Kokin opinnäytetyö

ramasija

Tarkoitus olisi valmistua ensi keväänä ja syksyllä pitäisi aloittaa tekemään opinnäytetyö, joten haluaisin vähän mielipiteitä ihmisiltä, että millainen siitä kannattaisi tehdä ja mikä olisi teidän mielestä hyvä aihe? tack

8

2513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sienirallaa

      sienistä. mut se oli liian laaja ala joten supistin vain ruokasieniin ja silti väsäsin sellasen kirjan! Valitse tarkoin rajattu aihe, älä liian laajaa, älä liian suppeaa. Maat tai maakunnat ovat hyviä, joista löytyy tietoa. Myös erilaiset ruokavaliot (sappi, kihti, munuais) ovat hyvää materiaalia koska niistä harvemmin kirjoitetaan päättötöitä. Itse aloitin juustoista, mutta vaihdoin huomattuani miten yleinen päättötöiden aihe se on. Ota aiheeksi itseäsi kiinnostava ja kehittävä aihe. Esim tarhaikäisten lasten ruoka tai intialainen kasvisruoka. Hyvä aihe on aihe josta itse haluat tietää enemmän, mutta sinulla on jo pikku pintaraapaisu ja tiedät miten aiheen voi rajata. Tsemppiä!

    • ........

      Esitetäänkö kokkien opinnäytetyöt ja kuuluuko niihin yleensä joku ruuanvalmistuskin?

      • joumäänm

        Itse tein päättötyön 4 henkilön ryhmässä. Aiheena oli tunnetun suomalaisen tv-kokin (Markus Maulavirran) uuden keittokirjan reseptien testaus ennenkuin kirja lähtee painoon. Kokeilimme ohjeet lävitse ja korjausehdotuksia laitoimme Maulavirralle sitten.
        Kirjalliseen osioon kuului juurikin ohjeet, korjaushedoitukset, tietoa paikallisista ruuista ja raaka-aineista (Maulavirta kannattaa paikallisia tuotteita) ja tms.
        Tuntuu, että jokaisella koululla on aika laaja skaala millä tyylillä päättötyön voi suorittaa.
        Olen joidenkin kuullut käyneen järjestämässä esim. jonkun häätja ovat siitä sitten tehneet kirjallisenkin osion. En ole koskaan kuullut, että päättötyötä voi tehdä ilman käytännön osioo..?


    • Ninja26

      Kaverinsa kanssa Nilviäisistä (etanat, simpukat ja osterit). Esittivät (en tiiä kelle) auditoriossa ja tekivät sitten luokan kesken ruoat mitä ite olivat suunnitelleet.

    • Hermoraunio..1

      Kysyisin vielä tuosta käytännön työstä.

      Onko se sellainen, että koko luokka tekee samat ruuat vai niin, että 20 silmäparia toljottaa vieressä, kun itse pitää ruuanlaittonäytöstä muille? Ja vielä pahempaa, pitääkö selostaa ruokaa tehdessä jotain niille, siis tv-kokkiohjelmien tyyliin?

    • seulatonseula

      jaa meillä on koulussa kolmenpäivän pituinen ravintolantoimintojen tekeminen. eli tehdään menut, niistä annoskortit, tilataan ruoat ja suoritetaan kaikki ilman opettajan läsnäoloa

    • kokkipulassa

      pitäs tehä opinnäytetyö eikä oo yhtään ideaa.................

      • julle..

        Tässä kokkikandidaatille aihe: Paistinpannujen pintamateriaalin vaikutus avonuotiolla paistetun munakkaan makueroihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe