Antibiootit + raskaus

Apua tarvitseva

Sain Apocyclin-kuurin noin 7 viikkoa sitten. Söin lääkettä ensimmäiset kaksi viikkoa kaksi kertaa päivässä ja tämän jälkeen kerran päivässä.
Nyt kun aikaa on jo kulunut tuon verran, eikä mitään muutosta ole tapahtunut, niin olen ajatellut hakea roa-kuurin.
Ainoa ongelma on tämä, että saatan erittäin pienellä todennäköisyydellä olla raskaana. Tiedän kyllä, että näiden lääkkeiden aikana EI SAA tulla raskaaksi, mutta minkäs teet jos näin pääsi käymään?
Tai onko raskauden onnistuminen edes tiedossa, kun olen kuitenkin kauan lääkkeitä jo syönyt?
Kaikenlainen info k.o asiasta kelpaa.

7

2572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosin sitä

      ei ENSIJAISESTI määrätä antibioottia tarvitsevalle raskausaikana, ne voi aiheuttaa sikiölle hammasvaurioita.
      No, ennen Roan aloittamista tietysti selvitetään oletko raskaana vai et...

      En nyt oikein ymmärrä mikä tässä on ongelmana?
      Apocyclin ei kuulu ns. kielletylle listalle raskausaika, mutta ei sitä mielellään määrätä raskausaikana.

    • tuon täytyy olla

      provo. Ei kukaan voi vetää roaa ollessaan raskaana... ainakaan toivottavasti...

      • antibiootit käy

        raskausaikana, siis tämä Apocyclin?!! Hänenhän pitää tehdä raskaustesti ennen kuin edes saa Roaa!!
        Luehan hehhettelijä viesti uudelleen,,,


      • miemie
        antibiootit käy kirjoitti:

        raskausaikana, siis tämä Apocyclin?!! Hänenhän pitää tehdä raskaustesti ennen kuin edes saa Roaa!!
        Luehan hehhettelijä viesti uudelleen,,,

        Ei tarvitse välttämättä tehdä raskaustestiä, itse en ainakaan koskaan joutunut moiseen testaukseen, mutta lääkkeet sain


    • sitä jos olet

      raskaana, reseptiä taas et saa ennen kuin raskaus on suljettu pois! Mikä sinulla oikein on ongelmana?
      Jos olet tullut antibioottien aikana raskaaksi niin se ei ole este raskauden jatkamiselle.
      Roahan EI ole mikään antibiootti.

      • Huom!

        ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ SYÖ Apocycliniä, jos edes epäilet olevasi raskaana!! Sitä ei suositella raskaudenaikana syötäväksi! Omia kokemuksia on.. olin vasta saanut ensimmäisen lapseni (poika oli 4kk ikäinen) kun olinkin yllättäen uudelleen raskaana! Olin syönyt Apocycliniä n.5 raskausviikolle tietämättä raskaudesta ja neuvolassa rauhoiteltiin, että se vaikuttaa korkeintaan lapsen hammaskiilteeseen. Tyttömme on nyt viisi vuotias ja onneksemme hän sai erittäin kauniin hammasrivistön, mutta.....

        hampaissa on erittäin huono kiille ja niissä on ilmenny tosi paljon nopeasti eteneviä reikiä. Lapsellamme on tällähetkellä tehty maitohampaaseen jopa JUURIHOITO!! Tyttärellämme on myös niin paha hammaslääkäripelko, että hänet hoidetaan nykyään anestesiassa.

        En halua pelotella ketään, mutta täytyy myöntää että harmittaa vieläkin, etten varmistanut raskautta ennen kuin aloitin apocyclin kuurin...

        Onko muilla vastaavia kokemuksia? Kirjoitelkaa..


    • Apocyclin-kuurin

      Varsinkin kun ei näytä olevan apua. Mutta jos jatkat, niin tuon antibiootin rinnalla olisi ehdottoman tärkeää ottaa noita bakteereita tupla'annos (=väh.10miljardia bakteeria/vrk) siten, että otat mhb.t 3-tuntia antibiootin jälkeen, syystä että jos otat mhb.t yhtäaikaa antibiootin kanssa, niin antibiootti tappaa nämä mhb.t!!! Ihmettelen lääkärisi tietämättömyyttä, jos hän ei ole neuvonnu näitä kuvioita?

      Olen sitä mieltä että unohda tuo ROA, varsinkin jos olet raskaana, niin unohda tuo ROA heti kättelyssä! Mieluummin rupea palauttamaan luontaista bakteerikantaa noilla maitohappobakteereilla, joita tuommosen hevoskuurin (antibiootti) jälkeenkin vielä pitää syödä vähintään 6kk!

      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Maitohappobakteeri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1070
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      617
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      526
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      47
      516
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe