Manila Malate, Boracay and Cagayan de oro

gangster-no-name

Veri vetää edelleen Filippiineille, nyt kuukauden siellä lomaillessani koin kaikkea uutta, hyvää sekä pahaa josta kerron seuraavaksi.

Malate Manila, Roxas boulevard ja bay walk. Olin yhteensä 12 päivää 3 eritasoisessa hotellissa. Executive plaza hotel, ehdottomasti hintansa veroinen(2200p)yö, huoneet siistit, palvelu asiallista ja turvallinen. Boulevard Mansion(1650p)yö, en suosittele kenellekkään, todella vanhanaikainen, muistuttaa 70-luvun neukkusanetaarioita. G Manila Waterfront hotel, uusi 5* hotelli( 4500p) yö. Upea,.palvelua mitä et Suomesta saa, modernit huoneet parvekkeella ja merinäkymät Manilanlahdelle. Sijainti paras mahdollinen.

Malate,.. jossa kaikki kyseiset hotellit sijaitsevat vanhaa Manilaa. Ihmiset nukkuvat kaduilla pahvit patjoinaan, kerjäläisiä valtavasti, sataessa tulvat valtavia sekä kaupustelijoita joka kadunkulmalla, on todellakin nähtävä vastakohta Makatille, joka bisnes keskus Manilassa. Baywalk iltaisin valtavan kansoitettu, lukuisia baareja, live bändejä, mutta ei juurikaan turisteja. Seurankipeälle ehdottoman suositeltava paikka, Filippiinittäret avoimen flirttailevia vaaleahkolle miehelle=) Ostosmahdollisuudet lähes rajattomat,.upea Robinsson kauppakeskus noin 600:lla eri putiikilla,..rahalla saa aivan mitä vaan niin hyvässä kuin pahassakin mielessä. Oli opettavaista nähdä Manilaa, vaikkakin liikenne kaoottista..saasteineen. Koin flunssan, ilmasto, ilmastoinnit sekä pöly/ noki paha rasti Suomalaiselle. Samalla tuli koettua että terveyspalvelut Filippiinellä tasokkaita, lääkärit sekä lääkkeet kohtuuhintaisia.

Boracay,..Cebu Pacificin tunnin lento Kalibuun, josta 2 tunnin minivan matka Caticlaniin,.ja siintä 20min venematka Boracaylle. Paratiisisaari joka uhkaavasti tuhoutumassa turismin jalkojen alle, 10 vuotta sitten saarella ei edes sähköjä, nyt lukuisia loistohotelleja. Mangoroo hotel rannassa olin hieno( 3500p) yö, ranta-aktiviteettaja lukuisia ja sukeltajan unelma mesta. Saari kannattaa kokea ehdottomasti pikaiseen,.sillä 10 vuoden päästä se tulee muistuttamaan Thaimaan massaturismikohteita.

Cagayan de Oro,..jostain syystä olen ihastunut Mindanaoon, siinä syy 3. vierailuun kyseisessä kaupungissa. Hintataso,.ihmisten vilpittömyys ja lukuisat musiikkimestat vetävät puoleensa. Nyt kolmattakertaa vierailtuani Mindanaolla voin jättää hyvästit ennakkoluuloilleni turvattomasta lomakohteesta. Kannattaa ehdottomasti kokea itse,.eikä vain luottaa ikäviin uutisiin joilla tapana saada siivet alleen. Edelleenkin Philltown hotel keskustassa paras vaihtoehto majoitukselle,.(1195p)yö,..ei todellakaan riistohinta=)


Lensin kaikki paikallislennot Cebu Pacific airlinesillä, voin suositella. Uudet Airbus 319/320.t, aikataulut pitivät ja hintaan 25-50 € lentää aivan minne vaan Filippiineillä. Myös nettivaraukset ja maksu pelaa hyvin.

Kirjoitan mieluusti lisää jos kysymyksiä jäi ilmaan,...?

4

1695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Freetu

      tuo ns syntisempi puoli Cebulla,oliko millaista menoa?.

    • Reissumiäs

      Mitä kautta lensit Filippiineille (Manila?) ja takaisin? Menomatka näyttäisi sujuvan suht nopsaan Hong Kongin kautta, mikäli 3 tuntia riittää koneen vaihtoon siellä? (14.45h)
      Ellei, niin sitten vaihto-aikaa 4.55h ja yht. 16.30h?
      Mutta takaisin päin ei sitten taida aivan yhtä sujuvasti päästä, Hong Kongissa odottelua 13.40h ja kokonais-aika 26.35h (huh...)
      Nämä siis Finnair ja Philippine Airlines -lennoilla.

    • <:-)

      Paljonko kustansi minivan matka Kalibosta Caticlaniin ja pitikö varata etukäteen, entä venekyyti?? Oletko koskaan lentänyt suoraan Caticlaniin, mennessäsi Boracaylle? Lennot Caticlaniin maksaa kyllä tuplasti enemmän mitä Kaliboon ja koneet pieniä..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe