Kuinka minun jalat, lähnnä reidet ovat niin kovin jäykät? Oire varsinkin liikkeelle lähtiessä, mutta haittaa jotenkin kyllä kävellessäkin niin, että kävely ei ole enää niin nautinnollista!?
Lihakset eivät kuin pääsisi mukaan ja se on myös kuin pientä lihaksiin sattumista. Outo ja paha tunne. Minusta näin jäykkä olen 'liian aikaisin'. Välillä kyllä hoidan liikuntaläksyjänikin, myös venyttelyt teen silloin. Ei se auta kuin hetkeksi. - Onks' tietoa, mikä auttaisi tai mistä on puute (hivenaineet tms)?
Jalkalihakset jäykät?
4
4239
Vastaukset
- sillointällöin ei auta ei
http://www.protraining.fi/fitness/venyttely/fitvenjalat_1-6.htm
het hyviä ohjeita! - googlen
kautta sanat:Jäykät jalat!-jpspa jotain apuva löytys?-Terv:KOMPURA KOIPI!
. - jäykkyyttä?
Eihän se iästä ole kiinni, tai no hiukkasen. Venytellä kannattaa ennen lenkille lähtöä tai säännöllisesti vaikka joka päivä.
Jalkoja vahvistava jumppa ei paljon aikaa vie kun vaan viitsii tehdä.
Artroosikin voi olla syyllinen - ei mitenkään liian aikaisin.
Samanikäisenä kuin sinä minulle iski polvikipu, jota en ensin sellaiseksi mieltänytkään kun se kipuili ja särki koko sääreen ja takareiteenkin,niin ettei suorastaan toisinaan voinut kävellä. Fysiatrin tutkimuksessa selvisi patellan (polvilumpio)artroosi ja lihasten huono kunto. Mutta niin vaan lihaskuntoutuksella fysikaalisen avustuksella pääsin oireista eroon. Joten kannattaa ennakoida ettei tule niin kovastijapitkään työtä kuin minulla!
Nuo ensimmäisen vastaajan ohjeet ovat hyvät kun niihin lisää vielä pohkeiden venyttelyn. Googlaamalla löytyy kyllä erilaisia kuvallisia ohjeita. - olinkin saanu
hyviä ajatuksia vastaukseksi ! Kiitos tarvitsin niitä. Tuo "fitness"-linkki oli tosi hyvä, laitoin sen suosikkeihin. Luettuani sitä, sain uutta innostusta taas yrittää - tuotakin venyttelyä.
Oli hyötyä, kun vastailitte, kiitti.
Yksi ystävä lisäksi sanoi, että kokeile ottaa magnesiumia, siitäkin voi olla puutetta. Ostin purkin ja aloin kuurin ja luulenpä, että sekin on auttanut ! Minulla nimittäin menee kalsium (kalkki) lääkityksenä ja koska Ca ja Mg ovat vastavaikuttajat, niin onhan voinut käydä niin, että Ca on syönyt kropastani Mg:n, tullut epätasapaino.
Magnesium, venyttelyt ja liikunta auttaa, kyllä nyt uskon näin ja saanen 'jalkani takaisin'.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855