SAPPISAIPPUA vapahtaa!

Halleluja!

Ylivoimaisesti paras puhdistusaine, jota maa päällään kantaa, on Sonett sappisaippua! Tämä saksalaisen Sonett Ohg :n valmistama ja Itu oy :n maahantuoma ihmeaine puhdistaa mm. seuraavat tahrat: veri, lehtivihreä, rasva, öljy, punaviini, hedelmät... Sinä nimeät sen, sappisaippua puhdistaa sen! Kun muut puhdistusaineet lannistuvat, Sonett sappisaippua toimii!

49

32149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerropa vielä meillekin

      Kerropa vielä mistä tuota ihmeainetta saa. Ihanko tavallisesta kaupasta? - Vaan sanopa kuitenkin, että ihan tavallinen amerikkalainen Vanish sinä komiassa pullossa on kanssa hyvä aine!

      • saada

        luontaistuotekaupoista. Vastailin vaikka en ole ap. kirjoittaja. Olen tyytyväinen sappisaippuaan.


      • sappi ei kiehu enää
        saada kirjoitti:

        luontaistuotekaupoista. Vastailin vaikka en ole ap. kirjoittaja. Olen tyytyväinen sappisaippuaan.

        Uunista tupsahti kunnon savupilvi koko taloon.
        Nokea levisi kunnon kerros takkahuoneen kaikkiin pintoihin.
        Se lähti sappisaippualla. Olin joskus ostanut sitä luontaistuotekaupasta.


      • täältä saa

        ja jostain ihmeen ekokaupasta (oon vaan kuullut). Tavallisesta ruokakaupasta sitä ei saa


      • sitä
        täältä saa kirjoitti:

        ja jostain ihmeen ekokaupasta (oon vaan kuullut). Tavallisesta ruokakaupasta sitä ei saa

        Minä ainaski Prismasta ostin omani


      • Mamikka49

        Prismassa on myös! Hyllypaikka on samassa missä tahranpoisto!


    • luotaistuotekaupoista

      sekä palana että nestemäisenä. Pala kestää ikuisuuden ja on huomattavsti halvempaa käyttää. Kostut tahra ja hiero siihen saippuaa, anna vaikuttaa hetki ja sitten vaan pesukoneeseen muiden pyykkien mukaan pyörimään. On MAAILMAN PARAS TAHRANPOISTOAINE!

      • taannoin

        liuosta Sonet sappisaippua , tiputan paidan rinnuiksille ennen perukoneeseen laittoa. Jee ! Myös Vanish ja sakasalainen vastaaava oxy ??? on pyykkimme pelastus.


    • Akuutti ongelma

      Tepsiikö sappi-ihme purkkatöhnään?

      • Nonno

        Meillä ainakin on jotain sappisaippuaa, en tiedä minkä merkin, mutta oli kyllä hengenpelastaja kun nukahdin vitivalkealle sohvalle menkkojen aikaan ja aamulla olikin sitten kivan punainen osa siitä. Sappisaippualla ja vedellä hinkkasin, ja sinne lähti kaikki tahrat :) Tosin joku osa sisimmässäni taistelee sitä vastaan, koska siinä on eläimen sappinestettä ja puolustan eläinten oikeuksia..hmnh :/


      • Mummo Ankka

        Kokeilepa purkanpoistoon: laita vaate pakastimeen kunnes purkka kovettuu. Rapistele ja rapsuta kova, jäinen purkka pois. Pese normaalisti. Sappisaippuaa en tähän ole kokeillut, mutta miksei tepsisi, ainakin kun olet ensin poistanut enimmät purkat em tavalla.


      • jopas jotakii. Purkkakin ki...

        vaatteeseen?!>:-/


      • T.N.
        Nonno kirjoitti:

        Meillä ainakin on jotain sappisaippuaa, en tiedä minkä merkin, mutta oli kyllä hengenpelastaja kun nukahdin vitivalkealle sohvalle menkkojen aikaan ja aamulla olikin sitten kivan punainen osa siitä. Sappisaippualla ja vedellä hinkkasin, ja sinne lähti kaikki tahrat :) Tosin joku osa sisimmässäni taistelee sitä vastaan, koska siinä on eläimen sappinestettä ja puolustan eläinten oikeuksia..hmnh :/

        Ainakin se sappisaippua, mitä minulla on, sisältää naudan sappinestettä. Lihaa(kin) syövänä olen todella tyytyväinen, että kaikki mahdollinen mitä teurastetuista eläimistä saadaan, käytetään hyväksi. Ei niitä eläimiä kuitenkaan pelkästään tätä tuotetta varten teurasteta..


      • taaton tassu
        T.N. kirjoitti:

        Ainakin se sappisaippua, mitä minulla on, sisältää naudan sappinestettä. Lihaa(kin) syövänä olen todella tyytyväinen, että kaikki mahdollinen mitä teurastetuista eläimistä saadaan, käytetään hyväksi. Ei niitä eläimiä kuitenkaan pelkästään tätä tuotetta varten teurasteta..

        Samaa mieltä kanssasi. Eläin on arvokas monessa mielessä kuolleenakin. Onhan elintenluovutus jotenkin samaa ihmiselle, eikä sitäkään surra tarvitse.
        En ole vielä tutustunut koko saippuaan, vaan aijon heti hankkia, kun osun Prisman tai Sokoksen lähelle.


      • Te62

        Collegepuserosta sain purkan pois sinisellä, sumutettavalla ikkunanpesuaineella


    • tahra ei lähde

      Miten käytetään sappisaippuaa? olen kastellut sen ja sitä hangannut tahraan, mut ei lähde vaikea tahra pois (mikä tahra se se sitten onkaan)=(

    • kuulakynän tahra

      Hei, olen samaa mieltä! Todellinen ihmeaine. Sotkin juhlapuserooni nyrkin kokoisen tahran kuulakynällä, osa siitä sotkusta oli oikein paksua kuulakynän mustetta. Etsin aluksi netistä infoa ja ainoat ohjeet Pirkan ja Marttojen sivuilla olivat bensiini ja asetoni. En uskaltanut lähteä tälle linjalle. Menin onnettomana Stockmanille esittelemään tahraa ja kyselemään neuvoa. Avuksi tuli ihana rouva, joka vetäisi hyllystä Sappisaippua-paketin ja sanoi, että tällä lähtee. Palaa hinkataan kostutettuna suoraan tahraan. Hinkkasin palasella ainakin >5 min ja kaikki lähti. Tämän jälkeen vielä normaalisti pesukoneeseen. Voin suositella!

      • tällä

        vahakankaaseen imytynyt ketsuppi pois ? Suht tuoreen ketsupin vielä saan kloriitilla pois, mutta vanhempi tahra ei tiedä siitä mitään.


      • kloritin käyttäjät

      • Pala kaapissa

      • pettynyt5

      • tuoreeltaan
        pettynyt5 kirjoitti:

        täälä taas hehkutetaan sappisaippuasta ja innoissani minäkin sitä kaupasta ostin ja ei kun kokeiluun ja mutta mikä pettymys olikaan! yksikään tahra ei lähtenyt vaikka kuinka hinkkasi saippuaa ja antoi vaikuttaa, ei toimi ollenkaan! T.Pettynyt:(

        ensiapu-wichyvesi
        http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/tahranpoisto/


    • Iia

      Tämän viestiketjun innoittamana kävin ihan tuosta paikallisesta S-Marketista ostamassa sappisaippuan ja kohta alkaa testaus. Ikivanha sohvamme on jo tuhansia istujia nähnyt ja kaipaa kunnon pesua ja puhdistusta. SOL:ista jo vuokrasin matto/huonekalupesurin, mutta sen kanssa puhdistaminen oli yhtä tyhjän kanssa. Yhä vaan on sohva tahrainen ja likainen. Isot ovat siis odotukset sappisaippuan suhteen.

      Raportoin tuloksista, jahka niitä on nähtävissä.

      • W

        Kärherin painehuuhtelukone, johan lähti kunhan vain jaksoi tarpeeksi kauan hinkata, eikä kangaskaan mennyt miksikään. Suosittelen


      • hennastiina

        Sohvasta olen saanut ruoka ym. tahroja pois vesi-suola-tahnalla. Hyvin on lähtenyt vanhemmatkin tahrat.

        Tai jos kotona on kivennäisvettä, niin silläkin lähtee tahrat.

        Aina välillä olen sitten vienyt pesulaan sohvan päälliset, onneksi tuli ostettua silloin joskus sellainen sohva, josta saa nuo päälliset irti. Kaipa sitä voisi kotonakin nuo päälliset pestä, mutta en vain ole uskaltanut.


      • lollooollloool
        hennastiina kirjoitti:

        Sohvasta olen saanut ruoka ym. tahroja pois vesi-suola-tahnalla. Hyvin on lähtenyt vanhemmatkin tahrat.

        Tai jos kotona on kivennäisvettä, niin silläkin lähtee tahrat.

        Aina välillä olen sitten vienyt pesulaan sohvan päälliset, onneksi tuli ostettua silloin joskus sellainen sohva, josta saa nuo päälliset irti. Kaipa sitä voisi kotonakin nuo päälliset pestä, mutta en vain ole uskaltanut.

        KYLLÄ,SAPPISAIPPUOITA SAA TÄLLÄKIN HETKELLÄ ESIM PRISMASTA KOLOMEA ERILAISTA MALLIA!!


    • JEBOU22
      • JEBOU22

        Myös nestemmäisenä 150ml 4,5e


      • pyykkiäpyykkiä
        JEBOU22 kirjoitti:

        Myös nestemmäisenä 150ml 4,5e

        Kyllä se sappisaippua on todellakin paras tahranpoistoaine mitä maa päällään kantaa, mutta ottakaan nyt hyvät ihmiset huomioon että ei silläkään (kuten ei millään muullakaan!) nyt sentään ihan kaikkea saa pois. Siis jos kyseessä on jokin iänkaikkisen vanha pinttynyt tahra tai moneen kertaan pesty vaate, niin kuinka realistista on odottaa että sen vielä saa pois?
        Tuoreet / tuoreehkot tahrat sillä kyllä taatusti lähtee.


    • saa sappisaippuaa

      Ja myös Halpa-Hallista ...

      • Todella hyvä vinkki, halpa rapea ja toimivakin. En ol nähny/kuullu elokuvissakaan moista. Laitanpa hankintalistalle, käyttökohteit on.


    • sienen surma

      Apella oli kai joku sieni sukuelimissä varsinkin kasseissa. Aina rapsutteli ja häpesi. Anoppi oli ostanut sappisaippuan ja se oli saunan suihkun korissa.
      Appi oli niin hermostunut kutinaan, että pesi koko alapäänsä sappisaippualla;, oli kuulemma kuin taivaaseen astuminen, kutinat loppuivat siihen.
      Ei auttanut lääkärin kautta saadut kortisoni- ja muut rasvat Sappisaippua lopetti kutinan siihen. Mitään muita ongelmia ei tullut esim. kuivumista tai ihottumaa kerta pesu ja sillä selvä.

      • Kukkeilkukkuu

        En tiedä onko tuo edellinen viesti vitsi mutta tottahan on että sappisaippua on myös ihoystävällinen. Sillä lähtee käsistä tehokkaasti myös autonrassausjäljet. Jos apen sienikin lähti niin miksikäs ei sitä siihenkin kokeilisi.


    • kokeilen vaan

      Taidan kokeilla sitä hiusten pesuun...
      Mulla rasvottuu hiukset vuorokaudessa ihan limaisiksi näin kuumalla..
      Mäntysuopa pitää puhtaan pari päivää, mutta miksi en kokeilisi tuota sappisaippuaa..

      täytyy varoa ettei mene silmiin...

    • tattelitaa

      Voiko nestemäistä sappisaippuaa käyttää normaalin pyykinpesuaineen sijasta? Vai haalistuuko värit? Löysin sitä pullon ja ohjeessa sanotaan 4-8 korkillista koneelliseen eikä muita pesuaineita tarvita. Tekstissä kuitenkin maininta "tarkista värien kestävyys". Kokemuksia kiitosta!=)

    • innostunut

      Äitini suositteli ja Aah!!, sappisaippua pelasti valkoisen paidan, jonka päälle oli läikkynyt vodka-appelsiinimehudrinkkiä! Testattu ja toimiva myös vanhoihin vaatteisiin jonne on esimerkiksi valkoisissa t-paidoissa pinttynyt kellertävä hikiläikkä, myös pinttynyt haju lähtee! "Vanhat" vaatteet pelastuivat roskikseen heitolta! Kyseiset läikät eivät lähteneet normaalissa pesussa. Hieroin vain sappisaippuaa tahraan ja jynssäsin ensin käsin vaatetta ja annoin vaikuttaa, sitten normaali pesu koneesssa ja tadaa!

    • Tahrataistelu

      Pitäis saada lehtivihreä pois neulepuserosta. Nyt lähden kauppaan ja ilmoitan sitten, miten kävi sekä saatavuuden että tuloksen kanssa. Kiitos vinkistä, ainakaan mikään muu ei ole toiminut.

    • Muotovaahto tahra

      Osaisiko joku kertoa miten saisi muotovaahdosta tulleet tahrat pois vaatteista?! Harmittaa kun parissa uudessa paidassa läntit, jotka ei ole lähtenyt pesussa pois :( arielin nestemäinen pesuaine kokeiltu tahraan etukäteen laitettuna ja samoin fairy käsitiskiaine, jolla yleiset rasvatahrat puhdistuu vaatteista hyvin, ei auttanut tähän.

    • Pyykkääjä

      Pala kestää ikuisuuden ja sappisaippua sopii myös silmille ja villalle.

    • Meema

      Mites dieseli? Mies onnistui läikyttämään takilleen ,farkuille ja puserolleen kunnolla ainetta. Vanish'ia kokeiltu, ei auttanut, Sitten otettiin tiskiaine apuun, mutta en ihan ole tyytyväinen siihenkään. Kaapista löytyy paketti saippuaa, en vaan ole vielä kokeillut sitä. Kiitos kaikille etukäteen.

    • Eko-Liisa

      Toinen ihmeaine on kidesooda. Meillä on ihan karsea -70 luvun pinttynyt muovimatto vessan seinissä jonka pesin kidesoodaliuoksella ja sienellä. Kaunis se ei ole edelleenkään, mutta puhdas se on. Samoin kaakelit, pesualtaat, wc istuimet yms. tulee aivan uskomattoman puhtaiksi. Maalatuille pinnoille ei oikein sovi, olen kyllä mietona liuoksena käyttänyt enkä ole vielä mitään katastrofia saanut aikaiseksi. huono puoli on se, että kidesoodalla pesty pinta on aina huuhdeltava.

    • tipsuna

      Yritin puhdista vanhoja, arvokkaita liinoja vanhoista tahroista sappisaippualla. Eipä tapahtunut mitään. Mutta sitten keksin laittaa tahrakohdat vesi-suola liuokseen, siis sellaiseen, jossa on reilusti suolaa.
      Alkuun näytti siltä, ettei mitään tapahdu. Annoin liinojen tahrakohtien liota edelleen lisäten vain aina välillä suolaa ja vettä, niin että puhdistettava paikka pysyi kosteana. Ajan mittaan tahrat näytti vaalenevan ja lopulta liinat tulivat täysin puhtaiksi. Tosin liotus kesti useamman viikon. Tahrat oli todella suuret ja tummat, läpimitaltaan sellaiset 10-15 cm. Tahrat olivat valkeissa liinoissa karmean ruosteen väriset. Pesin liinat tavalliseen tapaan lopuksi, ja onpa tosiaan kiva ihastella nyt täysin puhtaita, valkoisia liinoja käsinvirkattuine pitseineen.

    • 63frghj

      Ostin sappisaippuan ja yritin poistaa valkoisen tekonahkatakin kauluksesta sinisen värin (farkuista). Ei onnistunut vaikka yritin useamman kerran. Eli en hehkuta sappisaippuaa.

      • hly

        Kokeilepa tuohon kaulukseen Marseille saippuaa ja ihmesientä.aidolle nauhalle tepsi!


    • nimetön90

      Käytin itse nestemäistä sappisaippuaa valkoiseen untuvatakkiin, missä oli rasvatahroja ja ne lähtivät.

      Ette te vaan osaa käyttää sitä oikein! Lukekaa mitä niissä pakkauksissa lukee ja tehkää sen mukaan.

    • kohde kohtainen
    • Hjuki

      Tehoaa myös atooppisen murrosikäisen pojan hikitahroihin, eikä tavitse pestä vahvoilla pesuaineilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe