Pintaruosteen paikkaus?

PöhPah

Omistanpa tuollaisen japanin ihmeen ja nyt on ilmaantunut ovenkahvojen ympärille pintaruostetta. Se haittaa minua eli ruosteet pitäisi poistaa mahdollisimman siististi.
Arvelin suorittaa seuraavat työvaiheet.
1. Kahvojen irroitus.
2. Ruosteen poistaminen.
3. Pohjamaali (?)
4. Mahdollinen pakkelointi.
5. Hiominen.
6. Pohjamaali.
7. Oikea maali.
Meneekö edes sinnepäin?

Lähinnä mietityttää viimeiset vaiheet, että myyvätkö maaliliikkeissä spray-pulloissa tai vastaavassa oikeanlaista maalia. Mitähän mahtavat maksaa maalit, jokin metallimaali tuossa lienee.

Mitään ruiskutuksia en ala tuollaisen homman takia harrastamaan joten kilikali-pullo olisi mainio vaihtoehto.

Ja auto on -89 joten suhteuttakaa ne ehdotuksenne auton arvoon :)

5

2056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee vaan vihaiseksi

      Et saa siistiä jälkeä muuten, kuin maalaamalla koko oven. Se taas ei oikein onnistu paukkupulloilla. Suosittelisin kompressoria, noin 70eur maaliruiskua n. 30eur.

      Paukkupullopaikkaukset a) eivät kestä kuin hetken b) erottuvat enemmän, kuin se ruoste siinä ovessa.

      • kyllä vaan

        Kyllä sprayllakin saa kohtuullisen paikkamaalauksen, jos sävy on kohdallaan ja työn tekee huolella.

        Hiomatahnat on keksitty sumurajan poistoon ja tuloksen pitäisi olla tyydyttävä 89 autoon. Itse en tosin jaksaisi nähdä vaivaa...


      • mulle
        kyllä vaan kirjoitti:

        Kyllä sprayllakin saa kohtuullisen paikkamaalauksen, jos sävy on kohdallaan ja työn tekee huolella.

        Hiomatahnat on keksitty sumurajan poistoon ja tuloksen pitäisi olla tyydyttävä 89 autoon. Itse en tosin jaksaisi nähdä vaivaa...

        Mistähän noita maaleja muuten kannattaisi lähteä etsimään? Menopeli on 93-vuoden alkuperäisessä värissään oleva mazda 626 joten luulisi löytyvän helposti jos vain osaisi etsiä.


    • seuraavaa

      18v vanha auto joutaa jo paaliin.

    • Pers(keles)

      Tullu joskus jotain hiottu ja vähä maalailtua... Ei mitää suurempaa mut joskus vähä kokeillu

      Mut jos täst on on mitää apua ni joo:

      1. Kahvojen irroitus.
      2. Ruosteen poistaminen.
      3. Pohjamaali (?)
      4. Mahdollinen pakkelointi.
      5. Hiominen.
      6. Pohjamaali.
      7. Oikea maali.
      Meneekö edes sinnepäin?

      1: Joo kahvat ekana irtí. Joudut tod. näköisest repimään ovipahvit irti koska kahvat on yleensä pulteil kii oven toisel puolel.

      2:Kyllä olet oikeassa. Rautakaupast saa semmost maalinpoistomömmöä, jolla on iha kätevä ottaa maalit poies ainoastaa niilt kohilt miltä haluaa. Homms toimii niin et levität mömmön, annat vaikuttaa ja kaavit pois. Maalit on tiessään. Sen jälkee yleensä oon pyyhkiny liuttimel käsitellyn pinnan. Ja sit hiomaan. Rälläkkään saa messinki ja teräsharjoja. Samoten porakoneeseen. Osta semmonen, ottaa pois pienetkin ruostetiplut. Hio kunnolla, muuten saat tehä koko homman uusiks hyvin pian. Jos oot joutunu ottaa ovipahvit pois, ni kato myös toinen puoli ovesta. Älä käytä ruosteenpoistomössöjä koska ne ei toimi(ellet upota koko ovea siihe mössöön.)

      3. Tavallaan oikein. Riippuu vähä millä paklaat. Jotkut paklit tarttuvat paremmin hiottuun puhtaaseen peltipintaan. Jotkut muodostavat vesitiivin paikkauksen jo 2 mm kerroksella. Itse olen joskus käyttäny pohjamaalia ja joskus en. Jos maalaat pohjat ni käytä ihmeessä ruosteenestomaaleja...

      4. Paklata joudut joka tapauksessa. Muuten maalipinta näyttää valmiina rumalta. Ruosteesta jää ruma "röpölöpinta" tai pienmuotoinen kuoppa.
      Jos on pienmuotosta reikää jo näkyvissä, mut vaa pientä(0.3-3 cm) ni lasikuitu mun mielest saattais olla toimiva ratkaisu. Kaupasta saa semmosta lasikuituteippiä noin 3,50 rulla. Lisäks myydään semmost tavallaan pakkelia, jota voit käyttää kyseisen teipin kovettamiseen(joku Celcoat filler tai jotain sinnepäin muistaaksein.) Leikkaa sopiva pala teipist, noin pari sentti kanttiisa ja kastele siin pakkelimössös ja länttää ovee kiinni sisäpuolelle. Anna kuivua ja leikkaa uus pala. Levitä sit mössöö peitetyn reijän kohalle ja länttää leikkamas pala siihe. Anna kuivuaja toista niin et kerroksia tulee joku kolme tai neljä. Anna kuivua kunnolla ja paklaa toiselt puolelt, siis ulkopuolelta

      5. Hio vaiheittain vesihiomapaperilla niin et otat aluksi karkealla ja lopuks oikein hienolla. NÄin saat parhaan pinnan. Aluksi kaikkein pahimmat voit ottaa pois epäkeskolla.

      5. ja 6. Maalaaminen on loppujen lopuksí oma taiteenlajinsa. Joskus jos pohja ja pintamaali ei oikein sovi keskenää ni maalattu pinta rupee "kiehumaan" Ja tämä on mukavaa... Pääsee taas hiomaan, joten kannatta noudatta joten kuten viitteellisiä kuivumisaikoja. On meinää joskus käyny ja kyllä otti päähä. Ja pohjat tietenkin jonkuumoisel ruosteenestol. Sit pintamaali ja lopuks kirkaslakka. Lopuks jollain kiilotushommal ja hiomatahnal sumurajat pois

      7. Oikean maalin löydät ku katot konepellin alle. Siel pitäis olla semmonen lätkä, josta sun autos sävy näkyy. Mut jos jostain syystä tulee pieniä sävyeroja, on olemas värivahoja, jolla saat nekin piiloon. Joudut vaan vahamaan koko autonn. Mut tuleepa näyttävämpi lopputulos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe