kotisivuilla on asennusvaroitus vesipostiventtiilin DN 15 asennukseen. En saa kyseistä tiedostoa auki, joten olisiko jollain tietoa mitä tuossa varoitetaan? Onko muuten tapana laittaa muoviputkea seinän läpivientiin, johon itse vesiposti asennetaan?

7

8193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkoitat

      muoviputkella läpiviennissä? Vesipostihan on seinän paksuuden mukaan lyhennettävissä ja putki on kuparia. Vesipostillehan tietysti voi veden tuoda muoviputkella. Jos käytät muovia, muista laittaa tukiholkit sisälle ja vältä älytöntä kiristämistä. Sama pätee kuparin puserrusliittimiin.

      • sitä,

        että seinään porataan ensin reikä (esim. 32 mm), asennetaan läpivientiin muoviputki (32 mm) seinän sisäpinnasta seinän ulkopintaan ulottuva. Ja tämän jälkeen ruvetaan kasailemaan itse vesipostia. Jossain keskustelupalstalla neuvottiin jopa täyttämään muoviputken ja itse vesipostin välinen rako uretaanilla. Mutta jos posti särkyy, miten vanhan saa pois, kun se on uretaanilla liimattu umpi jumiin putken sisään???


      • kyllä aina
        sitä, kirjoitti:

        että seinään porataan ensin reikä (esim. 32 mm), asennetaan läpivientiin muoviputki (32 mm) seinän sisäpinnasta seinän ulkopintaan ulottuva. Ja tämän jälkeen ruvetaan kasailemaan itse vesipostia. Jossain keskustelupalstalla neuvottiin jopa täyttämään muoviputken ja itse vesipostin välinen rako uretaanilla. Mutta jos posti särkyy, miten vanhan saa pois, kun se on uretaanilla liimattu umpi jumiin putken sisään???

        saa pois vaikka lekalla.


    • aukene

      eli vika lienee oraksen päässä. Eiköhän reikä kiviseinässä riitä, puuseinään voi laittaa putken.

      • paskat....

        Valitettavasti en osaa auttaa ongelmaan, mutta Oraksen sivuilla harvoin mikään toimii kunnolla. Hitaat kun mitkä ja esim. Lisäosat -tuotteiden kuvat eivät ole näkyneet moneen kuukauteen, eikä Oraksella reagoida palautteeseen mitenkään. Vika ei ole omassa selaimessa tai koneessa kun olen kokeillut molempia useita.


      • sorbuxx
        paskat.... kirjoitti:

        Valitettavasti en osaa auttaa ongelmaan, mutta Oraksen sivuilla harvoin mikään toimii kunnolla. Hitaat kun mitkä ja esim. Lisäosat -tuotteiden kuvat eivät ole näkyneet moneen kuukauteen, eikä Oraksella reagoida palautteeseen mitenkään. Vika ei ole omassa selaimessa tai koneessa kun olen kokeillut molempia useita.

        Jaa Oraksen sivut toimii täysin mainiosti.
        Kokeilin Operalla, firefoxilla ym parilla muulla.
        Ei aina vika ole sivuissa.....


      • ko varoitus
        sorbuxx kirjoitti:

        Jaa Oraksen sivut toimii täysin mainiosti.
        Kokeilin Operalla, firefoxilla ym parilla muulla.
        Ei aina vika ole sivuissa.....

        ei aukene.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe