Onko kellään tietoa voiko saada mitään korvausta noiden tukipohjallisten hankkimiseen? Itse olen juuri kouluni päättänyt ja kesätöissä vielä tämän kesän,... Tuntuu vaan tuo 145e pohjallisista muut maksut suurelta kustannuserältä. Kelalta eivät vastaneet kysymykseeni,... Onkohan siis kenelläkään täällä tietoa asiasta?
Toisekseen, Te joitka omistatte tällaiset erikoispohjalliset, niin millainen niiden käyttöikä mahtaa olla? Mietin että kuinka monesti niitä tarvitsee aina uusia,...
Tympeää saada tällainen jalkavaiva riesaksi,...
Jalan asentovirhe
11
2198
Vastaukset
- hyvät kengät
Kerro hieman tarkemmin millainen jalkavaiva sinulla on.
- Mölkky
Et saa mitään korvausta mistään, jos et ole invaliidi ja näinollen saisit invaliidikorvauksen apuvälineestä.
Tukipohjalliset eivät ole apuväline.
www.kela.fi- Mimmu
Sitä vähän pelkäsin. Mulla alkaa tulla jalkoihin vaivasenluut,... ja kengät kuluu ihan sikana tuosta etuosasta eli mulla jalka vääntyy sisäpuolelle (suvussa on). Hirvittää kuinka monet pohjalliset tässä joutuu laittamaan sit,... ja vasta pääsin koulusta,... ja vielä opintolainat yms. painaa päälle ja valmiiksi vaivanen ihminen.
- tehokkaalla
Mimmu kirjoitti:
Sitä vähän pelkäsin. Mulla alkaa tulla jalkoihin vaivasenluut,... ja kengät kuluu ihan sikana tuosta etuosasta eli mulla jalka vääntyy sisäpuolelle (suvussa on). Hirvittää kuinka monet pohjalliset tässä joutuu laittamaan sit,... ja vasta pääsin koulusta,... ja vielä opintolainat yms. painaa päälle ja valmiiksi vaivanen ihminen.
jalkaterän jumpalla. Hyvä lihaksisto auttaa paljon. Lisäksi tietenkin venyttelyt. Osaava jumppari pystyy auttamaan, joten yhteys oman kunnan tk:hon.
Tukipohjallisten myöntämisen kriteerit ovat tiukentuneet, useasti on oltava enemmän ongelmaa (virheasento, kipu, diagnoosi). Jos ongelmana on pelkästään jalkaholvin madaltuminen, niin esim. apuvälinemyymälöillä on irrallisia pohjallisia ja holvitukia. Niiden kanssa voi aloitella.
- saanut
Tukipohjalliset oman terveyskeskuksen fysioterapia osaston kautta maksusitoumuksella, koska pohjalliset valmistaa siihen erikoistunut fysioterapeutti ja sellainen löytyi oman kunnan lääkärikeskuksesta. Minulla on nyt menossa toiset pohjalliset, ne kestävät n. 2 vuotta riippuen käytön määrästä. Minulla ne eivät mahdu kaikkiin kenkiin, mutta enimäkseen käytän sellaisia kenkiä mihin ne mahtuvat. Sinun kannattaa ottaa yhteyttä omaan terveyskeskukseen ja kysyä asiaa.
- kysyn vaa
Mikä vaiva sinulla on, kun olet saanut siihen tukipohjalliset?
- jalan
kysyn vaa kirjoitti:
Mikä vaiva sinulla on, kun olet saanut siihen tukipohjalliset?
Virheasento eli jalka kääntyy sisäänpäin en tiedä johtuuko vanhasta murtumasta, että nilkka on löysä. Minulla on myös yliliikkuvat nivelet sekin voi aiheuttaa jalan virheasentoja, mutta tukipohjalliset ovat helpottaneet kävelemistä paljon.
- hoidettu
Mullekin suositeltiin tukipohjallisia pronaatio-ongelmaan ja jalkojen erimittaisuuteen.
En tosin ymmärrä miksi sitä suositeltiin, kun se olisi ollut aivan väärä hoitokeino.- tarpeelliset
Jokainen huomaa itse onko niistä apua vai ei ja minulla on ne on auttanut jalkaongelmiin ja selkä ongelmat olen hoidattanut kiropraktikko Maarit Holmströmmillä, joka on saanut ihmeitä aikaan.
- hoidettu
tarpeelliset kirjoitti:
Jokainen huomaa itse onko niistä apua vai ei ja minulla on ne on auttanut jalkaongelmiin ja selkä ongelmat olen hoidattanut kiropraktikko Maarit Holmströmmillä, joka on saanut ihmeitä aikaan.
"minulla on ne on auttanut jalkaongelmiin"
Millaisiin jalkaongelmiin?
"ja selkä ongelmat olen hoidattanut kiropraktikko Maarit Holmströmmillä, joka on saanut ihmeitä aikaan. "
Tiedän. - vaivan syyn
hoidettu kirjoitti:
"minulla on ne on auttanut jalkaongelmiin"
Millaisiin jalkaongelmiin?
"ja selkä ongelmat olen hoidattanut kiropraktikko Maarit Holmströmmillä, joka on saanut ihmeitä aikaan. "
Tiedän.Minulla on jalanvirheasento, johon ei kiropratikkokaan voi vaikuttaa. Käyn kuntosalilla 2-3 kertaa viikossa, jotta saisin lihakseni hyvään kuntoon ja se auttaa pitämään yliliikkuvia niveliä kuosissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809