Atacand

väsyttää?

Kokemuksia lääkkeestä?

8 mg aamuisin ei tuntunut missään, paitsi paineet putosi noin 5-10 pykälää. 16 mg:n en huomannut aiheuttavan muutoksia, paineet laski lisää. Nyt 32 mg tuntuu lisäksi nukuttavan. Ja jälkeenpäin ajatellen tuo 16 mg:kin teki jo samoja oireita ei vaan niin voimakkaina.

Aamulla 32 mg ja parin tunnin päästä tunnin tirsat, jos mahdollista. Iltapäivällä samoin pienet tunnin nokoset kolmen jälkeen.

Minulle on ollut aivan tavatonta saada unta päiväsaikaan - edes kipeänä.

14

16391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¨¨'¨'¨'¨'

      Tuskin väsymyksesi johtuu Atacandista. Tarkistuta kipirauhasarvosi. Oireesi viittaa kilpirauhasen alitoiminnan mahdollisuuteen. Toisaalta, jos sellainen on jo sinulla diagnosoitu ja olet hoidossa, on lääkityksesi annostus liian pieni. Lisää tietoa löytyy kilpirauhas-palstalta tai www.kilpirauhas.info.

    • aivastuttaa?

      Voisko olla?

      • ATCI

        turvottaa.


      • sartaani
        ATCI kirjoitti:

        turvottaa.

        Jostain syystä Atacand ei sopinut minulle sivuvaikutusten takia turvotti nivelet ja väsytti kovasti muttei pystyny nivelkipujen vuoksi nukkumaan.

        Yks tuttu sanoi että hänellä oli samoja sivuvaikutuksia mutta vaihtoi Atacandin Cozaar;n

        Menin lekuriin ja kovan kinaamisen jälkeen sain Atan,vaihdettua Cozaaariin kun lekuri vaan jankkasi että molemmat on samaa vaan erinimillä.

        Vaikutus oli kyllä toinen nivelkipuja ei tullut cozarista eikä juuri muitakaan sivuoireita niin vahvana paitsi hieman kurkun käheyttä


      • hyvää joulua
        sartaani kirjoitti:

        Jostain syystä Atacand ei sopinut minulle sivuvaikutusten takia turvotti nivelet ja väsytti kovasti muttei pystyny nivelkipujen vuoksi nukkumaan.

        Yks tuttu sanoi että hänellä oli samoja sivuvaikutuksia mutta vaihtoi Atacandin Cozaar;n

        Menin lekuriin ja kovan kinaamisen jälkeen sain Atan,vaihdettua Cozaaariin kun lekuri vaan jankkasi että molemmat on samaa vaan erinimillä.

        Vaikutus oli kyllä toinen nivelkipuja ei tullut cozarista eikä juuri muitakaan sivuoireita niin vahvana paitsi hieman kurkun käheyttä

        Olen käyttänyt nyt vuoden 8 mg Atacnadia ja se on leikannut hyvin korkeat paineet pois ja etenkin alapaineet ovat olleet erinomaiset. En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Alkujaan paineet heittelivät 60/100 - 200/110 välillä. Koska urheilen paljon ja mulla on astma, ei beetasalpaaja olisi sopinut lääkkeekkseni. Lääkkeiden sivuvaikutukset ovat kovin yksilöllisiä eikä mitään ylseistyksiä jonkin lääkkeen sopiuudesta mielestäni voi tehdä.


      • on..........
        hyvää joulua kirjoitti:

        Olen käyttänyt nyt vuoden 8 mg Atacnadia ja se on leikannut hyvin korkeat paineet pois ja etenkin alapaineet ovat olleet erinomaiset. En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Alkujaan paineet heittelivät 60/100 - 200/110 välillä. Koska urheilen paljon ja mulla on astma, ei beetasalpaaja olisi sopinut lääkkeekkseni. Lääkkeiden sivuvaikutukset ovat kovin yksilöllisiä eikä mitään ylseistyksiä jonkin lääkkeen sopiuudesta mielestäni voi tehdä.

        korkeita aamupaineita atacandilla. olisikohan joku muu lääkitys parempi, koska ollut muutama flimmeri yöllä. nyt kokeilen ottaa 4mg aamulla ja 4mg illalla.


      • 20)
        sartaani kirjoitti:

        Jostain syystä Atacand ei sopinut minulle sivuvaikutusten takia turvotti nivelet ja väsytti kovasti muttei pystyny nivelkipujen vuoksi nukkumaan.

        Yks tuttu sanoi että hänellä oli samoja sivuvaikutuksia mutta vaihtoi Atacandin Cozaar;n

        Menin lekuriin ja kovan kinaamisen jälkeen sain Atan,vaihdettua Cozaaariin kun lekuri vaan jankkasi että molemmat on samaa vaan erinimillä.

        Vaikutus oli kyllä toinen nivelkipuja ei tullut cozarista eikä juuri muitakaan sivuoireita niin vahvana paitsi hieman kurkun käheyttä

        Net, josne on rinnakkaislääkkeitä, niin eikö ne apteekissa vaihda ? Yleensähän vaihto liittyy hintaan, mutta ei kai siihen mitään lakia oo. Itse alustavasti sanoisin, että 16 mg Atacand alkaa vähän huippaamaan lenkin jälkeen. Ja leposyke nousee - eli rasittaa sydäntä. Mutta ei kai sellaista win-win situaatiota olekaan, ainhan ongelmat siirtyy vaan paikasta toiseen.


      • äiti vaan
        20) kirjoitti:

        Net, josne on rinnakkaislääkkeitä, niin eikö ne apteekissa vaihda ? Yleensähän vaihto liittyy hintaan, mutta ei kai siihen mitään lakia oo. Itse alustavasti sanoisin, että 16 mg Atacand alkaa vähän huippaamaan lenkin jälkeen. Ja leposyke nousee - eli rasittaa sydäntä. Mutta ei kai sellaista win-win situaatiota olekaan, ainhan ongelmat siirtyy vaan paikasta toiseen.

        Pojallani oli tämä lääke ja vielä nesteenpoisto mukana, siitä huolimatta poika turposi kuin pönttö, ja päätä huimasi jatkuvasti. Erikoislääkäri vaihtoi viimein lääkkeeen ja poika alkaa muistuttaa entistä itseään, turvotus jaloista ja naamasta on hävinnyt, totesin sen hyvillä mielin kun hän kävi viimeksi.
        Eli kaiki ei käy kaikille. Hän käytti tätä lääkettä 2 vuotta ja muuttui turvonneeksi kasvoiltaan jne....
        katsokaa mitä suuhunne laitatte.


    • paniikkia

      8 mg ei aiheuttanut haittavaikutuksia, mutta jo 16 mg aiheutti "laiskuutta" ja lisäksi paniikkikohtauksen tyyppisiä oireita eli paineet ja pulssi nousivat taivaisiin minkä takia piti lähteä ensiapuunkin. Kaikki mahdollinen tutkittiin ja lopulta määrättiin rauhoittavia mielialalääkeittä. Onneksi on internet ja ulkomaisilta keskustelusivuilta löysin Atacandin takia samoista oireista kärsineitä. Nyt paineeni ovat ehkä lievän laihtumisen ja vähäisen liikunnan lisäämisen ansiosta alentuneet ja lääkeannostani pienennettiin ja olo on jälleen hyvä.

      • hota pulveria?

        Syön atacandia 2 * 8mg , tuntuu siltä ettei vaikuta verenpaineeseen millään lailla, pysyy nätisti 150/95-100.
        Pitäisi kait vaihtaa lääkettä. Väsyttää, mutta ehkä väsymyksen syynä on narkolepsia..


    • Hobitti_

      Sisukumi alkoi jo paistaa päälaelta, mutta Atacandin syönnin aloituksen jälkeen kuontalo on tuuhentunut entiselleen. Ovatko muut havainneet vastaavaa?

      • KaljuNainen

        Mulla on käynyt päinvastoin!


      • TukkaTuuheni

        Tukka tuuheni kyllä
        32 mg aamuisin.


      • Anonyymi
        TukkaTuuheni kirjoitti:

        Tukka tuuheni kyllä
        32 mg aamuisin.

        Jos oikeesti on ottanu ton määrän Atacandia , työllisti hautausurakoitsijaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3518
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      192
      1621
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1307
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1182
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      799
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe