Pajero 3.2 moott.tilan"sirinä"

KIIREELLINEN

Tälläisiä vastauksia olen jo saanut,mutta apu puuttuu vielä. Ja Tässä kuvaus tarkemmin. keskustelu on käyty mitsubishiclubin sivuilla ilman lopullista tulosta.Olen ite nikki Pajero 3.2

Hei
Nyt tarvis apua KIIREEST kun merkkihuollossa ei hommia osata..
Moottoritilassa kuuluu ihmeellinen ääni. Kuvailisin sitä sellaiseksi, kuin lehti olisi jäänyt kiinni tuuletus kanavaan, mutta tämä ääni kuuluu moottoritilasta ja on hieman sitä suurempi. Eli kyseessä ei ole vinkuna, hankaava, rahiseva, kiljahtava ääni. Enemmänkin se on sellainen sirkuttava ääni kuten alussa kerroin. Ääni kuuluu hanttarin paikalle tosi hyvin, mutta kuskillekin se kyllä kuuluu. MISTÄ tuollainen ääni on peräisin, kun huoltokaan ei osaa tehdä sille mitään..
Paikallaan ollessa ääntä ei saa tulemaan, vaikka kuinka kaasuttelisi. Ja jos kunnolla kiihdyttää siis täysillä niin ei silloinkaan sitä saa kuulumaan vaan..
Kiihdytys pitää olla vähän reilulla puolella kaasulla tai maantie ajossa nostat nopeutta suht rauhallisesti niin silloin se pirun ääni kuuluu. Esim. vauhti voi olla 50km/h kiihdytys 80km/h tai mikä vaan nopeus. Nopeudella ei siis ole väliä vikaan vaan vääntö näköjään vaikuttaa siihen. Kiihdytys n. puolella kaasulle niin se pirun heinäsirkka alkaa sirkuttamaan joka kerta.. Tiedon tarve KIIREELLINEN.. tuun kohta hulluksi tuon heinäsirkan kanssa, joka on konehuoneessa. Tämä on itellekin eka kerta kun törmään tälläiseen vikaan vaikka olen ajanut tuontiautoja ja tämä Ko. auto on vielä suomiauto joka temppuilee..

vastaaja..
Oisko vuotava pakoputki? Turbon ujellus/vihellys ym. kuuluu sillon aika hyvin.

MINÄ lisäsin...
Ujellukset ja turbon vihellykset ei ole kyseessä ne kyllä olen sulkenut pois ja pakoputki kyllä yleensä pitää muuntaista ääntä, jos vika siellä olisi.. En ole mikään peukalo keskellä kämmentä tyyppi, joten nuo perus ongelmat on jo tutkittu.
Näköjään jollain on ollut samoja ongelmia bensa koneenkin kanssa kun luin viestejä..
Sirinä on matalataajuista ei kirkasta ns.kilinää, kolinaa vaan SIRINÄÄ..
Eli jakopää pitää toisenlaista ääntä ja niinkuin kaikki laakeriviatkin ja pakoputken/pakosarjan äänet yms..
Sirinä tuntuu henkimaailman jutulle vai onko se Pajeron joku tyyppivika. EI sitä ole ainakaan muissa Pajeroissa kuulunut joilla olen ajellut.

vastaaja..
Mun veikkaus: (ja todellakin VAAN veikkaus )
Moottori kääntyy pikkusen väännön alaisena ja kone tai laatikko vastaa johonkin, tai sitten joku pakoputki tai vastaava. Ja kun kiihytät täys kaasulla, niin se puristuu sen verran lujemmin sitä jotakin vasten, ettei sirise.. Tutkisin kaikki ahtaat kohdat, että näkyykö mitään kulumisen jälkiä, et ois joku hangannut. Hiekkaa jossain välissä, joku muovi vähän repsottaa jostain tai sitten vain moottorin kumit väsyny..
Onko tuo sirinä saman laista kuin näissä uusissa "laitan muovia joka paikkaan" autoissa, joissa pikkuhiljaa alkaa muovit löystyyn ja kitisemään ja vikisemään. Kannattaa ehkä sisutstam muovitkin tarkastaa.. kojelauta yleensä pitää semmosta ääntä joka sopisi tuohon sun kuvaukseen.. siis sisustan ja konehuoneen muovien ruuvit kiinni kans kunnolla.

Minä lisään..
Itestä tuntuu, että kyseessä on imuilman tai vääntöpuolen vika, josta ääni tulee. Onneksi kauppoja en ole tehnyt vielä, jos se näin vaikeeta on saada selville Pajero miehiltäkin . Kolmos-korisessahan(vm.2003) on käytössä imupuolella ennen suodatinta sellainen ns. viskosuodatin, jonka pitäis poistaa suurimmat roskat ennen pääsuodattimelle menoa. Luulisi, että joku muukin olisi törmännyt tuollaiseen ääneen, jos se olisi siellä oleva ylimääräinen roska, joka alkaa resonoimaan. Taitaa olla kuitenkin kyseessä suurempi vika kun ei löydy vastausta. Ja nuo valohoito korjaajat ei osaa, kuin laittaa johtoja koneeseen ja jos ei näy ERROR XXX niin kone on kunnossa. Tekniikkapuoli on näköjään aivan lastenkengissä tai kuulossa sitten on vikaa..

ELI VIKA VIELÄKIN MYSTEERI JA APU OLISI NYT KIIREELLINEN !!!!

13

5231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan

      kovin yleinen vika uusissa pajeroissa jos kerta kukaan en tiedä. Tai sitten vastaavan auton omistajat eivät seuraa näitä foorumeita kovin tiiviisti. Vaikea kyllä sanoa, ihme juttu.

      • KIIREELLINEN

        MAAHANTUOJALLA oli tietoa tuollaisista tapauksista mutta kaikki oli saksan tuonteja ja niitäkin tapauksia oli vain muutama.. Eivät osanneet sielläkään auttaa ja kehoittivat näille foorumeille kyselemään, mutta ei näytä täälläkään tietoa liikkuvan.
        Taitaa olla harvinainen vika kun Mitsibishin-kerhon sivuillakaan ei tullut kuin edelliset selitykset. Errorit yms. normaalit jutut on käyty läpi jo..Mieleen tulee Turbo/suuttimet/imupuolen vika???


    • sama vika

      minulla v. 2003 saksantuonti ja aivan samanlainen vika. Jos olet löytänyt ratkaisua ilmoittele heti mullekin. Tulossa hulluksi minäkin

      • Pennola

        Tosiaa toyotan turbodieselmaasturi sirittää kutakuinkin vastaavasti:

        -paikallaan ei mitään ääntä (kytkin ylhäällä tai alhaalla)
        -sirkuttaa ajossa kytkin ylhäällä joko ilman tai kevyt veto päällä. Alle 20km/h ääntä ei oikein ole ja se on kovimmillaan 30-50km/h vauhdissa. Sen jälkeen voi olla, että peittyy huminaan tai sitten mahdollisesti aiheuttava moottorin tärinä vaimenee.

        Luulin ensin, että ääni tulisi kojelaudan uumenista, jäätyneistä ikkunantiivisteistä tms, mutta kun talven jälkeen ajoi ikkuna auki talon vieressä, niin ääni on selvästi kovempi ulkona ja tulee mielummin moottorilta / auton alta.

        Onko kukaan saanut ratkaisua tähän ongelmaan?


      • ak60
        Pennola kirjoitti:

        Tosiaa toyotan turbodieselmaasturi sirittää kutakuinkin vastaavasti:

        -paikallaan ei mitään ääntä (kytkin ylhäällä tai alhaalla)
        -sirkuttaa ajossa kytkin ylhäällä joko ilman tai kevyt veto päällä. Alle 20km/h ääntä ei oikein ole ja se on kovimmillaan 30-50km/h vauhdissa. Sen jälkeen voi olla, että peittyy huminaan tai sitten mahdollisesti aiheuttava moottorin tärinä vaimenee.

        Luulin ensin, että ääni tulisi kojelaudan uumenista, jäätyneistä ikkunantiivisteistä tms, mutta kun talven jälkeen ajoi ikkuna auki talon vieressä, niin ääni on selvästi kovempi ulkona ja tulee mielummin moottorilta / auton alta.

        Onko kukaan saanut ratkaisua tähän ongelmaan?

        Minulla 3,2 pajero ajettu 250000 sirisi kanssa, ei sirise enää ??
        Massavauhtipyörä halkesi ja vei mukanaan kytkimen ym, korjausarvio osineen noin 3500 euroa


      • semmosta vaan.

        nokkaketjunkiristin jotain ääntä, ennenkuin katkeaa ? Olen nähnyt parin katkeamisen seuraukset, mutta autot ei ollut omia. Toinen oli 04 ajettu alle 200 000.


    • Pänkä

      Selvisikö ongelma aikanaan? Olisin kiitollinen tiedosta mistä ääni oli peräisin. [email protected]

    • vesimän

      Niin, siis pysyykö vedet koneessa?

    • Mitsuuu

      Onko sellainen säksättävä ääni.Voisi olla pakosarja halki.

    • nuhapumppu kuski

      onko kytkin missä kunnossa mulla oli itellä ehkä samanlainen pärrä ja kytkinlevyn keskiosassa olevat jouset olivat väljät kytkin kyllä toimi ihan normaalisti ja luulin ensin painelaakeri viaksi tämä tosin oli henkilöautossa ja vaihdoin koko paketin (levyn paineasetelman ja painelaakerin)ja vanha kytkinlevy oli vielä käyttökelpoinen pinnan puolesta mutta jouset oli väljät helinä kuulu kun ravisti mut pärinä loppu kun vaihdon koko paketin uuteen en tosin tiedä onko pajeron kytkinlevyssä sellaisia jousia keskiosassa tämä oli vaan ehdotus josko sellainen olisi mahdollinen vika?

      • poronpeukalotumpelo

        Minulla sirinä kuului alumiinikurkkutorviputkista moottorin vasemmalta puolelta kun katsotaan avatun konepellin kautta. Niissä ei ole klemmaria vaan painettu
        pakalleen letkua venyttämällä. Sirinä loppui kun venytin putkea hiukan ylimittaan.


    • =)

      Olisko venttilin jousi poikki?

      Veikkaan 4sta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7621
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4556
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3201
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      354
      1473
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1429
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1119
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe