Voisinkohan vielä etäopiskella?

Mummeliini.

Saisko vinkkiä mahdollisuudesta opiskella vielä 60;senäkin.

16

4469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • googlaa tai

muuten,eti etäopisto,siellä on jotakin tarjolla-

• Mummeliini.

Niimpä teenkin.

• opiskella?

Kaikki on mahdollista. Itselläni gradu valmistuu juuri 60-vuotispäiväksi.

• Rouva Suorasuu

Mitä opiskelet?

• opiskella?
        Rouva Suorasuu kirjoitti:

Mitä opiskelet?

suomen kieltä pääaineena.

• psykologiaa

Tahtoisin tutustua psykologian saloihin.On vaikea aloittaa, kun ei ole koskaan aikaisemmin opiskellut aihetta. Asia on senvuoksi kiinnostava koska törmää päivittäin Psyykkisiin ongelmiin, eikä voi auttaa vaikka kuinka tahtoisi.
        Kiitos teille kaikille ja hyvää loppukesää!

• opiskella?
        psykologiaa kirjoitti:

Tahtoisin tutustua psykologian saloihin.On vaikea aloittaa, kun ei ole koskaan aikaisemmin opiskellut aihetta. Asia on senvuoksi kiinnostava koska törmää päivittäin Psyykkisiin ongelmiin, eikä voi auttaa vaikka kuinka tahtoisi.

avoimen yliopiston tarjontaa. Näkyy olevan ainakin yksi verkkokurssi.

http://www.avoinyliopisto.fi/urlhaku.aspx?queryid=6e68ae3f-0b31-4797-917f-422cc5ab4524

Luulen, että on olemassa muunkinlaisia kursseja, joilla saa tietoa psyykkisistä ongelmista. Panen linkin myöhemmin, jos löydän jotakin.

Hyvää yötä ja sunnuntaita!

• opiskella?
        psykologiaa kirjoitti:

aloittaisit aikuislukion psykologian kursseista, jos kerran et ole aikaisemmin psykologiaa opiskellut? Panen tähän malliksi Hämeenlinnan aikuislukion psykologian kurssien esitteen. Kurssien sisällöt ovat suunnilleen samat kaikissa aikuislukioissa.
        http://koulut.hameenlinna.fi/aikuislukio/index.php?id=5257

Aikuislukiossahan voi opiskella vain yhtä ainetta tai kuinka monta haluaa.

• rose62
        opiskella? kirjoitti:

avoimen yliopiston tarjontaa. Näkyy olevan ainakin yksi verkkokurssi.

http://www.avoinyliopisto.fi/urlhaku.aspx?queryid=6e68ae3f-0b31-4797-917f-422cc5ab4524

Luulen, että on olemassa muunkinlaisia kursseja, joilla saa tietoa psyykkisistä ongelmista. Panen linkin myöhemmin, jos löydän jotakin.

Hyvää yötä ja sunnuntaita!

jos psykologia kiinnostaa, ainakin Helsingin avoimessa yliopistossa kaikki kurssit voi tenttiä myös kirjatentteinä, eikä luennoilla ole pakko istua. Itsekin olen suorittanut psykan perusopinnot kaikki suoraan tenttimällä. Tosin kirjallisuus on pääosin englanninkielistä, joten jonkinlaista englannin tekstinymmärrystaitoa se vaatii. Yksin puurtaminen voi myös olla tylsempää, mutta sopii hyvin esim. työn ohessa opiskelevalle. Psykologia on kyllä mielenkiintoinen aihealue, josta on paljon hyötyä ihan arkielämässä.

• toinen mummeli

Aloita opiskelu heti ! Se on ihanaa ja antoisaa.
      Niin minäkin olen tehnyt.
      Tsemppiä ! toivoo 67v.

• innostusta

Ihan mieletöntä huomata, miten opiskelu ja uuden oppimisen ilo ei ole iästä kiinni! Ja minä kun luulin, etten enää 25-vuotiaana viitsi lähteä opiskelemaan uutta alaa. Nyt vuodella tuosta viisastuneena odotan innolla yliopisto-opintojen käynnistymistä :)

Onnistumisen iloa kaikille!

• mummelille

itse lähden lähihoitaja/kehitysvamma ohjaajaksi oppisopimuksella. Suurin pelko joka on jo yö unet vieny,kuin pärjään lääkelaskennassa ja kielissä,kun viime opiskelusta on jo 29v- peruskoulu ja eipä sitä tullut oikeen tosissan opiskelua,joka nyt sit harmittaa...

• mumm
        mummelille kirjoitti:

itse lähden lähihoitaja/kehitysvamma ohjaajaksi oppisopimuksella. Suurin pelko joka on jo yö unet vieny,kuin pärjään lääkelaskennassa ja kielissä,kun viime opiskelusta on jo 29v- peruskoulu ja eipä sitä tullut oikeen tosissan opiskelua,joka nyt sit harmittaa...

Hienoa, kun aiot opiskella oikein ammattiin.
        Voin lohduttaa "en jaksa, ei tästä mitään tule"
        mutta tulee siitä kuitenkin, usko pois !

Tsemppiä edelleen toivoo toinen mummeli.

• sosionomi-amk
        mummelille kirjoitti:

Lääkelaskennassa käytetään kylmää järkeä ja muutamaa kaavaa.
        Esim. joudut antamaan yskänlääkettä lapselle joka painaa xkiloa. Kuinka paljon annat lääkettä kun....ja sitten tarkastat laskun...huomaat että sait 5000millilitraa. Heti huomaat että jumankekka tuossahan on pilikkuvirhe!
        Kielet on pelkkää ammattisanastoa...opettelet kesälomalla ulkoa.
        Hanki "hoitamalla hyvää oloa" kirja, samoin "lääkelaskenta" ja "ruotsin ammattisanastoa lähihoitajalle" etköhän niillä pärjää. Etsi huutonetistä ja luet jo etukäteen!
        Sitten on varmempaa. Ja kipikapi kirjastoon kyselemään!
        Tsemppiä!

Ei mummo mutta jo 56v alanvaihtaja!

• aikusopiskelija

Kiitos kannustuksesta=) Olen epätoivoisesti ajatellut,ettei siitä opiskelusta tule mitää enkä pärjää jne....mutta teidän kannustusten johdosta olen alkanut uskoa itseen opiskeluista MINÄ PÄRJÄÄÄn
      Kiitos ja hyvää syksyn alkua

• tämä tunne

sitten, kun tulee kiperiä paikkoja! Niitähän tulee kaikille. Mutta älä anna periksi.
        Jonakin päivänä pääset tavoitteeseesi, ellet hellitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe