Sain pari vuotta sitten n. 1,5 m. korkean viherkasvin tutultani. En ole nimestä varma, mutta määritin sen netin kuvien perusteella jonkinlaiseksi traakkipuuksi (ks. kuva). Siinä on siis lyhyt puuvarsi, joka haarautuu kolmeen osaan. Lehdet on n. 30-40 cm pitkät.
Kasvi on viihtynyt ihan kohtalaisesti, jopa hieman venynyt pituuttakin. Sen kaikki alalehdet lurpattavat kuitenkin surkeasti ja useissa on päät kuivat ja ruskeat ja ajan myötä varisevat pois.
Nyt siis surkeana kukkien hoitajana kysyn tällaiselle kasville hoitovinkkejä. Valoon, varjoon, märkä, kuiva jne.? Entä voisiko sen viedä parvekkeelle kesäksi? Voisiko huonoja alalehtiä leikata pois?
Eli antakaa tumpelolle täydelliset kukan "käyttöohjeet".
Kiitos jo etukäteen avusta!
Näyttää mielestäni samalta kuin kuvan kasvi:
http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=290369
traakkipuu(?) ja sen hoito?
3
840
Vastaukset
- tuoksutraakkipuuu
Tuoksutraakkipuu, ei liian kuumaan eikä aivan varjoon, kastellaan maltilla,kesällä vähän enemmän,suihkutuksesta tykkää ja kuivuneet voi huoletta leikata pois.Helppo kasvi.
- altakasteluruukku
semmoiset mulla on,ei tarvi miettiä,merkki näyttää milloin lisätään vettä. Hyvä sijoitus,mullakin kukat voi hienosti. En ole viherpeukku.
Lannoitustikkuja tökin sillointällöin, ja kerran vuodessa suihkutan reippaasti. Sitten sellainen puuvillahanska on ehdoton,sillä nappaat lehdestä kiinni ja vedät pölyt pois!
- Kasvi asiantuntija
Minulla on Reunustraakkipuu, mutta nyt kiinnostaisi, että miten nopeasti se kasvaa... Tietääkö joku ? Ja eikä siinä vielä kaikki; minulla olisi vielä pari kysymystä;
-tarviiko ison purkin ?
-tarviiko miten paljon vettä ?
-Miten paljon valoa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751455
- 341425
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161371ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201329- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3181091- 781013