TYÖNTEKO

missä mennään?

Tälläkin palstalla on puhuttu varallisuudesta/varattomuudesta, huumevieroituksesta, psyykeongelmista. Ongelmista ja ongelmista. Työongelma on jotensakin koko ajan pinnalla. Ei ole töitä/ on töitä, mutta ketuttaa/ ei tehdä töitä vaan työtunteja/ stressaa / on kiire. Missä on se joskus ollut työnteon arvostus ja siitä saatu mielihyvä. Onko tapana vaan moittia työntekoa, ihan kuin se olisi joku välttämätön paha.

Olisin kuienkin sitä mieltä, että jos ja kun kaikki työttömyyskorvauksilla elävät joutuisivat tekemään jotain työtä korvauksia vastaan, alkoholin käyttö /monet muut ongelmat vähentyivivät. Nuoret (ja vanhemmatkin) joutuisivat keramään vaikka roskia tienvarsilta (eivät ehkä jatkossa heittelisi niitä sinne), pesisivät töherryksiä seinistä jne. Kyllä töitä löytyy, vaikka pensaiden karsimista teiden varsilta. Eivät menisi päivät maaten masennuksessa.
Nykyään heti aamutuimaan kauppojen edustoilla notkuu armeija työttömiä virvokkeitta nauttimassa. Muutaman vuoden jälkeen elämänkuviot ovat niin pienet, että masennus kyllä iskee ja itsemurha tulee mieleen. Työttömyyskorvausten jälkeen tulee sitten vielä yhteiskunnalle laitoshoitokulut.

Tiedän, että on kallista organisoida työttömät "pakkotyöhön", mutta kansan mielen hyvinvoinnin kannalta olisi varmaan palkitsevaa. Mielikuva, että mulle heti paljon rahaa ja vapaata tekemättä lähes yhtikäs mitään, pitää romuttaa.

45

1609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koskevissa

kirjoituksissa usein näkyy ajatus että työttömät olisivat työttömiä omasta valinnastaan.
      Joissain tapauksissa voi niin ollakkin, voihan hyvän palkan jälkeen ansiosidonnainen olla ihan riittävä mutta ei sillä pitkälle pötkitä, pelkällä työmarkkinatuella ei elä.
      Työttömyys ja työhaluttomuus on ihan eri asioita.
      Ja alkoholisoituneet "työkyvyttömät" vielä ihan oma lukunsa.

Vaikka tänä päivänäkin puhutaan työvoimapulasta niin moni voi olla silti ihan oikeasti työtön.

• on vasta

tulollaan, mutta siitäkin pulasta päästään kun tehdään tarpeeksi kuntaliitoksia. Eläköityvien kuntien palveluksessa olevien suurten ikäluokkien tilalle ei tarvitse palkata ketään kun neljäkin kuntaa yhdistetään yhdeksi ja ylijääneitä virkoja karsitaan.

Toisaalta jos on lääkärin työpaikka avoinna Lapissa niin ei sitä paikkaa oikein voi ottaa perhepäivähoitaja Helsingistä vaikka haluaisikin.

Suomessa työttömyys on vähentynyt viimeisen vuoden aikana ja se kertoo että työtön (lähes aina) ottaa kyllä työtä jos on mistä ottaa.

• töissä , elämäntilanne

Tuollainen asenne mikä sulla on on todella ihmisen joka ei näe itseään jalustalta mihin hän on itsensä kohottanut.
      Millä kompetenssillä olet saanut oikeuden edes haaveilla että johtaisit tai määräisit jonkun epämääräisen joukon TYÖTTÖMÄT pakkotöihin. Vaihda alaa tai hakeudu ammattiin jossa elämän filosofiasi toteutuu. Onhan niitä ammatteja vielä jossa voi sokeesti komentaa ja käydä ihmisen yläpuolelle. Työ ei ole elämän ainut tarkoitus. Monella työttömällä elämän tilamnne on täyttynyt todelliseksi taisteluksi elämästä. Kaikki ei ole juoppoja , narkomaaneja. Minun mielestä moni työ on luvallista huijaamista, valehtelua,luonnon tuhoomista, ihmisten hyväksikäytöö.

• kompetenssia

Johtaa mitään työttömien armeijaa, olen itse yrittäjä ja annan töitä ihmisille. Usko huviksesi, että kolleegani saavat hyvän ansiotulon, eivätkä sairastele "turhaan". Ja meillä on oikeasti töissä kivaa.
        Monien nuorien takia olisi "pakkotyö" asiallista, jotta he oppisivat ansaitsemaan ansiotulonsa. Että jotain pitää tehdä rahan eteen. Vanhemmille työstä syrjäytyneille se olisi mielenlaatua kohottava asia. Ei tarvitsisi kuluttaa päivää yksin.
        Töistä valittajat ovat asia erikseen: stressi, kamalaa, nuoret pukkaa päälle, ei jaksa, pääsisispä eläkkeelle jne. Valittajat vain saavat angstia muiden eloon.

• olen ajatellut
        kompetenssia kirjoitti:

Johtaa mitään työttömien armeijaa, olen itse yrittäjä ja annan töitä ihmisille. Usko huviksesi, että kolleegani saavat hyvän ansiotulon, eivätkä sairastele "turhaan". Ja meillä on oikeasti töissä kivaa.
        Monien nuorien takia olisi "pakkotyö" asiallista, jotta he oppisivat ansaitsemaan ansiotulonsa. Että jotain pitää tehdä rahan eteen. Vanhemmille työstä syrjäytyneille se olisi mielenlaatua kohottava asia. Ei tarvitsisi kuluttaa päivää yksin.
        Töistä valittajat ovat asia erikseen: stressi, kamalaa, nuoret pukkaa päälle, ei jaksa, pääsisispä eläkkeelle jne. Valittajat vain saavat angstia muiden eloon.

Että oletpa sinä hyväntekiä kun olet Antanut töitä nuorille ja "kollegoile".Olet enisin huomannut että sinun työtä käytetään hyväksi,teempä senkin itselle ja nyt peräti annat työtä hyvästä sydämmestäs. Kukaan ei ole niin pönttö että ei tajua että nyt sinä hyödyt.

• hyödyn
        olen ajatellut kirjoitti:

Että oletpa sinä hyväntekiä kun olet Antanut töitä nuorille ja "kollegoile".Olet enisin huomannut että sinun työtä käytetään hyväksi,teempä senkin itselle ja nyt peräti annat työtä hyvästä sydämmestäs. Kukaan ei ole niin pönttö että ei tajua että nyt sinä hyödyt.

Jos olen laittanut peliin n. 200 000 €, hoidan kaiken että työt sujuvat, asiakkaat, materiaalit, laskutuksen jne, niin pitäähän siitä saada korvaus! Sosiaalipummit ajattelevat, että kaikki pitää saada ilmaiseksi.

• töhriminen, niin ei tarvitse muiden korjata. ;)))

Ajattelusi pakkotöistä kuulostaa kammottavalta ja siitä voi johdatella monenlaisia ihmisarvoa loukkaavia toimenpiteitä.

Vaikka sinä voisit paremmin tietäessäsi työttömien joutuvan pakkotöihin, se ei taatusti paranna yhdenkään työttömän oloa. Jokainen voi halutessaan ryhtyä vapaaehtoistöihin ja parantaa maailmaa omalla tavallaan.

Olen hyvilläni siitä, että Suomessa on vielä toistaiseksi järjestelmiä, jotka mahdollistavat useimmille edes jonkinlaiset elämisen mahdollisuudet silloinkin, kun vastoinkäymiset kohtaavat.

• jartsev

Jokuhan senkin tuloksen myisi. Olen samaa mieltä o-o:n kans tuosta työttömien pakkotyöstä. On hyvä että on joku järjestelmä jolla vaikeuksiin joutuneetkin pystyvät elämään.

Tuolla tempulla että työttömien pitäisi tehdä jotain yhteiskunnallista työtä saadakseen työttömyyskorvauksen avataan tietä sille että niistä ja niihin verrattavista muista palkkatöistä maksetaan pian entistä pienempiä palkkoja. Työn tulo olisi työnteettäjälle periaatteessa ilmaista koska työttömyyskorvaukset maksetaan aivan muista tulokertymistä. Työn teettäjä olisi hyötyjä.

Pahoin pelkään että hallituksen kaavailemissa sosiaalisten "kannustinloukkujen" purkutalkoissa on kannustavuuden lisäämisen lisäksi taustalla saman suuntaisia tavoitteita.

• Todellinen työllisyys guru

Olisi kovin hauskaa tietää mikä on sinun edutamasi ihmisryhmä? Kenen selän takaa lauot kommenttejasi. Harhaa, ei se sinusta tee yhtään yhteikunta poliittisesti viisaampaa mitä todellisuudessa olet. Pienestä tekstimäärästä voi jo kuvitella minkälainen olisi sinun johtama, oivaltava yhteiskunta. Siitä olis moraali ja ihmisoikeudet kaukana.

• tammikuun likka

Nyt pitää kyllä olla aivan eri mieltä tuosta, että työtätekevä moittisi työtään. Omiin korviini ei ole kantautunut tuontapaista. Omat tuttavani ja muut kanssakulkijat ovat olleet tyytyväisiä työhönsä ja siihen, että on mitä tehdä. Itte tykkään omasta työstäni ja se on "mun juttuni". 56 ikävuodesta huolimatta olen ajatellut jaksaa olla työs vielä kymmenisen vuotta. Sen aika näyttää ja miten terveenä pysyy.

Tuohon muuhun en nyt ehdi ottamaan kantaa :)

• ja töissä

Mutta on kiva katsoa, kun aina voivotellaan kuinka on raskasta, ei jaksa ja nuhakin tulee. Työpaikallani on säänmnööllisesti "sairastavia" ja "lasten takia sarastavia". Eräskin mies ei ole kuukausittain kuin vajaat kolme viikkoa töissä, 3 pv omaa sairaslomaa ja hajanaisia lapsen sairastumisia. En ollenkaan kadehdi yrittäjiä.

• Pirre*
        ja töissä kirjoitti:

Mutta on kiva katsoa, kun aina voivotellaan kuinka on raskasta, ei jaksa ja nuhakin tulee. Työpaikallani on säänmnööllisesti "sairastavia" ja "lasten takia sarastavia". Eräskin mies ei ole kuukausittain kuin vajaat kolme viikkoa töissä, 3 pv omaa sairaslomaa ja hajanaisia lapsen sairastumisia. En ollenkaan kadehdi yrittäjiä.

joutuu olemaan poissa töistä ihan luonnoollisista syistä; kun lapset ovat tarhoissa he sairastavat kaikki mahdolliset tartuntataudit.

Muistammehan vielä kun lapsemme olivat pieniä; toivottavasti emme ole niin kalkkiksia että syyllistämme pienten lasten kotihoidonkin.

• on mielikuvia

Mielikuvat että jos mulla on rahaa, minulle enemmän laatuaikaa, palveliat, viisaat lapset, aidatut asuinalueet, komeimmat autot, kesäasunnot, lomaosakkeet.
      Vanha sanonta Helvetti ei täyty koskaan.

• hän härjistä puhuu

sinä se paasaat kui pappi toisten laiskuudesta ja elämisen taidosta. välttämättä tuo sun elämmäntapaskaan ei ole ainoa ja oikea. sovitaanko niin että "Ei vittuilla jos ei veljeilläkkään."Hoida leiviskäs.

• mittään,

mutta : "Tiedän, että on kallista organisoida työttömät "pakkotyöhön", mutta kansan mielen hyvinvoinnin kannalta olisi varmaan palkitsevaa." - tuosta tuli pakolla mieleen: "Arbeit macht frei".

• maksavat

aika paljon jokaisen työtätekevän tuloista menee muiden elättämiseen. Näyttäisi siltä, että osa maahanmuuttajista elävät reilusti äveriäämmin kuin perussuomalaiset. Vaateus ja asunnot/autot ovat reilusti yli keskitason. Kun taas katsoo autioituvia pientilalliskyliä, niin se toimeentulotuki menee kyllä aika liukkaasti baarin puolelle.
        Jos ei olisi joutoaikaa vaan jotain työtä joka rytmittäisi päivät, niin uskoisin, että mielialakin kohenisi, koska kuuluisi johonkin ryhmään eikä vaan kotisohvan nurkkaan.
        Asiaakin tuossa alussa oli.

• kannalta.

Kertoisitko minulle miten kansan mieltä voi hoitaa. Sitähän hoidetaan mielialalääkkeillä.700 ooo ihmistä syö suomessa mieliala lääkkeitä. Minun mielestäni tuossa ei ole mitään mieltä.

• avaajalta,
        kannalta. kirjoitti:

Kertoisitko minulle miten kansan mieltä voi hoitaa. Sitähän hoidetaan mielialalääkkeillä.700 ooo ihmistä syö suomessa mieliala lääkkeitä. Minun mielestäni tuossa ei ole mitään mieltä.

hänen sanojaanhan ne ovat!

• tyhjää höpinää
        kannalta. kirjoitti:

Mikä meidän maan ihmiset sairastuttaa, että mielialalääkkeitä syödään kuin ennen kalkkitabletteja?
        Liika lorveilu ja vapaa-aika, alkoholi?

Mielialalääkkeet = Aikoinaan niitä kutsuttiin amerikkalaisten kotiäitien onnellisuuspillereiksi.

• että testataan
        tyhjää höpinää kirjoitti:

Mikä meidän maan ihmiset sairastuttaa, että mielialalääkkeitä syödään kuin ennen kalkkitabletteja?
        Liika lorveilu ja vapaa-aika, alkoholi?

Mielialalääkkeet = Aikoinaan niitä kutsuttiin amerikkalaisten kotiäitien onnellisuuspillereiksi.

Työelämässä on niin paljon ihmisiä jotka joutuvat syömään mieliala lääkkeitä, nukahtamislääkkeitä. kiinnittäkää huomio siihen kuka oikeasti johtaa tätä muurahaispesää.
        fakta tietoa.

• valitsee itse
        että testataan kirjoitti:

Työelämässä on niin paljon ihmisiä jotka joutuvat syömään mieliala lääkkeitä, nukahtamislääkkeitä. kiinnittäkää huomio siihen kuka oikeasti johtaa tätä muurahaispesää.
        fakta tietoa.

tekemisensä ja tavoitteensa. Elämän kulku on aina omien valintojen kompromissia, ei siitä voi muita syyttää.
        Valitse toinen ammatti, toinen elämäntapa, ei lääkkeisiin ole pakko turvautua. Ne ovat valintoja ne.

• tavallaan
        että testataan kirjoitti:

fakta tietoa.

Kukahan johtaa tätä muurahaispesää, jokainen ihminen ihan itse. Eduskuntaan valitaan kansalaisten äänestyksellä, jokainen tekee omat valinnat. Ei siitä kannata ketään syyttää, eikä herra vihaa nostaa. Jos yritykset ovat menneet henkilöttömään pörssiin, niin älkää menkö niille töihin. Työvoimapulaa on, aivotonta viedään.

• kuka on herra
        tavallaan kirjoitti:

Kukahan johtaa tätä muurahaispesää, jokainen ihminen ihan itse. Eduskuntaan valitaan kansalaisten äänestyksellä, jokainen tekee omat valinnat. Ei siitä kannata ketään syyttää, eikä herra vihaa nostaa. Jos yritykset ovat menneet henkilöttömään pörssiin, niin älkää menkö niille töihin. Työvoimapulaa on, aivotonta viedään.

Eiköhän herra ole korkeassa virassa oleva akateemisen sivistyksen saanut henkilö. Minä puhun tilastoista lääkkeitten suhteen. Huonovointisuudesta työelämässä. Huumeetkin on arkipäivää työelämässä siksi testataan. Minun ei tarvitse syödä lääkkeitä mutta tiedän paljon jotka joutuvat syömään. Se kertoo jotain.

• kun olen

Olen satunnainen vierailija ja viestiketjuja katsellessa kiinnittyy huomio aloituksiin.

On yksi joka on ihan tosissaan kun kirjoitaa,
      ei kai sitä tässä iässä niin vakavasti enää kannata ottaa asioita.
      Matkaillaan vaan ja juorutaan.

• kannalta

puheopissa tarvitaan väittely taitoa.

• väitelty
        kannalta kirjoitti:

puheopissa tarvitaan väittely taitoa.

on jo 31v väitelty, mies alta kolmekympisenä,
        ei kiinnosta enää,
        jos tässäkin iässä tarvii väitellä, ihmettelen miksi,
        väittely, sananakin on ruma.

• minä keksinyt
        väitelty kirjoitti:

on jo 31v väitelty, mies alta kolmekympisenä,
        ei kiinnosta enää,
        jos tässäkin iässä tarvii väitellä, ihmettelen miksi,
        väittely, sananakin on ruma.

Tähtään tohtorin väitös kirjaan työttömänä. Aiheena Työttömyys.

• haastatella
        minä keksinyt kirjoitti:

Tähtään tohtorin väitös kirjaan työttömänä. Aiheena Työttömyys.

meitäkin voisit haastatella,
        ollaan putkessa, ollaan viimeisiä kun siihen pääsivät,
        vaimo syntynyt 31.12-49 mies 1.11.49.

pienet on tulot, onneksi olaan oltu säästäväisiä aikoinaan ja säästettiin eläkevakuutukseenkin.

• On nyt mielikuvia
        haastatella kirjoitti:

pienet on tulot, onneksi olaan oltu säästäväisiä aikoinaan ja säästettiin eläkevakuutukseenkin.

Miksi minun pitäisi olla nuori mies? Olen nainen. En vaan anna hyppiä silmilleni perusteettomasti. Naamani ei olekaan potkukelkan juonteita täysi. Ajatteleminen ei ole kiellettyä ei edes naisilta.

• hypännyt
        On nyt mielikuvia kirjoitti:

Miksi minun pitäisi olla nuori mies? Olen nainen. En vaan anna hyppiä silmilleni perusteettomasti. Naamani ei olekaan potkukelkan juonteita täysi. Ajatteleminen ei ole kiellettyä ei edes naisilta.

"Miksi minun pitäisi olla nuori mies?"

viestisi oli tullut väärälle henkilölle,
        ei mitään tuontapaista voi kysyä minkään asia johdosta.

• on tavoite
        haastatella kirjoitti:

Suuri osa ikäisistäni kertovat onnellisena päässeensä putkeen. Lottovoitto suorastaan. ystävällekin olisi ollut tarjolla töitä, muttta halusi päästä putkeen. ja nyt valittaa kun ei ole mitään kivaa tekemistä eikä oikein rahaankaan. (bruttotulot olivat 3.680 €)

• haastatella
        on tavoite kirjoitti:

Suuri osa ikäisistäni kertovat onnellisena päässeensä putkeen. Lottovoitto suorastaan. ystävällekin olisi ollut tarjolla töitä, muttta halusi päästä putkeen. ja nyt valittaa kun ei ole mitään kivaa tekemistä eikä oikein rahaankaan. (bruttotulot olivat 3.680 €)

ystävälläsi ei ole sitten muu elämä kunnossa.

kyllä sitä tylsää on,
        jos on vain vanha pari kotona
        ja lapset satojen kilometrien päässä.

Sitten vaan matkusteluun, sitä omat vanhempanikin tekevät,
        pääsivät 53/54v iässä vuonna 1986,
        aina oli pari matkaa tilattuna kun yhdelle lähtevät.

Kyllä matkailu saa mielen pirteäksi,
        kun näkee varmasti uutta.

• areiom

Olisin kuienkin sitä mieltä..............., alkoholin käyttö /monet muut ongelmat vähentyivivät.
      ------------------

meillä ei vähenisi lainkaan,
      kun olemme täysraittiita koko suku,
      nyt ensimmäiset lapsenlapset ovat siirtynee ko. paheisiin, mutta vain vähäisesti ja ekan kerran 19v.

Niin ei olla uskovaisia.
      Ei ole mitään muitakaan ongelmia.

Mutta aina on huolia, terveydestä ja lapsista.

• Akaton mies

Soon niin vaikia asia sanoa kenenkään työntekohon ja mistä sitä tietää onko kukaan laiska jos ei oo nähäny sen mitään tekevänkään. Äite vanha tapas aina sanoa niin notta "ei soo laiska joka ei tee mitään, mutta se laiska on joka huilaa tehessänsä"
        Itte oon lähteny kovastikki nuoresta työnlaitahan, enkä eläässäni oo ollu päivääkään työttömänä. Aina on ollu töitä palijonki enee mitä oon ennättäny tekemähän ja oon liioon saanu siitä riittävän toimehentuloon. Notta ei oo valittamista.

• onnellinen mies
        Akaton mies kirjoitti:

Soon niin vaikia asia sanoa kenenkään työntekohon ja mistä sitä tietää onko kukaan laiska jos ei oo nähäny sen mitään tekevänkään. Äite vanha tapas aina sanoa niin notta "ei soo laiska joka ei tee mitään, mutta se laiska on joka huilaa tehessänsä"
        Itte oon lähteny kovastikki nuoresta työnlaitahan, enkä eläässäni oo ollu päivääkään työttömänä. Aina on ollu töitä palijonki enee mitä oon ennättäny tekemähän ja oon liioon saanu siitä riittävän toimehentuloon. Notta ei oo valittamista.

, joka olet paikkasi/palkkasi ansainnut

• työtä pelkäämätön

työnteossa ei ole enää mitään mieltä kun on kauhea kilpailu ja pelko perseessä miten kauan saa työnsä pitää. mitä mielihyvää sellaisesta voi tuntea kun kieli poskella raahautuu väsyneenä kotiin. kun mikään ei riitä vaikka painat niska vaahdossa töitä äärirajoille asti. työstähän se ongelma tulee jos ihminen ahdistuu ja sairastuu.mitä ihailtavaa siinä on että kaatuu saapaat jalassa. ihminen pelkää kuolemaansa ei niinkään rakasta työtä. tehdä voi muutakin kuin ansiotyötä. milloin olet viimeiseksi kuullut lauseen että me arvostamme työntekiöitämme ja palkka on senmukainen.

• moni kuollut

Minun kohdalleni on ollut liian monta yrittäjää jota on kuolleet työn uuvuttamina(saappaat ja korkokengät jalassa. kaikki turhia kuolemia. moni tuupertui konkurssin tullessa..moni ei ole selvinnyt koskaan menetyksistään. Leppäsen työministeri kaudelta se alkoi. laman tultua yltyi ihan hullun touhuksi. ensin elämä perhe sitten työ silloinkaan ei hulluuteen asti.

• Angel Of The Morning

Voi halavattu, että joku voi olla noin helevetin tyhmä ja tietämätön....grrrrr.
      Ei ihminen ole kone (Taylor). Ketään ei voi pakottaa mihinkään. Jos ihmisellä on masennus tai a-ongelma, niin se ei taatusti parane sillä, että laitetaan risusavottaan.
      Minä itse ohjaisin nämä ihmiset eläkkeelle.
      Muitatko, että jokainen ihminen on laulun arvoinen

• Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikesta toiselle tehtävästä työstä om maksettava rahallinen korvaus kaikille, oli se työntekijä sitten työtön, sairas, kehitysvammainen, kuntoutuja tai mikä muu tahansa. En hyväksy eriarvoisuutta.

Vapaaehtoistyö, jota joku haluaa tehdä puhtaasta hyvästä tahdostaan ja lähimmäisenrakkaudestaan on asia erikseen.

• tekemättömyydestä

pitää saada palkkaa? Ei kukaan kaada väkisin viinaa kurkkuun? Mielialaongelmia syntyy, jos ei ole mitään tekemistä? Ja mikä on masennus, suurimmalla osalla se on sitä, että on tylsää. Ja mikä on tylsää. Kun ei ole mielekästä tekemistä.

• tekemättömyydestä kirjoitti:

pitää saada palkkaa? Ei kukaan kaada väkisin viinaa kurkkuun? Mielialaongelmia syntyy, jos ei ole mitään tekemistä? Ja mikä on masennus, suurimmalla osalla se on sitä, että on tylsää. Ja mikä on tylsää. Kun ei ole mielekästä tekemistä.

Minä en tiedä, että kuinka paha alkoholistilla on olla ilman alkoholiaan, ja en tiedä sitäkään, miten pahalta tuntuu, kun ei näe omassa elämässään mielekkyyttä.

Osaan silti kuvitella, että se on varmasti suuri tuska kun ei pysty elämästään nauttimaan, oli se syy sitten missä tahansa.

Toivon sinulle tyytyväistä mieltä ja tsemppiä noihin suuriin tunteisiisi.

• tekemättömyydestä kirjoitti:

Lähden tästä pyöräilemaan miehen raksatyömaalle seuraksi ja apulaiseksi, voihan se olla että se korvaa sen mulle joskus jotenkin jollain mukavalla tavalla....Heps.

• Pirre*

mieltä, on ihmisarvoa alentavaa keksiä jotain terapiatyötä korvausten vastineeksi.

• oi tapoja

Ei taida olla kaikki kotona? Kyllä se vaan on niin,RAHAA mitään tekemättä,se vasta on ELÄMÄÄ. Oletkos kuullut? Hullut töitä tekee,viisas pääsee VÄHEMMÄLLÄ!

• Osa-aika työtön

Kun luin näitä kirjoituksia, tuli mieleeni, kun asun paikkakunnalla, jossa on suuri työttömyys. Työpaikkoja ei kerta kaikkiaan ole riittävästi. Eikä tarvitse kuvitellakkaan, että voisi lähteä muualle - perhesiteet.
        Olisiko se parempi, että työtön menee osa-aikatyöhön, pari tuntia päivässä, palkka noin seitsemän euroa tunti, vai ihan kokonaan ilman työtä, päivärahalla.
        Täällä meilläpäin tarjotaan nimenomaan tällaisia työpaikkoja!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      162
      1384
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      985
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      715
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      630
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      622
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      616
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      592
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      567
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      553
    Aihe