traakkipuu(?) ja sen hoito?

viherpeukalo keskellä kämmentä

Sain pari vuotta sitten n. 1,5 m. korkean viherkasvin tutultani. En ole nimestä varma, mutta määritin sen netin kuvien perusteella jonkinlaiseksi traakkipuuksi (ks. kuva). Siinä on siis lyhyt puuvarsi, joka haarautuu kolmeen osaan. Lehdet on n. 30-40 cm pitkät.

Kasvi on viihtynyt ihan kohtalaisesti, jopa hieman venynyt pituuttakin. Sen kaikki alalehdet lurpattavat kuitenkin surkeasti ja useissa on päät kuivat ja ruskeat ja ajan myötä varisevat pois.

Nyt siis surkeana kukkien hoitajana kysyn tällaiselle kasville hoitovinkkejä. Valoon, varjoon, märkä, kuiva jne.? Entä voisiko sen viedä parvekkeelle kesäksi? Voisiko huonoja alalehtiä leikata pois?

Eli antakaa tumpelolle täydelliset kukan "käyttöohjeet".

Kiitos jo etukäteen avusta!

Näyttää mielestäni samalta kuin kuvan kasvi:

http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=290369

3

840

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuoksutraakkipuuu

Tuoksutraakkipuu, ei liian kuumaan eikä aivan varjoon, kastellaan maltilla,kesällä vähän enemmän,suihkutuksesta tykkää ja kuivuneet voi huoletta leikata pois.Helppo kasvi.

• altakasteluruukku

semmoiset mulla on,ei tarvi miettiä,merkki näyttää milloin lisätään vettä. Hyvä sijoitus,mullakin kukat voi hienosti. En ole viherpeukku.
        Lannoitustikkuja tökin sillointällöin, ja kerran vuodessa suihkutan reippaasti. Sitten sellainen puuvillahanska on ehdoton,sillä nappaat lehdestä kiinni ja vedät pölyt pois!

• Kasvi asiantuntija

Minulla on Reunustraakkipuu, mutta nyt kiinnostaisi, että miten nopeasti se kasvaa... Tietääkö joku ? Ja eikä siinä vielä kaikki; minulla olisi vielä pari kysymystä;
      -tarviiko ison purkin ?
      -tarviiko miten paljon vettä ?
      -Miten paljon valoa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4817
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2178
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1822
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1455
    5. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      34
      1425
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1371
    7. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      20
      1329
    8. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1116
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      318
      1091
    10. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      1013
    Aihe