Kuuntelin tänään pari tuntia vaihteeksi suomalaisia radioita ja täytyy sanoa, että jämähtäneeltä kuulostaa. Erittäin pahalta kuulostaa... Kuulostaa niin kuin melkein kaikilla kanavilla olisi sama kanavaäänikin? Eihän sitä sovi nyt erottua soundillisesti muista... mitä enemmän miellyttää tuulipukukansaa niin sen parempi vaan. Ylexin kuuntelussa meinasi olla hieman ongelmia, mutta kun sain kuulumaan, niin heidän soittamassaan Aleksi Ojalan kappaleessa kaikki tiivistyy hyvin: "Tää on liian pieni maa, tääl on liikaa juntteja. Mä haluun vaan sen hitin ja päästä Intiaan... mä haluan kauaksi täältä pois matkustaa" ;)
Suomen jämähtänyt soundi
44
3838
Vastaukset
- Retku
Tappajan vaistoni heräsivät tuon kuultuani!
- puhuu vaihteeksi
asiaa.
Suomen kaupallisia radio- ja tv-kanavia hallitsee 1-2 äitelää kanavaääntä. Samat örinät joka tuutista. "Eri" asemien tarjonta kuulostaa ikään kuin siltä, että lähetykset tuotettaisiin jossakin yhteisessä Pyongyangin keskusstudiossa.- "miehistä"
Kanavaäänet ovat varmaan DTM:n asiakkaita kuten tämä KMM *LOL
- KMM todellakin
Mitä voi Radio Novalta odottaa kun tuotannosta vastaa puuseppä ja ohjelmajohtajana on entinen puolentien opiskelija nykyinen näytelmätöhtori ja lööppisankari
- Harry Potter
KMM todellakin kirjoitti:
Mitä voi Radio Novalta odottaa kun tuotannosta vastaa puuseppä ja ohjelmajohtajana on entinen puolentien opiskelija nykyinen näytelmätöhtori ja lööppisankari
Onks tää ohjelmajohtaja sama Seppälä joka pyöritti joskus leffateatteria joka toimi myös ravintolana?
- Koravankelli
Harry Potter kirjoitti:
Onks tää ohjelmajohtaja sama Seppälä joka pyöritti joskus leffateatteria joka toimi myös ravintolana?
Joo, tuo teatteri-ravinteli yhdistelmä ei ollut ollenkaan hullumpi, jotta sille alalle olisi varmaan kannattanut jäädäkin...
- xyzis
Puhutko KMM äänenlaadusta, tuotannosta vai molemmista?
En niinkään tuotannosta, mutta ei sekään ole valitettavasti millään asemalla kiitettävää. Kaikki tuotanto kuulostaa asemasta riippumatta kuin se olisi tehty samassa paikassa. Olisiko kyseessä peräti sama ihminenkin ;) Suomessa tehdään tosin joitain ihan ok radiomainoksia...
- Jan Tömmes
KMM kirjoitti:
En niinkään tuotannosta, mutta ei sekään ole valitettavasti millään asemalla kiitettävää. Kaikki tuotanto kuulostaa asemasta riippumatta kuin se olisi tehty samassa paikassa. Olisiko kyseessä peräti sama ihminenkin ;) Suomessa tehdään tosin joitain ihan ok radiomainoksia...
Kaikki kaupalliset kuulostavat todellakin samalta tasapaksulta jöötiltä. Yhtään ei uskalleta olla erilaisia, vaan kaikki pitää tuutata täysillä. Ettei vaan ne vi*** "flöyt" kuse...
- Choice FM
KMM kirjoitti:
En tiedä sinun "KMM" tarkkaa ikäprofilia, mutta huolesi on ihan asiaa ja paljon!.Suomesta ihan kuin "katosi"persoonajuontajat KISS FM:n ja NRJ-kanavan puristuksessa.Radio Ykkönen 91,1 oli minun vakiokuuntelu radio, Dj Joke Linnamaa, Stadin säkki mies Oldies-rock mestarina.Ja hänen taitonsa on ollut verbaalinen kielenilmaisutaito.
Joke oli yksi syy, miksi Ettan oli paras(tosin ei vielä silloin kilpailua).91,1 Junior JUHA Kakkuri(Metro FM)oli Pop. JJ Leskinen( Radio Suomipop) juontajakaverina samoilla aalloilla.Dj "joy"( muistin mukaan)Englannista piristi Yö ja iltaaikaan.Lisää siis kanavia ja laatua.Ehkä sitten palaa takaisin em. Historia. - tsuupitsekkeri
Jan Tömmes kirjoitti:
Kaikki kaupalliset kuulostavat todellakin samalta tasapaksulta jöötiltä. Yhtään ei uskalleta olla erilaisia, vaan kaikki pitää tuutata täysillä. Ettei vaan ne vi*** "flöyt" kuse...
siinä ktm kovasti kehuu sitä Metroradio mainosta, jossa ukko selittää...Metro FM on paikallisradio pääkaupunkiseudulle, Suomi pop on ainoa poppia ja rokkia soittava puolivaltakunnallinen asema. Groovefm on asema edelläkävijöille. ClassicFM. Me teemme yrityksestäsi menestystarinan. Jos kmm paukahtaisi jostain syystä eetteriin varmasti hän puhuisi tollasella kakkuri äänellä koko ajan siellä biisien lomassa.
- paras...
Choice FM kirjoitti:
En tiedä sinun "KMM" tarkkaa ikäprofilia, mutta huolesi on ihan asiaa ja paljon!.Suomesta ihan kuin "katosi"persoonajuontajat KISS FM:n ja NRJ-kanavan puristuksessa.Radio Ykkönen 91,1 oli minun vakiokuuntelu radio, Dj Joke Linnamaa, Stadin säkki mies Oldies-rock mestarina.Ja hänen taitonsa on ollut verbaalinen kielenilmaisutaito.
Joke oli yksi syy, miksi Ettan oli paras(tosin ei vielä silloin kilpailua).91,1 Junior JUHA Kakkuri(Metro FM)oli Pop. JJ Leskinen( Radio Suomipop) juontajakaverina samoilla aalloilla.Dj "joy"( muistin mukaan)Englannista piristi Yö ja iltaaikaan.Lisää siis kanavia ja laatua.Ehkä sitten palaa takaisin em. Historia.paras vaan radio 3 ja RadioStadi... tuli hyviä ohjelmia etenkin perjantai ja lauantai-iltaan. Sellaista mukavaa lepposta keskustelua. Radio Ykkönen soitti enemmän semmosta upbeat tyylistä nostatus musiikkia mitä sportfm soitti ennen sulauduttua SBS:ään.
tsuupitsekkeri kirjoitti:
siinä ktm kovasti kehuu sitä Metroradio mainosta, jossa ukko selittää...Metro FM on paikallisradio pääkaupunkiseudulle, Suomi pop on ainoa poppia ja rokkia soittava puolivaltakunnallinen asema. Groovefm on asema edelläkävijöille. ClassicFM. Me teemme yrityksestäsi menestystarinan. Jos kmm paukahtaisi jostain syystä eetteriin varmasti hän puhuisi tollasella kakkuri äänellä koko ajan siellä biisien lomassa.
Enpä ole kehunut mitään metroradion mainosta. Ja mikä siinä Kakkurin naisia huumavassa maneerissa on vikana? ;) Tarina kertoo, että Kakkurin hunajainen ääni saa naisten pikkuhousutkin tippumaan jalasta :-) LOL
paras... kirjoitti:
paras vaan radio 3 ja RadioStadi... tuli hyviä ohjelmia etenkin perjantai ja lauantai-iltaan. Sellaista mukavaa lepposta keskustelua. Radio Ykkönen soitti enemmän semmosta upbeat tyylistä nostatus musiikkia mitä sportfm soitti ennen sulauduttua SBS:ään.
Choice fm tyypille... olen edelleen nuorehko, mutta aloittanut aikaisin ;)
Kuuntelen ihan kaikkea ja arvostan hyvää radiota. Suomessa radion tekemisessä arvostetaan nykyisin enemmän turhanpäiväistä naureskelua ja höpöttelyä kuin oikeasti stimuloivaa sisältöä tai muutenkin tarkasti tehtyä radiota. Avainsana nykyään on: "nopeasti, halvalla ja mahdollisimman vähällä vaivalla". Suomalaiset ovat hyvin jäykkää kansaa ja se heijastuu radion tekemiseen... johtuukohan koulutuksesta, kasvatuksesta vai mistä? Radiot ja juontajat kuulostavat hyvin "konemaisilta", hieman samaan tyyliin kuin totaalitäärisessä maassa...
Kyllä Suomessa on tosin aina mahtunut mukaan tekemään radiota vaikka minkälaista tekijää, mutta joskus aiemmin oli Suomessakin enemmän yritystä tehdä...
Minullakin oli itseasiassa Ettanissa ja Cityssä aikoinaan "suosikkijuontajia", mutta ne eivät valitettavasti olleet kohdallani Stadin säkki, Kakkuri tai Leskinen...
Kuuntelin mieluummin seuraavia kavereita: Norppa, Taponen, J.Luoma, Uuge Kojola, Ville Visuri... ihan muutamia luetellakseni. Maku on tosin muuttunut matkan varrella. Olen tosin kuullut, ja nauhoittanutkin, hyvää suomalaista radiota. Kuitenkin vain lähinnä yksittäisten ohjelmien muodossa. Nykyiset ohjelmavirtaradiot ovat selkeyttäneet konseptia, mutta kokonaisuuden hallinta on edelleen heikkotasoista...- hyvia kertomaan kellon ajan
KMM kirjoitti:
Kuuntelen ihan kaikkea ja arvostan hyvää radiota. Suomessa radion tekemisessä arvostetaan nykyisin enemmän turhanpäiväistä naureskelua ja höpöttelyä kuin oikeasti stimuloivaa sisältöä tai muutenkin tarkasti tehtyä radiota. Avainsana nykyään on: "nopeasti, halvalla ja mahdollisimman vähällä vaivalla". Suomalaiset ovat hyvin jäykkää kansaa ja se heijastuu radion tekemiseen... johtuukohan koulutuksesta, kasvatuksesta vai mistä? Radiot ja juontajat kuulostavat hyvin "konemaisilta", hieman samaan tyyliin kuin totaalitäärisessä maassa...
Kyllä Suomessa on tosin aina mahtunut mukaan tekemään radiota vaikka minkälaista tekijää, mutta joskus aiemmin oli Suomessakin enemmän yritystä tehdä...
Minullakin oli itseasiassa Ettanissa ja Cityssä aikoinaan "suosikkijuontajia", mutta ne eivät valitettavasti olleet kohdallani Stadin säkki, Kakkuri tai Leskinen...
Kuuntelin mieluummin seuraavia kavereita: Norppa, Taponen, J.Luoma, Uuge Kojola, Ville Visuri... ihan muutamia luetellakseni. Maku on tosin muuttunut matkan varrella. Olen tosin kuullut, ja nauhoittanutkin, hyvää suomalaista radiota. Kuitenkin vain lähinnä yksittäisten ohjelmien muodossa. Nykyiset ohjelmavirtaradiot ovat selkeyttäneet konseptia, mutta kokonaisuuden hallinta on edelleen heikkotasoista...ja mita kappaletta kuunnellaan mutta ei ihan heti vaan hetkisen kuluttua. Omapraisyys onpi mennyt luonnonvara koska suuri ohjelmajohto tietaa mita pitaa sanoa (ala mieti vaan toista samaa aina ja senjalkeenkin)/ mutta kun johto EI TIEDA
- Kuulin pukalanetistä
hyvia kertomaan kellon ajan kirjoitti:
ja mita kappaletta kuunnellaan mutta ei ihan heti vaan hetkisen kuluttua. Omapraisyys onpi mennyt luonnonvara koska suuri ohjelmajohto tietaa mita pitaa sanoa (ala mieti vaan toista samaa aina ja senjalkeenkin)/ mutta kun johto EI TIEDA
Ja joskus radioaiheisilla palstoilla aina mainostetaan, että virity radio helsingin kanavalle. Mutta ei siitä mitään tule jos vain yhden aseman varassa ollaan joka sitten on ehkä vähän erityylinen tyyliltään kuin kilpailijansa. Näitä kanavia joilla on oma aito ja omaperäinen mutta silti kuuntelijaystävällinen tyylinsä saisi olla muitakin.
- xyzis
KMM kirjoitti:
Puhut nyt ilmeisesti nettiradioiden äänenlaadusta? Mielenkiintoinen väittämä kyllä, että kaikkien äänenlaatu on sama. Kuitenkin aika eri formaateilla ja prosessoinneilla noita ajetaan.
Kyllä Suomessa on aika erilaisia ratkaisuita äänenlaatua silmällä pitäen. Puhun FM:stä ja nettiradioista. Jos et itse huomaa niissä mitään eroa niin sitten korvapesulle. - eivät tiedä mitään
Kuulin pukalanetistä kirjoitti:
Ja joskus radioaiheisilla palstoilla aina mainostetaan, että virity radio helsingin kanavalle. Mutta ei siitä mitään tule jos vain yhden aseman varassa ollaan joka sitten on ehkä vähän erityylinen tyyliltään kuin kilpailijansa. Näitä kanavia joilla on oma aito ja omaperäinen mutta silti kuuntelijaystävällinen tyylinsä saisi olla muitakin.
Radio aiheiset palstat on yleensä paskaa! Yksi poikkeus on http://personal.inet.fi/private/onairfinland/
xyzis kirjoitti:
Puhut nyt ilmeisesti nettiradioiden äänenlaadusta? Mielenkiintoinen väittämä kyllä, että kaikkien äänenlaatu on sama. Kuitenkin aika eri formaateilla ja prosessoinneilla noita ajetaan.
Kyllä Suomessa on aika erilaisia ratkaisuita äänenlaatua silmällä pitäen. Puhun FM:stä ja nettiradioista. Jos et itse huomaa niissä mitään eroa niin sitten korvapesulle.Kenellehän mahdat puhua? Minä en tällä kertaa ainakaan ole maininnut äänenlaaduista mitään, vaikka siihenkin olisi sanottavaa... Puhuin siis miltä radiot kuulostavat noin niinkuin yleensä. En ole kuullut Suomen radioita FM:llä vuoteen, joten paha mennä edes kommentoimaan. ;)
- xyzis
KMM kirjoitti:
Kenellehän mahdat puhua? Minä en tällä kertaa ainakaan ole maininnut äänenlaaduista mitään, vaikka siihenkin olisi sanottavaa... Puhuin siis miltä radiot kuulostavat noin niinkuin yleensä. En ole kuullut Suomen radioita FM:llä vuoteen, joten paha mennä edes kommentoimaan. ;)
Sulleppa hyvinkin ;) ok, aattelin kun kysyin, että puhutko äänenlaadusta vai tuotannosta niin sanoit, että ei niinkään tuontannosta.
Totta se on, että Suomessa ei uskalleta erottua ettei vaan tehdä väärin. Kanavaäänillä on myös iso merkitys varsinkin kun kaikki tuntuu hakevan saman tyylistä ääntä sekä itse tuotannossa ja mainoksissa. - Nimetön
KMM kirjoitti:
Kuuntelin mieluummin seuraavia kavereita: Norppa, Taponen, J.Luoma, Uuge Kojola, Ville Visuri... ihan muutamia luetellakseni. Maku on tosin muuttunut matkan varrella. Olen tosin kuullut, ja nauhoittanutkin, hyvää suomalaista radiota. Kuitenkin vain lähinnä yksittäisten ohjelmien muodossa. Nykyiset ohjelmavirtaradiot ovat selkeyttäneet konseptia, mutta kokonaisuuden hallinta on edelleen heikkotasoista..."tuolla että tosi hyviä mainoksia kuitenkin osaavat suomessa tehdä" ei ehkä ihan näin sanoin mutta tähän tapaan... nyt kehuit sitä... sufaraarallalaa....älä jätä aivoja narikkaan...-mainosta.
Mutta olen kanssasi eri mieltä tuosta mainos on erittäin typerä ja ärsyttävästi tungettu joka väliin. Eikä siinä muuten mitään Juha Kakkuri sano. - Mega Hertsi
Choice FM kirjoitti:
Joke oli yksi syy, miksi Ettan oli paras(tosin ei vielä silloin kilpailua).91,1 Junior JUHA Kakkuri(Metro FM)oli Pop. JJ Leskinen( Radio Suomipop) juontajakaverina samoilla aalloilla.Dj "joy"( muistin mukaan)Englannista piristi Yö ja iltaaikaan.Lisää siis kanavia ja laatua.Ehkä sitten palaa takaisin em. Historia.Tämä Radio Ykkösen viikonloppujen englantilainen (puoliksi suomalainen) naispuolinen yöääni oli nimeltään DJ Jody, eli Jody Beveridge. Ykkösellä oli muitakin hyviä DJ-persoonia, kuten Harri "Jallu" Jalomäki, Kaitsu Degermann, Juha Kakkuri ja monia muita. Näillä oli myös ääni kunnossa. Nykyään tuntuu että monilla miesjuontajilla äänenmurroskin on jäänyt puolitiehen. Joke "Stadin Säkki" Linnamaakin oli pätevä, mutta ei nyt ihan oikeasti mikään kummoinenkaan supliikkimies. Musiikkiaiheiset faktat näillä kyllä oli kohdillaan. Ykkösessä vieraili joitain vähemmän miellyttäviä tapauksiakin, mutta kokonaisuutena homma kuulosti oikealta radioasemalta, johon oli saatu puhallettua "henki". Ja niin kuulosti silloinen Radio Citykin, vaikka en sen suuri ystävä koskaan ollutkaan. Nykyiset radiot kuulostavat halvalla tehdyltä massalta.
Nimetön kirjoitti:
"tuolla että tosi hyviä mainoksia kuitenkin osaavat suomessa tehdä" ei ehkä ihan näin sanoin mutta tähän tapaan... nyt kehuit sitä... sufaraarallalaa....älä jätä aivoja narikkaan...-mainosta.
Mutta olen kanssasi eri mieltä tuosta mainos on erittäin typerä ja ärsyttävästi tungettu joka väliin. Eikä siinä muuten mitään Juha Kakkuri sano.Jos puhuit minun kommentistani, niin otetaan se lainaus tähän vielä uudestaan ja oikein, ettei vain ala kohdallani kummittelemaan myöhemmissä keskusteluissa. ;)
"Suomessa tehdään tosin joitain ihan ok radiomainoksia..."- upbiittisyydestä
KMM kirjoitti:
Kenellehän mahdat puhua? Minä en tällä kertaa ainakaan ole maininnut äänenlaaduista mitään, vaikka siihenkin olisi sanottavaa... Puhuin siis miltä radiot kuulostavat noin niinkuin yleensä. En ole kuullut Suomen radioita FM:llä vuoteen, joten paha mennä edes kommentoimaan. ;)
niin tämä jossa toistuu tämä lause "I Get Up, And Nothing Gets Me Down" joka on kakkurinkin vakiobiisi jonka aikana on hyvä mennä vähän kahville.
Mega Hertsi kirjoitti:
Tämä Radio Ykkösen viikonloppujen englantilainen (puoliksi suomalainen) naispuolinen yöääni oli nimeltään DJ Jody, eli Jody Beveridge. Ykkösellä oli muitakin hyviä DJ-persoonia, kuten Harri "Jallu" Jalomäki, Kaitsu Degermann, Juha Kakkuri ja monia muita. Näillä oli myös ääni kunnossa. Nykyään tuntuu että monilla miesjuontajilla äänenmurroskin on jäänyt puolitiehen. Joke "Stadin Säkki" Linnamaakin oli pätevä, mutta ei nyt ihan oikeasti mikään kummoinenkaan supliikkimies. Musiikkiaiheiset faktat näillä kyllä oli kohdillaan. Ykkösessä vieraili joitain vähemmän miellyttäviä tapauksiakin, mutta kokonaisuutena homma kuulosti oikealta radioasemalta, johon oli saatu puhallettua "henki". Ja niin kuulosti silloinen Radio Citykin, vaikka en sen suuri ystävä koskaan ollutkaan. Nykyiset radiot kuulostavat halvalla tehdyltä massalta.
Nimenomaan henki puuttuu. Muistatko Ettanissa Russ Williamsia, joka myöhemmin tuli kuuluisaksi Britanniassa Virgin radion kautta? Minulle mies on tutumpi Virginin kautta. En ole laskenut Linnanmaata koskaan oikein ammattilaiseksi. Hän on hyvä esimerkki kaverista, joka vääntää aina menemään samalla tyylillä asemasta piittaamatta. Muistan kuulleeni useasti U103:ssa, kun mies lisäili omia Oldies -kappaleita jatkuvasti soittoon, vaikka käsittääkseni sillä radiolla oli musiikin skeduloija (Rainer??) ja formaattikin...
- oikea meininki
KMM kirjoitti:
Nimenomaan henki puuttuu. Muistatko Ettanissa Russ Williamsia, joka myöhemmin tuli kuuluisaksi Britanniassa Virgin radion kautta? Minulle mies on tutumpi Virginin kautta. En ole laskenut Linnanmaata koskaan oikein ammattilaiseksi. Hän on hyvä esimerkki kaverista, joka vääntää aina menemään samalla tyylillä asemasta piittaamatta. Muistan kuulleeni useasti U103:ssa, kun mies lisäili omia Oldies -kappaleita jatkuvasti soittoon, vaikka käsittääkseni sillä radiolla oli musiikin skeduloija (Rainer??) ja formaattikin...
Kyllä radio-DJ:n pitää vapaassa maailmassa itse saada valita levyt omaan ohjelmaansa.
- Simo Hovari
oikea meininki kirjoitti:
Kyllä radio-DJ:n pitää vapaassa maailmassa itse saada valita levyt omaan ohjelmaansa.
Varmaan silloin jos kyseessä on Jack-FM -tyyppinen kanaali...
- ovat
eivät tiedä mitään kirjoitti:
Radio aiheiset palstat on yleensä paskaa! Yksi poikkeus on http://personal.inet.fi/private/onairfinland/
nuokin, eikä tuolla ole mitään muuta tietoakaan kuin taajuudet ja asemien yhteystiedot
- Choice FM
paras... kirjoitti:
paras vaan radio 3 ja RadioStadi... tuli hyviä ohjelmia etenkin perjantai ja lauantai-iltaan. Sellaista mukavaa lepposta keskustelua. Radio Ykkönen soitti enemmän semmosta upbeat tyylistä nostatus musiikkia mitä sportfm soitti ennen sulauduttua SBS:ään.
Radio Ykkönen oli muuten ensimmäisiä YÖRADION Shown taajuuksia Helsingissä -88 . Veli Kärkkäinen oli "master" Ettan Reissuradion juontajana.Helsinki- Ivalo ja muut mainosradiot ohjelman yhteistyökumppaneina mm. Radio Oikea Asema( Kuopio)ja Radio Kaiku(Oulu), myös Radio Jyväskylä(jyväskylä 97,7).Radion Studio oli usein Pohjolan Liikenteen ajoneuvossa ja yhteys pelasi ja tekniikka samaten upeasti( Ylen lainamateriaalia).Ohjelmat oli todella hyviä ja
Kärkkäinen oli ammattimies puikoissa.
Radio Ettan oli "moderni" ns.releoiva radio.Suora SKY RADIO lähetys satelliitti muotona
Hollannin maasta( kesäohjelmaa).Ja jopa 20 min suora yhteislähetys New Yorkista WPLJ Power 96 Hittiaseman kanssa( kesä -87 ) Joke Linnamaa oli jopa Nykin aseman päässä itse juontamassa Radio 1
lähetystä tänne.Kuka muistaa lisää, tästä tuli oikein 2 ja 3:n ohjelmasarjan kooste? - magogo32
Choice FM kirjoitti:
Joke oli yksi syy, miksi Ettan oli paras(tosin ei vielä silloin kilpailua).91,1 Junior JUHA Kakkuri(Metro FM)oli Pop. JJ Leskinen( Radio Suomipop) juontajakaverina samoilla aalloilla.Dj "joy"( muistin mukaan)Englannista piristi Yö ja iltaaikaan.Lisää siis kanavia ja laatua.Ehkä sitten palaa takaisin em. Historia.Kiinnostava palsta kaikkiaan, erityisesti tämän, ylläpitämäni Radio Ettanin/ Ykkösen historiikkiblogin http://radioettanykkonen.blogspot.com kannalta.
Eli kaikki mahdollinen aiheeseen liittyvä, niin äänitallenteet kuin muistelmatkin kuin logot äänitteissä kiinnostavat luonnollisesti.
Jos näitä äänimateriaaleja on mahdollista saada, kirjoitan niiden sisällöt tuohon blogiin ja säilytän nauhat näin arkistonhoitajana.
- kappaleet äänitetty
säröisiksi,suttuisiksi ,sekaviksi.Eikö suomessa ole kuin yksi korvarengas nutturapää veikko äänittäjänä.
- taustat työssä
Lapselliset hölmöt Wikipediassa ilmoittavat valheellista tietoa Radio Ykkösestä että tämä konkurssiin mennyt entinen kaupallinen radioasema olisi jotenkin ollut valtiollista Yleä tai mitenkään sidoksissa Yleisradioon.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Radio_Ykkönen
Piti ihan tarkistaa asia kun sain vinkin ja vastaus tuli nopeasti. Ei todellakaan. Radio Ettan eli radio Ykkönen ei todellakaan ollut Yleä tai Yleisradiota vaikka nimi onkin miellettävissä samalla tavalla. Ettan eli Ykkönen oli kaupallinen radioasema jonka toiminta päättyi koska siltä otettiin toimiluvat pois kannattamattomuuden johdosta.
Suomenkielisessä Wikipediassa ei valehtelu ole kiellettyä, todella harmillista - taustat...
taustat työssä kirjoitti:
Lapselliset hölmöt Wikipediassa ilmoittavat valheellista tietoa Radio Ykkösestä että tämä konkurssiin mennyt entinen kaupallinen radioasema olisi jotenkin ollut valtiollista Yleä tai mitenkään sidoksissa Yleisradioon.
Piti ihan tarkistaa asia kun sain vinkin ja vastaus tuli nopeasti. Ei todellakaan. Radio Ettan eli radio Ykkönen ei todellakaan ollut Yleä tai Yleisradiota vaikka nimi onkin miellettävissä samalla tavalla. Ettan eli Ykkönen oli kaupallinen radioasema jonka toiminta päättyi koska siltä otettiin toimiluvat pois kannattamattomuuden johdosta.
Suomenkielisessä Wikipediassa ei valehtelu ole kiellettyä, todella harmillistahttp://fi.wikipedia.org/wiki/Radio_Ykkönen
Tässä vielä tämä lapsellisten aikuisten levittämä valhe. - Vk.
taustat... kirjoitti:
Tässä vielä tämä lapsellisten aikuisten levittämä valhe.Ja näin puhutaan läpiä päähän Wikipediassa, eikö tälläisen väittämän että entinen yksityinen kaupallinen radioasema oli intressissä valtiolliseen Yleen ole jo rikos?
Tämä artikkeli käsittelee helsinkiläistä paikallisradiota. Nykyinen YLE Radio 1 tunnettiin ennen nimellä Ylen Ykkönen.
(mitä valhetta)
Radio Ykkönen, Ettan, oli helsinkiläinen paikallisradio. Sen taajuus oli 91,1 MHz. Säännölliset lähetykset alkoivat elokuussa 1985. Aseman toiminta päättyi konkurssiin vuonna 1995. Välitön syy oli maksamatta jääneet tekijänoikeusmaksut. Paikallisradiotoiminta oli vuosia ollut heikosti kannattavaa vaatimattomien kuuluvuusalueiden ja toisaalta runsaasti voimavaroja vaativien journalististen tavoitteiden puristuksessa. Toiminnassaan Ykkönen panosti uutis- ja ajankohtaisohjelmiin ja niiden tasoon. Henkilökuntaan kuului useita tunnettuja toimittajia. Aseman toimitusjohtajana toimi lähes loppuun saakka Markku Veijalainen. Aseman omisti yhdessä Helsingin Sanomat, Kansan Uutiset, Suomenmaa, Hufvudstadsbladet, Suomen Sosiaalidemokraatti, Suomen Uutiset ja Uusi Suomi.
(kertomatta jäi että tämä radio ykkönen eli Ettan oli yksityisomistuksessa oleva kaupallinen radioaseman todelliset sidosryhmät sekä se että Yle ei ollut intressissä tähän juttuun) - tatsum tisal
Vk. kirjoitti:
Ja näin puhutaan läpiä päähän Wikipediassa, eikö tälläisen väittämän että entinen yksityinen kaupallinen radioasema oli intressissä valtiolliseen Yleen ole jo rikos?
Tämä artikkeli käsittelee helsinkiläistä paikallisradiota. Nykyinen YLE Radio 1 tunnettiin ennen nimellä Ylen Ykkönen.
(mitä valhetta)
Radio Ykkönen, Ettan, oli helsinkiläinen paikallisradio. Sen taajuus oli 91,1 MHz. Säännölliset lähetykset alkoivat elokuussa 1985. Aseman toiminta päättyi konkurssiin vuonna 1995. Välitön syy oli maksamatta jääneet tekijänoikeusmaksut. Paikallisradiotoiminta oli vuosia ollut heikosti kannattavaa vaatimattomien kuuluvuusalueiden ja toisaalta runsaasti voimavaroja vaativien journalististen tavoitteiden puristuksessa. Toiminnassaan Ykkönen panosti uutis- ja ajankohtaisohjelmiin ja niiden tasoon. Henkilökuntaan kuului useita tunnettuja toimittajia. Aseman toimitusjohtajana toimi lähes loppuun saakka Markku Veijalainen. Aseman omisti yhdessä Helsingin Sanomat, Kansan Uutiset, Suomenmaa, Hufvudstadsbladet, Suomen Sosiaalidemokraatti, Suomen Uutiset ja Uusi Suomi.
(kertomatta jäi että tämä radio ykkönen eli Ettan oli yksityisomistuksessa oleva kaupallinen radioaseman todelliset sidosryhmät sekä se että Yle ei ollut intressissä tähän juttuun)Heheh... tässä näette miten tyhmät ja lapselliset vielä luottavat suomenkieliseen Wikipediaan. Katsokaas kakarat veistää Wikipediassa väitettä
"Nykyinen YLE Radio 1 tunnettiin ennen nimellä Ylen Ykkönen"
Ja ei todellakaan. Nykyinen radio Suomi ja YLE yhtä ei todellakaan tunneta "entisenä radio ykkösenä".
YLE radio 1 on valtionjohtoisen Ylen radio, eikä joidenkin toisten omistama entinen radio ykkönen eli Ettan.
Asiaa selventämään esimerkki missä entinen konkurssiinmennyt radio Emergy yrittää väittää että nykyinen radio Energy tunnettiin ennen nimellä radio Emergy vaikka ei ole ollut koskaan missään intressissä oikeaan Energyyn.
Tässä huijaustehtailuissa tulee mieleen vuosia takaperin se yksi jannu joka kopioi muitten tavaramerkkejä ja yritysten nimiä tarkotuksenaan identifioituja niihin, tehtaili asiakkaille samankaltaisia firmoja ja lähetti asiakkaille valelaskuja.
Katsokaas sitten miten Wikipediaa höystävien kakaroitten ääni kellossa muuttuu kuin paremmiltakin kioskivarkailta kun heitä muistutetaan valheellisen tiedon viranomaistoimenpiteistä...
Jätän asian poliisille jos vielä esität jatkossa valheellista väittämää että entinen kaupallinen ykkönen identifioituu valtiolliseen Yleen. (Ahmed ataturk 13. maaliskuuta 2009 kello 18.45 (EET))
Ei artikkelissa sanota niin, että Radio Ykkönen olisi Yle Radio 1, sivun ylälaita vaan muistuttaa nimien samantapaisuuden vuoksi myös toista artikkelia. --779872OY 13. maaliskuuta 2009 kello 18.54 (EET)
Ja taas täälläkin (huoh) ... jotenkin ironista tässäkin tapauksessa aina kun ramman "Pirjo Kauppinen" nimi vilahtaa jossain niin siellä haiskahtaa huijaus. - Terve!
tatsum tisal kirjoitti:
Heheh... tässä näette miten tyhmät ja lapselliset vielä luottavat suomenkieliseen Wikipediaan. Katsokaas kakarat veistää Wikipediassa väitettä
"Nykyinen YLE Radio 1 tunnettiin ennen nimellä Ylen Ykkönen"
Ja ei todellakaan. Nykyinen radio Suomi ja YLE yhtä ei todellakaan tunneta "entisenä radio ykkösenä".
YLE radio 1 on valtionjohtoisen Ylen radio, eikä joidenkin toisten omistama entinen radio ykkönen eli Ettan.
Asiaa selventämään esimerkki missä entinen konkurssiinmennyt radio Emergy yrittää väittää että nykyinen radio Energy tunnettiin ennen nimellä radio Emergy vaikka ei ole ollut koskaan missään intressissä oikeaan Energyyn.
Tässä huijaustehtailuissa tulee mieleen vuosia takaperin se yksi jannu joka kopioi muitten tavaramerkkejä ja yritysten nimiä tarkotuksenaan identifioituja niihin, tehtaili asiakkaille samankaltaisia firmoja ja lähetti asiakkaille valelaskuja.
Katsokaas sitten miten Wikipediaa höystävien kakaroitten ääni kellossa muuttuu kuin paremmiltakin kioskivarkailta kun heitä muistutetaan valheellisen tiedon viranomaistoimenpiteistä...
Jätän asian poliisille jos vielä esität jatkossa valheellista väittämää että entinen kaupallinen ykkönen identifioituu valtiolliseen Yleen. (Ahmed ataturk 13. maaliskuuta 2009 kello 18.45 (EET))
Ei artikkelissa sanota niin, että Radio Ykkönen olisi Yle Radio 1, sivun ylälaita vaan muistuttaa nimien samantapaisuuden vuoksi myös toista artikkelia. --779872OY 13. maaliskuuta 2009 kello 18.54 (EET)
Ja taas täälläkin (huoh) ... jotenkin ironista tässäkin tapauksessa aina kun ramman "Pirjo Kauppinen" nimi vilahtaa jossain niin siellä haiskahtaa huijaus.Taitaa olla lukihäiriö siellä päässä? Tuossa artikkelin alussa olevassa täsmenteessähän puhutaan "Ylen Ykkösestä" eikä "Radio Ykkösestä", ja ohjataan vain mahdollisesti väärässä artikkelissa olevat oikeaan paikkaan.
- Anonyymi
Hei KMM ja muut keskustelijat!
Tiedoksenne että olen kartoittamassa maamme paikallisradioissa 80- ja 90-luvuilla soitettua musiikkia, mikä asema soittanut mitäkin lähetyksissään tuolloin, aikana ennen formaattiradioiden valta-aikaa. Miten monipuolinen tarjonta on niillä ollutkaan ja yleistä infoa asemien käytännöistä musiikin soittamisen osalta tuolloin. Arvokasta infoa olen jo onnistunut saamaan sekä on luvattu toimitettavan nauhojenkin muodossa. Käyn itse läpi mm. vanhoja Rumba-lehtiä joissa on niin asemakohtaisia TOP TEN-listoja (soitetuimmat: Ettan ja City) kuin myös paikalisradioiden listaykkösluetteloita.
Myös kuuntelijoiden muistot ja tiedot ovat kullanavoisia sekä sanaa eteenpäin mielellään saa myös laittaa. Yhteydenotot sähköpostilla musamago(at)magomusiikki.fi , kiitos.
Marko T. Niemi
radioarkiston hoitaja
https://1990luvunradioasemat.wordpress.com
https://finnishradiostations.wordpress.com- Anonyymi
Evvk!
- Anonyymi
Tää on vastamedian langettama ansa selkeest, älkää menkö moiseen huijaukseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on vastamedian langettama ansa selkeest, älkää menkö moiseen huijaukseen
Mikä on vastamedia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on vastamedia?
todellisuudessa haluutte vaa selvittää sähköpostihuijauksen avulla, ketä mediatalojen edustajia täällä on, sekä kalastella yrityksen salassa pidettäviä tietoja mm. Evästeiden avulla. Tämä hyödyttää mm. Oulun kalevaa ja bauerii, ja Ylekin näköjää sotkenu näpit tähän kuvioon
Ps. Noista "markon* Linkeitä tulee haittaohjelmia koneelle.
Meillä on oma tietotoimisto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
todellisuudessa haluutte vaa selvittää sähköpostihuijauksen avulla, ketä mediatalojen edustajia täällä on, sekä kalastella yrityksen salassa pidettäviä tietoja mm. Evästeiden avulla. Tämä hyödyttää mm. Oulun kalevaa ja bauerii, ja Ylekin näköjää sotkenu näpit tähän kuvioon
Ps. Noista "markon* Linkeitä tulee haittaohjelmia koneelle.
Meillä on oma tietotoimistoKiva kun kerroit. Osaamme välttää tuota sivustoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745608- 353141
- 432748
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402082Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272065Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291869- 1001844
- 1741782
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241478Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna171258