Samanhenkinen retkiseura

Birke

Retkeily ja luonnossa liikkuminen olisi mukavinta samanhenkisessä seurassa. En tarkoita, että riittää kun kaikki tykkää vaeltamisesta tai metsässä olosta, vaan syvemmästä suhtautumisesta luontoon ylipäätään. Ihmiset joiden elämänkatsomus on kokonaisvaltainen suhteessa luontoon ja ihmisen paikkaan siinä ovat lähellä omia ajatuksiani ja tuntojani. Kristinoppia pidän luonnottomuutena ja huuhaana. Minulla on uskomus, että ihminen on osa suurempaa kokonaisuutta, ja hyvä elämä löytyy harmoniasta sekä oman ihmisluonnon, että suuremman kosmisen luonnon kanssa. Juuri metsässä tuntee voimakkaimmin tämän yhteyden.

Mielelläni löytäisin samanhenkistä retkiseuraa täältä Varsinais-Suomesta missä itse asustelen. Täälläkin päin maatamme on upeita paikkoja kuljettavaksi, kuten Kuhankuono, tai Teijo. Enkä tarkoita että etsisin seuraa vain yhdelle retkelle, vaan sopuisaa ja toistensa kanssa toimeentulevaa kasvavaa ryhmää joka retkeilee aina silloin tällöin yhdessä. Ja retket voisivat olla vain päivän mittaisia, joskus tietysti paljon pidempiäkin.

Kirjoitelkaa ajatuksianne aiheesta!

6

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa lukeakin!

      Kunnioitan syvästi luontoa ja ymmärrän, että ihminen on osa sitä - vain yksi osa, mutta osa kuitenkin. Ihminen kaikkine ajatusmailmoineen, tunteineen ja ymmärryksineen on hyväksyttävä sellaisena kuin hän on. Siksi en suurin surminkaan voisi kuvitella lähteväni luontoon noin rajoittuneen ihmisen kanssa. Tuollainen "luonnonystävä" on todellisen luonnonystävän ja harmonian puolesta elävän ja toimivan ihmisen, lunnonsuojelijankin, irvikuva. Hui!

      • No johan sulla on pienet aivot, maailman eli minuutesi tuntemus :)
        Kirjoitit "noin rajoittuneen ihmisen kanssa" ??
        Minä sain aivan toisellaisen käsityksen/kuvan kirjoittajan tekstistä ja ajatuksista.

        Kirjoittaja ei tosiaankaan maininnut sulkevansa pois mitään, vaan kokee luonnossa sen henkisen tajunan joka monella on kateissa.
        Meikäläisellä on samoja kokemuksia. Jees

        Hyvää retkeilykesää kaikille !


    • Saariselälle kesällä

      Olen 29-vuotias mies ja asun Turussa. Olen käynyt 2 kertaa vaelluksella Saariselällä ja tykännyt kovasti. Olen nähnyt Luirojärven ja Sokostin, Paratiisikurun ja Ukselmapään, mutta haaveenani olisi päästä käymään kuuluisalla Vongoivalla, esim. lähteä Raja-Joosepista ja palata sinne. Molemmat vaellukseni olen tehnyt sulan maan aikaan, ensimmäinen vaellus kesällä 1994 Kiilopää-Luirojärvi-Kiilopää ja toinen syksyllä 2005 ruska-aikaan reitillä Aittajärvi-Sarvioja-Paratiisikuru-Ukselmapää-Sarvioja-Luirojärvi-Rautulampi-Luulampi-Kiilopää. Ensi kesä voisi olla ihanteellinen vaihtoehto. Haen siis ensisijaisesti VAELLUSSEURAA. Saariselkä on siihen mitä parhain paikka, tosiaan, olisi kiva päästä käymään kauempana Saariselällä, ne jotka ovat siellä käyneet ainakin ylistävät maisemia. Jos kiinnostuit, lähetä minulle vaikka sähköpostia. Osoitteeni on: [email protected].

    • Patikkaseuraa

      Niin....onkohan tämä viesti tältä vuodelta kun viestissä vuosi 2007....mutta näkyy uusien joukossa? No, kokeillaan.
      Minäkin haluaisin löytää patikkaseuraa - pidemmät vaellukset ei ensimmäisenä mielessä, vaan ihan päivä/vkl patikka. Asun Turussa, 29v nainen, kokemusta jonkinverran mutta en "ammattilainen" :) . Olisi mukava nimenomaan koota/löytää pieni porukka....

      • Birke.

        Birke täällä hei!

        Kyllä taas menossa ollaan, Saariselän huiputus olisi ohjelmassa.


      • Retkeily mielessä

        Patikkaseuraa

        Moi! Olen 31-vuotias Satakuntalainen ja kiinnostunut luonnossa liikkumisesta. Kanoottikin löytyy...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe