Osaisiko joku vastata mitä tarkoitettaan sillä että herttavuorenkilvet tulisi uudistaa viiden vuoden välein. Pitääkö minun kaivaa vanhat kasvit ylös ja istuttaa tilalle uusia? Edelliset näyttävät vielä ihan elinvoimaisilta vaikka ne on istutettu ainakin se viisi vuotta sitten.
herttavuorenkilpi
4
685
Vastaukset
- ellit
No enpä ole tuollaista kuullut,omani on yli 20 vuotta olleet samassa paikassa ja isoja komeita lehtiä ja kukkia on joka vuosi.
- Onttomukulakiurunkannus
Sama kokemus ja näkemys kuin nimimerkillä ellit.
Kun itse näet, että kasvisi voivat hyvin, mitä niitä häiritsemään.
Pitäisin mahdollisena, että uusimisohjeen takana on ajatus maan "väsymisestä". Siitähän selviää lisäämällä humusta.
Vuorenkilpikasvusto on yleensä hyvin elinvoimainen ja leviää itsekseen, joten siitä saattaa tulla liiankin tiheä, jolloin kukinta voi kärsiä. Eipä silloinkaan kyllä tarvitse koko hommaa ylös kaivaa, harventaakin voi.
Jos joku keksii järjellisen selityksen tuolle uusimisohjeelle, olisi mukava tietää. Aina voi (ehkä) jotain oppia! ;-)
- sitä,että
"harvennat"vuorenkilpiäsi muutaman vuoden välein.Ei tarvitse ylöskaivaa ja istuttaa uudelleen,vaan karsit huonoja,ruskeita ja vanhoja lehtiä pois.
Vuorenkilpi "märännyttää"juurilleen vanhat lehtensä,jotka siellä ajan mittaan rupeavat haisemaan pahalle.Nämä siis tulisi ottaa vaikka joka syksy pois.- aiheen aloittaja
Kiitos kaikille vastauksista ja ohjeista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110