Tietääkö kukaan miten Suomessa valvotaan radioliikennettä ja minkälaisen luvan kautta oman radiokanavan voi perustaa?
Kuinka suuret sakot voi saada laittoman radiokanavan ylläpidosta? Kuinka varsinainen valvonta tapahtuu ja miten laittoman radiokanavan sijainnin voi varsinaisesti trackata?
Piraatti radio
5
946
Vastaukset
- Titari
Varmasti valvotaan ja kiinni jäät alle päivässä. Lähetin löytyy saman tien kun lähetys alkaa. Radiotoiminta on luvanvaraista ja lupia on rajoitetusti. Luvan saantiin on varmasti hakijoiden jono. Itse luvan hinta radiotoimintaan ei liene kovin suuri kustennuserä, mutta muita kuluja on. Voishan sen tosin tehdä ihan kotinurkastakin ja tosi halvalla.
Kansainvälisiltä vesiltä laivoilta on toiminut merirosvoradioita aikoinaan, melkoisen extreme dj-touhua.
Olen muuten itsekin ollut töissä merirosvoradiossa vuoden ihan palkallisesti. Suomen kielellä oli lähetykset ja musiikkikin suurimmaksi osaksi mitään viranomaislupia lähetykseen ei ollut. Muita rajoitteita kyllä oli, mutta niistä en kerro enempää.
Veikkaan että melkoiset rapsut tärähtää jos kiinni jäät laittomasta radioasemasta. - !!!!
Kiinni jäät varmasti,
sun lähettimes peilataan samantien.
Takavarikkoon lähtee kaikki kama mitä siihen käytät ja sakot on tuntuvat.
Joten ehdotan että jätät kokeilematta.- ,,,,,,
että saivat liikkuvaan autoonkin laitetun semmosen kiinni eli ehkä parempi vaihtoehto tosiaan olisi harrastella vaikka nettiradioita (tosin, eikös niitäkin ole jo ennestään ? yksi kuulija keskimäärin asemaa kohti ? enkä suoraansanottuna edes tiedä ovatko ne suomessa laillisia ? paremmin varmaan kannattaisi pyrkiä ratioon tai baariin töihin ihan palkan kanssa.. en tiedä saako nykyään helpolla töitä, joskus kymmenisen v sitten niistä vielä oli pulaa ainakin jollain humppapuolella soittavista vaikka sitten varmaan soitetaan mitä käsketään, mutta haittaako tuo..)
- minä
,,,,,, kirjoitti:
että saivat liikkuvaan autoonkin laitetun semmosen kiinni eli ehkä parempi vaihtoehto tosiaan olisi harrastella vaikka nettiradioita (tosin, eikös niitäkin ole jo ennestään ? yksi kuulija keskimäärin asemaa kohti ? enkä suoraansanottuna edes tiedä ovatko ne suomessa laillisia ? paremmin varmaan kannattaisi pyrkiä ratioon tai baariin töihin ihan palkan kanssa.. en tiedä saako nykyään helpolla töitä, joskus kymmenisen v sitten niistä vielä oli pulaa ainakin jollain humppapuolella soittavista vaikka sitten varmaan soitetaan mitä käsketään, mutta haittaako tuo..)
jos ikinä olette nähneet kaupungilla pakettiautoja alevan hiljaa, joissa hemmetin pitkät antennit katolla niin ne juuri niitä useimmiten;)
- Anonyymi
Voisin kuvitella, että tämän ketjun aloituksesta => 20 vuotta myöhemmin on lähetykset mitä todennäköisemmin siirtyneet inttermeemii, koska teknologia on kehittyny tuosta vuosituhannen vaihteesta valtavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle132000Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631405Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise981351Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681225Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51131Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥31987En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?52986- 47981
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti334950Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell38879