carpal tunnel syndrome

hoidettu

Kuten tässäkin julkaisussa todetaan, on rannekanavan ahtauman syy monesti aivan muualla kuin siellä ranteessa ja se voidaan monesti parantaa ilman leikkausta hoitamalla sen aiheuttajaa.
http://www.selkasivut.fi/selka/pdf/carpal_tunnel _syndrome.pdf

"OMT treatments were focused on the upper thoracic spine, lower cervical spine and tenderpoints in the forearm muscles. OMT was not applied to the wrist in an attempt to stretch the transverse carpal ligament. Five patients responded with improvement in symptoms and one did not. The responder group demonstrated decreased swelling in both the median nerve and carpal tunnel."

"What is the role of the sympathetic nervous system in the development of carpal tunnel syndrome? In our study, all six patients had a predominance of acute changes in the upper thoracic spine and upper ribs."

"Upper thoracic dysfunction increases sympathetic tone to the upper extremity and decreases lymphatic drainage. This may lead to the increased swelling observed within the carpal tunnel (and possibly the entire upper extremity) and the subsequent production of symptoms. "

Ja samaahan kertoo OMT-fysioterapeutti Tuija Mänttäri kirjassa Selän rakenne, toiminta ja kuntoutus:

"Häiriintynyt nestekierto aiheuttaa hermokudokseen hapenpuutetta, turvotusta ja edelleen sidekudosfibroosia ja kiinnikkeisyyttä. Hermokudoksen hapenpuute aiheuttaa kipua, pistelyä ja puutumisia (parestesioita)."

Mutta ehdottavatko lääkärit canalis carpis -vaivoissa selän ja niskan mobilisaatio- tai manipulaatiohoitoja potilailleen?

19

3403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi emäs

Mitähän tarkoittaa "häiriintynyt nestekierto"? Sitten hyvin epäselvä ilmaus "hermokudoksen hapenpuute"? Voi vitalis, tämähän vivahtaa suorastaan jumalalliseen tietoon. Ehkäpä siksi lääkärit kieltäytyvät kohteliaasti ymmärtämästä soopaa. Fasettinivelten murtumat voivat olla yksi syy, arvelisin?

• jumalainen

Ihan turha hahatella asiaa. Etkö tosiaan tiedä, että kudoksissa on mm. esim. lymfanestekierto? Lymfaamalla saadaan hyvinkin nopeasti kudoksista nestekirto liikkeelle.

"Ehkäpä siksi lääkärit kieltäytyvät kohteliaasti ymmärtämästä soopaa."

Kuule, melkoinen määrä lääkäreistä ei edes lymfasta ymmärrä enempää kuin sika hopealusikasta. Olen saanut lymfaa 15 vuotta ja totta tosi, sillon ne kirjoittivat just sellaisen hoitomääräyksen, kuin sanelin. Eihän monikaan lääkäri lymfasta paljoakaan tiennyt osa ei mitään.

Että sellaista jumalallista tietoa. Kannattaisko Sinunkin tulla sieltä omahyväisestä puskastasi ja hankkia sitä tietoa enemmän ja tutustua tilanteisiin, millaiselle näyttää häiriintynyt nestekierto pahimmoillaan. Tuntemukset ovatkin sitten toinenjuttu kokonaan, kun nestettä on suuret määrät jämähtänyt johonkin, vaikka käteen.

• LYNFAA
        jumalainen kirjoitti:

Ihan turha hahatella asiaa. Etkö tosiaan tiedä, että kudoksissa on mm. esim. lymfanestekierto? Lymfaamalla saadaan hyvinkin nopeasti kudoksista nestekirto liikkeelle.

"Ehkäpä siksi lääkärit kieltäytyvät kohteliaasti ymmärtämästä soopaa."

Kuule, melkoinen määrä lääkäreistä ei edes lymfasta ymmärrä enempää kuin sika hopealusikasta. Olen saanut lymfaa 15 vuotta ja totta tosi, sillon ne kirjoittivat just sellaisen hoitomääräyksen, kuin sanelin. Eihän monikaan lääkäri lymfasta paljoakaan tiennyt osa ei mitään.

Että sellaista jumalallista tietoa. Kannattaisko Sinunkin tulla sieltä omahyväisestä puskastasi ja hankkia sitä tietoa enemmän ja tutustua tilanteisiin, millaiselle näyttää häiriintynyt nestekierto pahimmoillaan. Tuntemukset ovatkin sitten toinenjuttu kokonaan, kun nestettä on suuret määrät jämähtänyt johonkin, vaikka käteen.

Kysympä tuosta hoitomuodosta:Nimelta:Lynfa
        kävin tässä kevät-talvella,Jalkahoitolassa,
        ja siellä minulle.-sanottiin,kun näkivät,että jaloissa ja SOMRISSA,varsinkin on nestettä.ylhäältä.sormet.ohuet,nivelien-alapuolelta,pullukat.-KYSYISINKIN;jaloistani?-
        Voiko neste tuntua myös jalkapohjissa?
        Aamulla hyllyvältä:Alatoopilta?-Kuumilla ilmoilla,Pälvisin,kun on paljon kävellyt?-Uusissa kENGISSÄ ,jotka ei ole vielä muokkaantuneet,jaloissa sopiviksi?-,.Täällä päin hoitokerta maksaa 45e.Voiko lääkärit kirjoittaa lähetteen?-jolloin osa jäisi VERONMAKSAJIEN kontille?-Sairastan myös FIBROA -ja hoitaja kertoi'että hoito on rankkaa,onko näin,kiinnostunut,ja kiitti jos joku jaksais vastata !TV:VESIKELLUKKA!!! .

• Lymfa
        LYNFAA kirjoitti:

ja siellä minulle.-sanottiin,kun näkivät,että jaloissa ja SOMRISSA,varsinkin on nestettä.ylhäältä.sormet.ohuet,nivelien-alapuolelta,pullukat.-KYSYISINKIN;jaloistani?-
        Aamulla hyllyvältä:Alatoopilta?-Kuumilla ilmoilla,Pälvisin,kun on paljon kävellyt?-Uusissa kENGISSÄ ,jotka ei ole vielä muokkaantuneet,jaloissa sopiviksi?-,.Täällä päin hoitokerta maksaa 45e.Voiko lääkärit kirjoittaa lähetteen?-jolloin osa jäisi VERONMAKSAJIEN kontille?-Sairastan myös FIBROA -ja hoitaja kertoi'että hoito on rankkaa,onko näin,kiinnostunut,ja kiitti jos joku jaksais vastata !TV:VESIKELLUKKA!!! .

Ensinäkin, onko selvitetty, mikä turvotusta aiheuttaa? Se olisi kyllä syytä selvittää. Jos sen taustalla on sydämen häiriöt, niin sydänasiat kuntoon ensin. Tai taustalla voi olla jokin muukin häiriötila, sairaus, joten ne on hyvä ensin sulkea pois.

Lymfan korvattavuuden saat selville Kelasta. Lymfaa olen saanut yli 15 vuotta korvattuna. Kela on sen maksanut maksusitoumuksella KUNTOUTUKSENA. Siihen aikaan tarvittiin joku iso leikkaus (minulla jalkojen radikaalileikkaus). Mutta piti tehdä Kelaan KUNTOUTUSHAKEMUS, jonka Kela sitten myönsi ja maksoi 100 %:sesti.

Syöpähoitojen jälkitilaan on saanut myös lymfasta Kelakorvauksen, normaalin fysikaalisen taksan mukaan. Mutta siihenkin tarvittiin ensin lääkärin B-todistus.

Tavallisissa tapauksissa Kela ei korvannut. Nämä ovat siis vanhoja tietoja, enkä ollenkaan ole ajantasalla, onko edelleen näin, vai onko tullut jo muutoksia. Minulla on myös parast aikaa lymfahoitomääräys meneillään, minä saan korvaukset, ja loput maksaa oma vakuutus.

Parhaiten saat tietoa Kelalta kysymällä, soita ja kysy www.kela.fi

Niin, kyllähän jalkapohjissa tuntuu neste ihan yhtä hyvin, kuin muuallakin, ja paremminpa vielä, koska niiden päälle astutaan.

• manipulaatiota
        LYNFAA kirjoitti:

Sun ongelmas on SI-NIVELISSÄ, ovat VINOSSA

• hoidettu

"Mitähän tarkoittaa "häiriintynyt nestekierto"?"

Tässä taas mesoaa lääketieteen ammattilainen (?), joka ei ymmärrä ihmisen anatomiasta yhtään mitään. Tällaisiäko osaajia sieltä lääkiksestä valmistuu? Jos ei, niin miksi tähän ei ole kukaan palstalla esiintyvä asiantuntija kirjoittanut korjaavaa viestiä??? Eikö edes niissä lopputenteissä kysytä noista mitään?

Apua sanon minä!

• apua123

Huh, eikö sulla ole muuta tekemistä, kuin käydä palstoilla tyrkkimässä ja ivaamassa? Voi voi, kaunis kesä menee huikkaan Sinulta ainakin.

• hoidettu
        apua123 kirjoitti:

Huh, eikö sulla ole muuta tekemistä, kuin käydä palstoilla tyrkkimässä ja ivaamassa? Voi voi, kaunis kesä menee huikkaan Sinulta ainakin.

Kaunis päivä oli, yksi elämäni kohokohdista!

Olin golfkentällä tänään jo klo 6 aamulla ja poistuin about klo 18 illalla. Pelasin kolme kierrosta tänään.

Pari vuotta sitten jo yksikin kierros oli välillä tuskaa. Kolme viikkoa sitten pelasin tosin neljä kierrosta päivän aikana, mutta silloin satoi. Ei ollu niin kivaa. Kokemus sekin toki oli ja opettavainen sellainen: maraton-kilpailun loputtua kaikki muut valittelivat selkäkipuja ja minä vain lievää väsymystä... Olikohan niillä vikaa jossakin nivelessä?

• apua123
        hoidettu kirjoitti:

Kaunis päivä oli, yksi elämäni kohokohdista!

Olin golfkentällä tänään jo klo 6 aamulla ja poistuin about klo 18 illalla. Pelasin kolme kierrosta tänään.

Pari vuotta sitten jo yksikin kierros oli välillä tuskaa. Kolme viikkoa sitten pelasin tosin neljä kierrosta päivän aikana, mutta silloin satoi. Ei ollu niin kivaa. Kokemus sekin toki oli ja opettavainen sellainen: maraton-kilpailun loputtua kaikki muut valittelivat selkäkipuja ja minä vain lievää väsymystä... Olikohan niillä vikaa jossakin nivelessä?

Suosittele minulle paras käsittelijä-korjaaja, tarvitsen sellaista. Mulla on jumalattomasti nikamalukkoja, skolioosi voimakas, polviin koskee, lonkkaan koskee... ja selkä kipee.. siis rangan epätasapainosta johtuen. Olkapäät on välillä niin kipeet, ettei peittoa kärsi kohentaa.
        Voit vastata myös yksityisesti. Haluaisin saavuttaa kivuttoman rangan.

[email protected]

• hoidettu
        apua123 kirjoitti:

Suosittele minulle paras käsittelijä-korjaaja, tarvitsen sellaista. Mulla on jumalattomasti nikamalukkoja, skolioosi voimakas, polviin koskee, lonkkaan koskee... ja selkä kipee.. siis rangan epätasapainosta johtuen. Olkapäät on välillä niin kipeet, ettei peittoa kärsi kohentaa.
        Voit vastata myös yksityisesti. Haluaisin saavuttaa kivuttoman rangan.

[email protected]

Eri osaajien tekniikoissa on eroja ja ne soveltuvat eri potilaille eri tavalla.

Paras olis ehkä tällainen yhdistelmä: Holma (Lahdessa) hoitamaan rintarangan ja olkapäät. Fysiatri Turunen korjaa SI-nivelen, mutta lisäksi Holman/Heimon/Luoman lisähoito. Heimo (Helsingissä) korjaamaan lannerangan, häntäluun ja niskan ongelmat. Päälle Luoman (Turussa) liikkeet lantion korjauksen pysymiseksi ja lopuksi lääkäri Heikkilän (tai vastaavan) syvälihaskäsittely ja vielä sen jälkeen muutama kerta hyvää hierontaa.

Tuo olis mun mielestä ihanteellinen yhdistelmä, mutta useimmilla riittää pari käyntiä jollakin heistä...

Jos lisää kysyttävää:
        [email protected]

• apua123
        hoidettu kirjoitti:

Eri osaajien tekniikoissa on eroja ja ne soveltuvat eri potilaille eri tavalla.

Paras olis ehkä tällainen yhdistelmä: Holma (Lahdessa) hoitamaan rintarangan ja olkapäät. Fysiatri Turunen korjaa SI-nivelen, mutta lisäksi Holman/Heimon/Luoman lisähoito. Heimo (Helsingissä) korjaamaan lannerangan, häntäluun ja niskan ongelmat. Päälle Luoman (Turussa) liikkeet lantion korjauksen pysymiseksi ja lopuksi lääkäri Heikkilän (tai vastaavan) syvälihaskäsittely ja vielä sen jälkeen muutama kerta hyvää hierontaa.

Tuo olis mun mielestä ihanteellinen yhdistelmä, mutta useimmilla riittää pari käyntiä jollakin heistä...

Jos lisää kysyttävää:
        [email protected]

Kiitos vastauksestasi!
        Holmalla olen käynyt, Luomalla olen käynyt, ja Timgreenillä olen käynyt. Timgreenin hoitotulos oli parhain. Seuraavaksi Holman, mutta Luoman hoito ei onnistunut kohdistumaan minun tapauksessani, joten tulosta ei tullut.

Mutta kun tämä on saanut olla puoli vuosisataa, ennenkuin on kohdalle osunut sellainen henkilö, joka tästä jotain ymmärtää, lihakset, jänteet, kudokset ovat kasvaneet tähän vääristyneeseen tilaan, ja vetävät voimakkaasti virheasentoon takaisin, vaikka kuinka venyttelen.

Kuka on lääkäri Heikkilä, missä? Tarkoitatko Antti Heikkilää?

• hoidettu
        apua123 kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi!
        Holmalla olen käynyt, Luomalla olen käynyt, ja Timgreenillä olen käynyt. Timgreenin hoitotulos oli parhain. Seuraavaksi Holman, mutta Luoman hoito ei onnistunut kohdistumaan minun tapauksessani, joten tulosta ei tullut.

Mutta kun tämä on saanut olla puoli vuosisataa, ennenkuin on kohdalle osunut sellainen henkilö, joka tästä jotain ymmärtää, lihakset, jänteet, kudokset ovat kasvaneet tähän vääristyneeseen tilaan, ja vetävät voimakkaasti virheasentoon takaisin, vaikka kuinka venyttelen.

Kuka on lääkäri Heikkilä, missä? Tarkoitatko Antti Heikkilää?

"Kuka on lääkäri Heikkilä, missä? Tarkoitatko Antti Heikkilää? "

Jep.

• apua123
        hoidettu kirjoitti:

"Kuka on lääkäri Heikkilä, missä? Tarkoitatko Antti Heikkilää? "

Jep.

No niin, nyt on päivä mennyt kartoittaessa, kuka ottaa vastaan ja missä.

Markku Turuselle en nyt onnistu pääsemään, kun ensimmäiset ajat on kun mun pitää olla toisessa päässä Suomea kuukauden verran.
        Timgreenille sain ajan, mutta pitää heittää puolentuhannen kilometriä toiseen suuntaan juri ennen lähtöä pohjoiseen.

Ei satu Pohjois-Suomessa olemaan ketään tämän sektroin osaajia?

Jaa, toi Antti Heikkilä pitää vielä etsiä, missä on hänen vastaanottonsa, vai onko Sulla suoraa tietoa siitä?

• pohjoisessa
        apua123 kirjoitti:

No niin, nyt on päivä mennyt kartoittaessa, kuka ottaa vastaan ja missä.

Markku Turuselle en nyt onnistu pääsemään, kun ensimmäiset ajat on kun mun pitää olla toisessa päässä Suomea kuukauden verran.
        Timgreenille sain ajan, mutta pitää heittää puolentuhannen kilometriä toiseen suuntaan juri ennen lähtöä pohjoiseen.

Ei satu Pohjois-Suomessa olemaan ketään tämän sektroin osaajia?

Jaa, toi Antti Heikkilä pitää vielä etsiä, missä on hänen vastaanottonsa, vai onko Sulla suoraa tietoa siitä?

Kerttu Helynen, joka muutti Rovaniemelle. Joensuussa vaikuttanut ja kovasti on kehuttu häntä kipufoorumi.fi keskustelupalstalla. Toiminut, olikosenytViron maajoukkueen hierojana monta vuotta. Taitaa asiat.

• 123
        pohjoisessa kirjoitti:

Kerttu Helynen, joka muutti Rovaniemelle. Joensuussa vaikuttanut ja kovasti on kehuttu häntä kipufoorumi.fi keskustelupalstalla. Toiminut, olikosenytViron maajoukkueen hierojana monta vuotta. Taitaa asiat.

On vissiin juuri muuttanut vai?

• milloin, mutta
        123 kirjoitti:

On vissiin juuri muuttanut vai?

kuntopuro.net, voithan ottaa selvää.

• apua123
        milloin, mutta kirjoitti:

kuntopuro.net, voithan ottaa selvää.

Onkin juuri muuttanut Rovaniemelle, aloittaa virallisesti vastaanottotoiminnan 1.8 ja ajankin sain jo varattua. Että sitten vain menoksi Rovaniemelle elokuussa.

Joten kiitos avustanne!

• nkklkkkkk
        manipulaatiota kirjoitti:

Sun ongelmas on SI-NIVELISSÄ, ovat VINOSSA

Käy vähän ruukkauttamassa tuota mieltä, että saat tuon katkeruutesi hallintaan.

• apua123
        apua123 kirjoitti:

Onkin juuri muuttanut Rovaniemelle, aloittaa virallisesti vastaanottotoiminnan 1.8 ja ajankin sain jo varattua. Että sitten vain menoksi Rovaniemelle elokuussa.

Joten kiitos avustanne!

No pohjoisen matkalla käydessäni yhdestä käynnistä ei kyllä suntynyt mitään tulosta, jonka olisi huomannut olotilassa.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      241
      1579
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      36
      842
    Aihe