Kiba Lumberg

puhui just

täyttä asiaa Ajankohtaisessa kakkosessa.Rainerin lisäx ainoo!

15

1677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhhui

meni sivute toi ohjelma mitä kiba sano oliko mittään järkevvää asaia

• sovinistista

Sanoi sn mikä on jo kaikkien tiedossa eli kaaleet elää syvällä menneisyydessä ja siksi kehitystä ei tapahdu. Ja että kun vaaditaan oikeuksia pitäisi tulla myös vastaan. Naisten asemaa pahoitteli, naiset eivät pysty nykyisellään kehittymään ollenkaan. Ja mustalaisjärjestöjä mollas koska saavat hirmuisia valtion avustuksia niin niissä pyöritetään sitten raamattuseuroja ja omepele-hevonenseuroja. Asiaahan Kipa puhui, siitä ei voi olla kukaan eri mieltä.

• kakkosen

ohojelman voi nähdä http://areena.yle.fi/ huomisesta alkaen.
      Enemmän tälläisiä ennakkoluulottomia rohkeita Naisia ja Miehiä, isolla N:LLÄ ja M:llä, jotka sanovat asiat niinkuin ne ovat.

• katotaan

Kiva kun tuo tekniikka kehittyy että on tämmönenkin mahdollisuus kattoa jälkeenpäin, kiitokset ystävä sinulle =))

• katotaan

Kiva kun tuo tekniikka kehittyy että on tämmönenkin mahdollisuus kattoa jälkeenpäin, kiitokset ystävä sinulle =))

• kakkosen
        katotaan kirjoitti:

ohjelma tulikin etuajas areenalle ja on nyt nähtävis.

• järkeviä ihmisiä

Jos kaikki kaaleet ajattelis niin kuin Kiba Lumberg ja Rainer Friman niin moni asia olis paremmin. Romanikulttuurin pimeämmistäkin puolista pitää uskaltaa puhua. Asiat eivät parane jos ne lakaistaan maton alle.

• nim.merk. järkeviä

ihmisiä. Lisää vaan esiin totuuksia romanien vaalimasta ''kulttuurista''

Jotain mätäähän siellä pohjalla on ,kun noin salataan ja älähdetään heti jos joku tuo ''tapoja'' päivänvaloon!!!

Saamelaiset ovat myös Suomen etnistä vähemmistöä,mutta ovat ilolla kertomassa julkisesti omasta kulttuuristaa.

Vain romaniheimossa uhataan tappotuomiolla ,jos joku on kyllästynyt salailuun ja ulkokultaisuuten ja avaa suunsa julkisesti.

Hyvä Kipa ja Raikku, olette oikealla tiellä!

• tuodaan esille enemmän krit...
        nim.merk. järkeviä kirjoitti:

ihmisiä. Lisää vaan esiin totuuksia romanien vaalimasta ''kulttuurista''

Jotain mätäähän siellä pohjalla on ,kun noin salataan ja älähdetään heti jos joku tuo ''tapoja'' päivänvaloon!!!

Saamelaiset ovat myös Suomen etnistä vähemmistöä,mutta ovat ilolla kertomassa julkisesti omasta kulttuuristaa.

Vain romaniheimossa uhataan tappotuomiolla ,jos joku on kyllästynyt salailuun ja ulkokultaisuuten ja avaa suunsa julkisesti.

Hyvä Kipa ja Raikku, olette oikealla tiellä!

Ajatelkaa jos ruotsissakin televisiossa keskustellaan vain ruotsinsuomalaisten huume- ja alkoholiongelmista. Melko vääristynyt kuva tulisi ks. vähemmistöstä. Olisi oikeudenmukaista, jos TV:ssa vastapainoksi pääsisivät ääeen vaikka ne aktiiviset romaninaiset, jotka elävät kultuurissaan, ja ovat kuitenkin elämässään keittyneet monella eri saralla.

• samaa mieltä
        tuodaan esille enemmän krit... kirjoitti:

Ajatelkaa jos ruotsissakin televisiossa keskustellaan vain ruotsinsuomalaisten huume- ja alkoholiongelmista. Melko vääristynyt kuva tulisi ks. vähemmistöstä. Olisi oikeudenmukaista, jos TV:ssa vastapainoksi pääsisivät ääeen vaikka ne aktiiviset romaninaiset, jotka elävät kultuurissaan, ja ovat kuitenkin elämässään keittyneet monella eri saralla.

Kipa ja Raineri Friman eivät muuten pääse julkisuuteen jos eivät puhu samoja asioita vuodesta toiseen uudestaan.

Olen jo kyllästynyt lukemaan ja kuulemaan Kipan kokemuksia lapsuudestaan ja Rainerin monta (10v?) sitten kokemasta burn-outista.

Olemme saaneet lukea lehdistä kuinka Kipa on karannut kotoaan kun hän on kokenut itsensä alistetuksi ja nähneet hänen omaan elämäänsä pohjautuvan sarjan. Silti hän ei mielestäni voi tehdä näiden omien kokemuksiensa pohjalta koko romanikansaa pohjautuvia päätelmiä , että kaikki romaninaiset olisivat kehittymättömiä ym.

• myötäeläjä
        tuodaan esille enemmän krit... kirjoitti:

koskaan.Tuodaanhan v alkolaistenkin epäkohtia jatkuvasti esille.
        Romaneista on puhuttu tosi vähän mediassa. Akttiiviset romaninaiset ovat hyvänä esimerkkinä toisille naisille romani kulttuurissa .
        Aina täytyy jokaisessa kulttuurissa olla esitaistelijoita, jotka jopa henkensä uhalla haluavat muutosta.
        Ei kritikkiä pidä ottaa loukkausena sehän on virkistävää.
        Kiba puhuu aivan oikeaa asiaa. Verikostot eivät kuulu kristilliseen maailmaan, eikä sivistykseen.
        Uskon että myös romanit haluavat muuttua ja tehdä oman osansa.
        Romanit eivät ole sen huonompia kuin muutkaan suomalaiset, heissä on paljon myönteistä potentiaalia, kumarran syvään kun näen romaani
        heimon ihmisiä työssään, erilasssa tehtävissä.
        Siunausta heille!!!!

• Kaaleen tytto
        myötäeläjä kirjoitti:

koskaan.Tuodaanhan v alkolaistenkin epäkohtia jatkuvasti esille.
        Romaneista on puhuttu tosi vähän mediassa. Akttiiviset romaninaiset ovat hyvänä esimerkkinä toisille naisille romani kulttuurissa .
        Aina täytyy jokaisessa kulttuurissa olla esitaistelijoita, jotka jopa henkensä uhalla haluavat muutosta.
        Ei kritikkiä pidä ottaa loukkausena sehän on virkistävää.
        Kiba puhuu aivan oikeaa asiaa. Verikostot eivät kuulu kristilliseen maailmaan, eikä sivistykseen.
        Uskon että myös romanit haluavat muuttua ja tehdä oman osansa.
        Romanit eivät ole sen huonompia kuin muutkaan suomalaiset, heissä on paljon myönteistä potentiaalia, kumarran syvään kun näen romaani
        heimon ihmisiä työssään, erilasssa tehtävissä.
        Siunausta heille!!!!

Asiallinen kritiikki ei ole pahasta, yleensa. Mutta kritiikki joka vaan syyttelee eika pyri/pysty osoittamaan mitaan keinoja puuttua asiaan on harvoin hyodyllista.

Mutta olen samaa mielta kahden edellisen kirjoittajan kanssa; kun romaneista (tai muista vahemmistoisat) puhutaan julkisesti negatiivisten asioiden tiimoilta, valitettavasti hyvin monelle vain ne negatiiviset asiat jaavat mieleen.

Kiba L;n tapauksessa myos ehdottomasti samaa mielta, hanen kokemuksensa ovat olleet erittain ikavia ja se on valitettavaa, mutta sen perusteella ei todellakaan pitaisi sen enempaa yleistaa.

Mun mielesta meidan kaaleiden (ns. kaaleen elamassa olevien) pitaisi entista enemman ja suuremmalla joukolla itse pohtia naita asioita, myos julkisesti. Silloin saatais enemman nakokulmia mukaan eika vaan Kiba L -etc yleistysta.
        Kun naista jutuista kuitenkin keskustellaan julkisesti, meidan kanssa tai ilman..

• kjdngidhgiud

on Suomen JÄRKEVIN romani.Jos joku pönttö tekee sille jotain sen suorapuheisuuden takia, on hullu mustalainen, eikä muuta!!!!!
      Jos Kiba olis enemmän esillä,vois mustalaistenkin keskuudessa tapahtua jotain järkevää,mutku ei niin ei.....

• DFBHD

Jos olisi niinkuin väität, niin romanikulttuuri olisi kyllä heiveröisellä perustalla.
        Jos henkilö, joka on ottanut elämäntehtäväkseen romanien kaikenlainen mollaamisen, luulee tietävänsä mitä romanikulttuuri OIKEASTI on ja ei ole, niin silloin mua kyllä naurattaa!

Pitäisi ensin hoitaa oma päänsä kuntoon, ennenkuin puhuu näistä asioista selviöinä!
        Tähän samaan sakkiin lasken myös minä minä minä Rainerin.

• kjdngidhgiud
        DFBHD kirjoitti:

Jos olisi niinkuin väität, niin romanikulttuuri olisi kyllä heiveröisellä perustalla.
        Jos henkilö, joka on ottanut elämäntehtäväkseen romanien kaikenlainen mollaamisen, luulee tietävänsä mitä romanikulttuuri OIKEASTI on ja ei ole, niin silloin mua kyllä naurattaa!

Pitäisi ensin hoitaa oma päänsä kuntoon, ennenkuin puhuu näistä asioista selviöinä!
        Tähän samaan sakkiin lasken myös minä minä minä Rainerin.

kyllä ne varmasti tietää romanina romanielämää eläneenä mitä se on. Jos Kiba (Ei oo muuten LumPer vaan Lumber) on katkera, on se katkera.Se puhuu omasta näkökulmasta, onhan se elämää nähnyt. Sähän voit kertoa omasta näkökulmasta mitä se on, eks je?!? Sä et varmaan lähde parantaa asioita etkä tee uusia juttuja, jotta romaniyhteisö alkaisi miettimään ja saisi voimaa muuttaa vanhoja älyttömiä perinteitä/tapoja joilla ei ole mitään tuontaivaallisen virkaa.Sä kyllä tuomitset Kiban hourupäisenä vaikka ihan totuuksia se puhu pelkäämättä tulevansa tapetuksi niinkuin jokainen vähänkin järkevä romani niinkuin Rainer, josta selvästi kuulee puheesta että ei oo mikään tyhmä mies.Ne ei ainakaan puhu paskaa kaikesta "kivasta ja hienosta" vaan puhuu ihan vakavaa asiaa ja realiteetteja.Mutta niistähän ei sais puhua, vai? Kerropa sä nyt mitä se on, kun SÄ tiedät:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1758
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      58
      1036
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      926
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      836
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      78
      789
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      786
    9. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      756
    Aihe