Sain pari vuotta sitten n. 1,5 m. korkean viherkasvin tutultani. En ole nimestä varma, mutta määritin sen netin kuvien perusteella jonkinlaiseksi traakkipuuksi (ks. kuva). Siinä on siis lyhyt puuvarsi, joka haarautuu kolmeen osaan. Lehdet on n. 30-40 cm pitkät.
Kasvi on viihtynyt ihan kohtalaisesti, jopa hieman venynyt pituuttakin. Sen kaikki alalehdet lurpattavat kuitenkin surkeasti ja useissa on päät kuivat ja ruskeat ja ajan myötä varisevat pois.
Nyt siis surkeana kukkien hoitajana kysyn tällaiselle kasville hoitovinkkejä. Valoon, varjoon, märkä, kuiva jne.? Entä voisiko sen viedä parvekkeelle kesäksi? Voisiko huonoja alalehtiä leikata pois?
Eli antakaa tumpelolle täydelliset kukan "käyttöohjeet".
Kiitos jo etukäteen avusta!
Näyttää mielestäni samalta kuin kuvan kasvi:
http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=290369
traakkipuu(?) ja sen hoito?
3
956
Vastaukset
- tuoksutraakkipuuu
Tuoksutraakkipuu, ei liian kuumaan eikä aivan varjoon, kastellaan maltilla,kesällä vähän enemmän,suihkutuksesta tykkää ja kuivuneet voi huoletta leikata pois.Helppo kasvi.
- altakasteluruukku
semmoiset mulla on,ei tarvi miettiä,merkki näyttää milloin lisätään vettä. Hyvä sijoitus,mullakin kukat voi hienosti. En ole viherpeukku.
Lannoitustikkuja tökin sillointällöin, ja kerran vuodessa suihkutan reippaasti. Sitten sellainen puuvillahanska on ehdoton,sillä nappaat lehdestä kiinni ja vedät pölyt pois!
- Kasvi asiantuntija
Minulla on Reunustraakkipuu, mutta nyt kiinnostaisi, että miten nopeasti se kasvaa... Tietääkö joku ? Ja eikä siinä vielä kaikki; minulla olisi vielä pari kysymystä;
-tarviiko ison purkin ?
-tarviiko miten paljon vettä ?
-Miten paljon valoa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6092782- 1071462
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671456Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831370- 1381256
- 1141244
- 1011058
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1351023- 48940
- 47881