Työskentelen kiertävänä siivoojana ja tällä hetkellä minulla on usean viikon pesti naapurikaupungissa, jonne matkaa kotikaupunkini toimistolta yli 20 km.
Kuuluisiko minun saada siis osapäivärahaa (14 euroa/päivä), koska työmatkani on yli 15 km suuntaansa ja työni on kokopäiväistä (8 tuntia)?
Kuuluisiko minulle osapäiväraha?
3
919
Vastaukset
- matka
Kysyvä ei eksy, mutta kannattaa kysyä työnantajalta. Ulkopuolisen on vaikea tietää mitä työsopimuksessa on sovittu.
Eihän 20 km ole edes pitkä työmatka.
Varsinkin pääkaupunkiseudulla se on ihan normaali työmatka, josta ei päivärahoja makseta.- alkup.
Työpaikkani ei ole pk-seudulla.
Ihan normi ISS-palveluiden työsoppari mulla on.
Pitääpä tosiaan kysäistä asiasta seuraavan kerran, kun pomoni nään.
Tässä on vero.fi-sivustolta päivärahoista, mun mielestä mulle kuuluisi osapäiväraha tämän perusteella:
Päivärahat 2007
10 §
Päivärahalla tarkoitetaan korvausta kohtuullisesta ruokailu- ja muiden elinkustannusten lisäyksestä, joka palkansaajalle aiheutuu työmatkasta. Päivärahaan ei lueta matkustamisesta eikä majoittumisesta suoritettavaa korvausta.
11 §
Päivärahan suorittaminen edellyttää, että erityinen työntekemispaikka on yli 15 kilometrin etäisyydellä joko palkansaajan varsinaisesta työpaikasta tai asunnosta, riippuen siitä, kummasta matka on tehty. Erityisen työntekemispaikan on lisäksi oltava yli 5 kilometrin etäisyydellä sekä varsinaisesta työpaikasta että asunnosta.
12 §
Työmatkan kestoajasta riippuen päivärahan enimmäismäärät ovat:
Työmatkan kestoaika Päivärahan enimmäismäärä
euro
yli 6 tuntia (osapäiväraha) 14,00
yli 10 tuntia (kokopäiväraha) 31,00 - kysymykseen...
alkup. kirjoitti:
Työpaikkani ei ole pk-seudulla.
Ihan normi ISS-palveluiden työsoppari mulla on.
Pitääpä tosiaan kysäistä asiasta seuraavan kerran, kun pomoni nään.
Tässä on vero.fi-sivustolta päivärahoista, mun mielestä mulle kuuluisi osapäiväraha tämän perusteella:
Päivärahat 2007
10 §
Päivärahalla tarkoitetaan korvausta kohtuullisesta ruokailu- ja muiden elinkustannusten lisäyksestä, joka palkansaajalle aiheutuu työmatkasta. Päivärahaan ei lueta matkustamisesta eikä majoittumisesta suoritettavaa korvausta.
11 §
Päivärahan suorittaminen edellyttää, että erityinen työntekemispaikka on yli 15 kilometrin etäisyydellä joko palkansaajan varsinaisesta työpaikasta tai asunnosta, riippuen siitä, kummasta matka on tehty. Erityisen työntekemispaikan on lisäksi oltava yli 5 kilometrin etäisyydellä sekä varsinaisesta työpaikasta että asunnosta.
12 §
Työmatkan kestoajasta riippuen päivärahan enimmäismäärät ovat:
Työmatkan kestoaika Päivärahan enimmäismäärä
euro
yli 6 tuntia (osapäiväraha) 14,00
yli 10 tuntia (kokopäiväraha) 31,00Hei, ei sinulle kuuluu päivärahaa.
Päiväraha käsittää työmatkan, siis erillisen työhön liittyvän matkan esim neuvotteluun tai koulutukseen.
Työmatkastasi saat takaisin veroituksessa, kun ilmoitat matkakulut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559