Kokin opinnäytetyö

ramasija

Tarkoitus olisi valmistua ensi keväänä ja syksyllä pitäisi aloittaa tekemään opinnäytetyö, joten haluaisin vähän mielipiteitä ihmisiltä, että millainen siitä kannattaisi tehdä ja mikä olisi teidän mielestä hyvä aihe? tack

8

2607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sienirallaa

sienistä. mut se oli liian laaja ala joten supistin vain ruokasieniin ja silti väsäsin sellasen kirjan! Valitse tarkoin rajattu aihe, älä liian laajaa, älä liian suppeaa. Maat tai maakunnat ovat hyviä, joista löytyy tietoa. Myös erilaiset ruokavaliot (sappi, kihti, munuais) ovat hyvää materiaalia koska niistä harvemmin kirjoitetaan päättötöitä. Itse aloitin juustoista, mutta vaihdoin huomattuani miten yleinen päättötöiden aihe se on. Ota aiheeksi itseäsi kiinnostava ja kehittävä aihe. Esim tarhaikäisten lasten ruoka tai intialainen kasvisruoka. Hyvä aihe on aihe josta itse haluat tietää enemmän, mutta sinulla on jo pikku pintaraapaisu ja tiedät miten aiheen voi rajata. Tsemppiä!

• ........

Esitetäänkö kokkien opinnäytetyöt ja kuuluuko niihin yleensä joku ruuanvalmistuskin?

• joumäänm

Itse tein päättötyön 4 henkilön ryhmässä. Aiheena oli tunnetun suomalaisen tv-kokin (Markus Maulavirran) uuden keittokirjan reseptien testaus ennenkuin kirja lähtee painoon. Kokeilimme ohjeet lävitse ja korjausehdotuksia laitoimme Maulavirralle sitten.
        Kirjalliseen osioon kuului juurikin ohjeet, korjaushedoitukset, tietoa paikallisista ruuista ja raaka-aineista (Maulavirta kannattaa paikallisia tuotteita) ja tms.
        Tuntuu, että jokaisella koululla on aika laaja skaala millä tyylillä päättötyön voi suorittaa.
        Olen joidenkin kuullut käyneen järjestämässä esim. jonkun häätja ovat siitä sitten tehneet kirjallisenkin osion. En ole koskaan kuullut, että päättötyötä voi tehdä ilman käytännön osioo..?

• Ninja26

Kaverinsa kanssa Nilviäisistä (etanat, simpukat ja osterit). Esittivät (en tiiä kelle) auditoriossa ja tekivät sitten luokan kesken ruoat mitä ite olivat suunnitelleet.

• Hermoraunio..1

Kysyisin vielä tuosta käytännön työstä.

Onko se sellainen, että koko luokka tekee samat ruuat vai niin, että 20 silmäparia toljottaa vieressä, kun itse pitää ruuanlaittonäytöstä muille? Ja vielä pahempaa, pitääkö selostaa ruokaa tehdessä jotain niille, siis tv-kokkiohjelmien tyyliin?

• seulatonseula

jaa meillä on koulussa kolmenpäivän pituinen ravintolantoimintojen tekeminen. eli tehdään menut, niistä annoskortit, tilataan ruoat ja suoritetaan kaikki ilman opettajan läsnäoloa

• kokkipulassa

pitäs tehä opinnäytetyö eikä oo yhtään ideaa.................

• julle..

Tässä kokkikandidaatille aihe: Paistinpannujen pintamateriaalin vaikutus avonuotiolla paistetun munakkaan makueroihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1704
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      896
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe