Laminaatin maalaaminen

piristystä keittiöön

Terve,

Keittiömme kaipaisi piristystä. Keittiömme välitila on pinnoitettu tylsän värisillä laminaattipaloilla. Olemme miettineet laattojen laittamista laminaatin päälle. Toisaalta mieleen on myös tullut laminaatin maalaaminen. Onko kenelläkään kokemuksia laminaatin maalaamisesta? Millaisella maalilla voisi onnistua?

Kiitos avusta jo etukäteen!

4

4424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123

Välitilalla tarkoitat ilmeisestikkin sitä alakaappien ja yläkappien välistä tilaa, itse olen myös laminaatin äskettäin laittanut siihen tilaan, liimasin se siten että sen luultavasti saa vielä irtikkin meko helposti, jollin sen voi vaihtaa joskus vaikka toisenlaiseen.

Mutta kun ei tiedä miten helposti teillä sen saa irti, niin en suosittele, enkä myöskään lähde helposti itse korjailemaan pelkästään tylsyyden takia, jos ei ole varsinaisesi ruma tai viallinen :-)

Mutta asiaan, itselle tuli mieleen että tasaisen laminaatin päälle kävisi kun nyrkki silmään tietenkin liimattava tarrakelmu, niitähän saa minkävärisenä vaan, ja luultavammin pysyy hyvin laminaatissa kun puhdistaa sen hyvin ensin, on helppo asentaa, ja siistiä, sekä myös halposti uusittavissa.

Itse kuvittelsin että maaleista tavallinen lateksi ei pysy pikään laminaatissa, ja liuotin pohjaisia ei laminaatin pinta välttämättä sulaamatta kestä, mahdollisesti kannattanee hioa karkeaksi ennen maalaamista, niin tavallinen vesiohenteinen lateksi voisi jopa tulla kyseeseen.

• piristystä keittiöön

Kiitos vastauksesta. Ei taida kuitenkaan tuollainen tarrakelmu kestää kuumuutta lieden takana. Olen kuullut, että ainakin veneiden sisustukessa käytetään maalattua laminaattia, että kai laminaattia jotenkin voi maalata. Tietääkö kukaan?

• maalattua

laminaatit,kun ensin pohjamaalaat ne OTEPOHJALLA ja pintamaali Tikkurilan Lujalla,kyllä pysyy ja on vedenkestävä,lisäksi värivaihtoehtoja Lujalla on paljon!

• piristystä keittiöön

Kiitos neuvoista. Kävin jo rautakaupassa kyselemässä sopivia maaleja ja siellä neuvottiin käyttämään suosittelemaasi otepohjaa, jonka päälle esim. juuri Tikkurilan Lujaa. Kohta ryhdyn maalauspuuhiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      3013
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1467
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1326
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1151
    6. 37
      1021
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1012
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      957
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      877
    Aihe