juhlakonserttiohjelmisto?

mitä haluatte kuulla?

Tässä uusi aihe, joka voisi kiinnostaa itse Tapani Kansaakin. Eli ehdottakaa biisejä, joita haluatte hänen esittävän ensi syksyn juhlakonserteissa. Aikaisemmin joku mainitsi, että olisi kiva kuulla tuntemattomampia myös hittien lisäksi. Ei siis mitään täydellistä listaa, vaan muuta sieltä ja toinen täältä.
Omat ehdotukseni ovat Anna mun jäädä sun luo, Onni jonka annoin pois ja Täysikuu.

30

1447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niiden tuttujen hittien (Delilah, R.A.K.A.S, Äidin pikkupoika, Veikko Nieminen ...) lisäksi olisi kiva kuulla esim. tälläisiä lauluja :

- O Sole mio /it´s now or never
      - Soittajapoika
      - Sinitaivas
      - La Cumparsita
      - Alla täyden kuun
      - Kas oksa värähtää
      - Soi vienosti murheeni soitto
      - Alfhild
      - Lauluni aiheet
      - Kulkurin iltatähti
      - Souvaripojat
      - Lapin jenkka
      - On rakkaus sokea
      - Elämäni laulukirja
      - Minä laulun sun iltasi tähtihin
      - Balladi
      - Big Hunk Of Love
      - Tänäpän´iltana
      - Wieniläisvalssimme Pariisissa
      - Oot nainen kohtalon
      ....

Ja vielä olis paljon muitakin biisejä mielessä, mutta tässä nyt vähän esimakua.

• kuulla .vaikka kaikki jos se ois mahdollaista .mutta joskus kauan sitten tapsa lauloi jossain konsertissa särkyneiden toiveiden kadun ja se oli upee tulkinta.haluaisin myös kuulla pieni tyttö sinisilmä punaposki ruususuu....
        sitten nähdään mitä kuullaan kun konserttikiertue alkaa.sitä odotellessa....

• 80-luvun lapsi

Tässä ja nyt olisi yksi vaihtoehto. Sitä tuli pienenä tyttönä kuunneltua aika useasti. Luota maailmaan, Tulkaa tytöt takaisin, Ei itketä lauantaina, Kuinka rakkaus alkoi, Rokkivaari Hotanen, Tuhon tietä kuljen, Odotan sinua niin, Tule jo kotiin, Lorelei.

Siinä mun toivelista. :)

• OK.

Minä toivoisin ,että siinä konsertissa olis sitti-sikermä, jossa Tapani sitten laulaisi niitä tunnettuja hittejään ja sitten olisi niitä muita lauluja olisi esimerkiksi:

* Maruzela, Rakkautemme valssi, Kulkuri veljeni Jan, Sininen uni, Juokse sinä humma, Rakkaitteni kuvat, Kulkumies, Elämäni laulukirja, Yksinäinen aalto, Luotan auringon voimaan, Auringon lapset, Kertokaa se hänelle, Laula tyttö, Kaunis valhe, Väliaikaista , Satumaa, Tähdet meren yllä, Sataman tango, Desiree, Muuan, Näin syntyy kyyneleet, Muista minua, Besame Mucho, Meille muistot jää, Laulaja, Vain yhden kerran eläissään,

*Sitten toivoisin sellaista kansanlaulu sikermää, jossa olisi esim. Oman kullan silmät, Jos sais kerran reissullansa, Minun kultani kaunis on, Niin minä neitonen sinulle laulan ja Tuonne taakse metsämaan.

*Ja rock-tyyliä voisi edustaa esim. seuraavat biisit : Johny B Good, Blue Suede Shoes, Ei totta olla voi, yms...

*Lisäksi toivoisin konserttiin myös muutaman laulun Lauri Viitaa ja Oskar Merikantoa.

• OK.

Ei "sitti-sikermä", vaan HITTI-sikermä piti kirjoittamani :o)

• mä vaan

Listasta tulisi niin pitkä ,että en viitsi lähteä niitä luettelemaan, mutta minusta sellainen olisi ihan hyvä systeemi ,että mahdollisimman monelta Tapsan levyltä valittaisiin kultakin aina vaikka pari biisiä esitettäväksi ja toki mukana saisi olla sellaisiakin lauluja, joita Tapsa ei ole levyttänyt.

• Teuvo...

Teuvo, maanteiden kuningas.

• särkynyt sydän

Suviserenadi,Auringonlapset,Mustan meren valssi,Muukalainen,Laulaja,Laivat,Tätä maata rakastan,Luonnollisuus,Olet kuusitoista,Joku jolle mitään en voi,Meille muistot vain jää.Anna mun jäädä sun luo,Kesän vihreät lehvät,Naimisiin tahdo en,Nuoruuden tango,Tuli sammui,Näin syntyy kyyneleet,Karavaani,Pilven piirtäjä,Poika ja virta,Kesäyön valssi,Tässä ja nyt,Mariana,Kuinka paljon rakkautta,Mistä rakkaus alkoi,Melina,Olet laulu ajaton.Ei mitään hittisikermiä, korkeintaan Pohjalaisia kansan lauluja ,niissä on sopivasti uhoa ja Tapani saisi hehkutella komeaa ääntään oikein viimmeisen päälle.

• niinpä niin

Uhoa on myös mannella = särkynyt sydän. Aina vaan jaksaa tänne kirjoitella vaikka on jo monet kerrat sekoilujensa jälkeen uhonnut ettei enää tänne tule.

niinpä niin kirjoitti:

Uhoa on myös mannella = särkynyt sydän. Aina vaan jaksaa tänne kirjoitella vaikka on jo monet kerrat sekoilujensa jälkeen uhonnut ettei enää tänne tule.

Enpä tiedä tuosta, mutta ainakin nyt nim.merk "Särkynyt sydän" vastasi asiallisesti tähän aiheeseen ja se on pääasia.

• Katherine^¨
        **************** kirjoitti:

Enpä tiedä tuosta, mutta ainakin nyt nim.merk "Särkynyt sydän" vastasi asiallisesti tähän aiheeseen ja se on pääasia.

Juu, asiallisesti vastasi ja se on hyvä juttu.

Kun ei vaan saisi "kohtaustaan" kuten lukemattomat kerrat aiemmin. Joka kerta haukkui fanit ja muut, melskasi tällä ja uhosi ettei enää tule tänne ja joka kerta on aina tullut uudella nimimerkillään, joita on jo melkoinen liuta.
        Pilasi tämän foorumin ilmapiirin ja ylläpito joutui poistamaan urakalla hänen kirjoituksiaan.

• Poppana1

Paljon hyviä ehdotuksia onkin jo tullut. En viitsi niitä tähän enää uudestaan luetella, mutta kyllä tuo "Äidin lämmin laulu" ja "Elämäni laulukirja" olisi sykähdyttävää kuultavaa myös.

• Satunnnainen matkailija

Silkkikauppias
      Laulajan testamentti (nimenomaan jenkkana)
      Vaeltaja
      Joki
      Ilta skanssissa
      Tuo aika toukokuun

• Monica*

Ehdottomasti yksi suosikistani on "Sulle", jonka haluaisin ehdottomasti kuulla!
      Tähän kappaleeseen en kyllästy koskaan!!!

• pinsio

, mutta kyllä tahtoisin ehottomasti kuulla muutaman tietyn kappaleen:
      Katson Vuorilta Laaksoon
      Elämäni Laulukirja
      Souvaripojat
      Lapsuuteni Sunnuntait
      Kaksi Toivojaa
      Mene Takaisin
      Kylän Tiellä
      Alla Täyden Kuun
      Särkyvää
      Anteeksi on pyytää vaikeaa
      Tomu
      Mun täytyy uskaltaa
      Olkoon näin

nää nyt taas tänään mielessä, kohta taas ehkä joitain muitakin lauluja.

• OK.

Joo mm. tuon "Kylän tiellä" lisäisin myös vielä omaan toivomuslistaani. Se on upea! Sopii Tapanin laulettavaksi erinomaisesti.

• Amppari

Täällä on paljon hyviä lauluja jo toivottukkin. Yksi sellainen lauluu olisi myös , jonka halauaisin Tapanin livenä laulavan, vaikka sitten juuri juhlakonserteissaan on: ÄIDIN LÄMMIN LAULU.
      Se on minun mielestä, niin kaunis ja herkkä. Tykkään niistä sanoista paljon.

• hyvä juttu!

Hyvä että taas jälleen kerran ylläpito on poistanut mannen(=särkynyt sydän= tonttu ja tolianteri= tane= ym ym) törkeät viestit jossa haukkui taas Tapanin ja fanit.

• esille.

Ennemmin tai myöhemmin totuus tulee esille, sanotaan. Täällä on väitetty, että Tapani Kansa ei osaa laulaa oikeaoppisesti hiljaa vaan hänen äänensä vuotaa, ääni huojuu, ei syty kunnolla ja vibraato on epätasainen. Muutama Tapsan fani on varovaisesti tämän myöntänyt, suurin osa on suuttunut eikä myönnä idolinsa laulussa mitään vikaa. On tuotu esimerkkilauluja esille missä nämä ongemmat kuuluva. Esim Anniina, Kultaniityt, Akselin ja Elinan häävalssi ja Elokuu laulu jonka Tapsa epäonnistuneesti lauloi televisiokonsertissa.
        Ihme ja kumma! Juhlakonserttiin ei toivota yhtään edellämainituista lauluista.
        Johtopäätös on selvä: ed.laulut ovat erittäin kauniita, siitä se ei ole kiinni. Se että näitä ei toivota Tapsan juhlakonserttiin on kiinni siitä että Tapsa ei osaa laulaa niitä hyvin.
        Eli vaikka fanit eivät tunnusta Kansan lauluongelmia, totuus tuli kuitenkin esille. Näin he myöntävät väitteet oikeiksi.

• Gilla*
        esille. kirjoitti:

Ennemmin tai myöhemmin totuus tulee esille, sanotaan. Täällä on väitetty, että Tapani Kansa ei osaa laulaa oikeaoppisesti hiljaa vaan hänen äänensä vuotaa, ääni huojuu, ei syty kunnolla ja vibraato on epätasainen. Muutama Tapsan fani on varovaisesti tämän myöntänyt, suurin osa on suuttunut eikä myönnä idolinsa laulussa mitään vikaa. On tuotu esimerkkilauluja esille missä nämä ongemmat kuuluva. Esim Anniina, Kultaniityt, Akselin ja Elinan häävalssi ja Elokuu laulu jonka Tapsa epäonnistuneesti lauloi televisiokonsertissa.
        Johtopäätös on selvä: ed.laulut ovat erittäin kauniita, siitä se ei ole kiinni. Se että näitä ei toivota Tapsan juhlakonserttiin on kiinni siitä että Tapsa ei osaa laulaa niitä hyvin.
        Eli vaikka fanit eivät tunnusta Kansan lauluongelmia, totuus tuli kuitenkin esille. Näin he myöntävät väitteet oikeiksi.

Kyllä minä ainakin toivon, että Tapsa laulaisi juhlakonsertissaan ainakin myös Anniinan ja Kultaniityt. Tapani osaa laulaa ne niin kauniisti. Siitä Stingin alkuperäisversiosta en pidä ( Fields of gold), mutta Tapanin laulamana pidän kultaniityistä tosipaljon.
        Kaikki eivät vältäämättä pidä, mutat ei se mitään. Makuja on monia.

• Gilla*

Ihan hyvä ,että aiheeseen kuulumattomat asiattomat viestit poistetaan.

• pinsio
        esille. kirjoitti:

Itse en pidä Kultaniityt-kappaleesta en edes alkuperäisestä Stingin versiosta. Akselin ja Elinan häävalssi on levytetty n. 30 vuotta sitten, kaunis valssi, onko se levytys onnistunut vai ei, en osaa siihen sen paremmin ottaa kantaa, lp soi kuitenkin silloin tällöin itselläkin. Anniinan Tapsa tuntuu laulavan joka keikallaan nykyään, ja sen takia ainakin itse haluaisin kuulla vähemmän soitettua ja esitettyä, kuten kirjoitinkin jo aiemmin. Elokuu-kappale ainakin minusta soi kyllä komeasti levyllä, tuo Tapsan Tahtien Iskelmä-Finlandia konsertti, johon viittaat, taisi olla ensimmäinen julkinen esitys, eikä se nyt parhaalla tavalla onnistunut minunkaan mielestä. Mutta kuten sanoin, albumilla se, kuten muutkin Kassu Halosen sävelmät soivat mielestäni komeasti.
        Summa summarum, toivottavasti tulevassa juhlakonsertissa soivat enemmän ne harvemmin kuullut, todella hienot iskelmät, laulelmat ja muut, myös ne "taiteellisemmat" teokset.

• pinsio kirjoitti:

Itse en pidä Kultaniityt-kappaleesta en edes alkuperäisestä Stingin versiosta. Akselin ja Elinan häävalssi on levytetty n. 30 vuotta sitten, kaunis valssi, onko se levytys onnistunut vai ei, en osaa siihen sen paremmin ottaa kantaa, lp soi kuitenkin silloin tällöin itselläkin. Anniinan Tapsa tuntuu laulavan joka keikallaan nykyään, ja sen takia ainakin itse haluaisin kuulla vähemmän soitettua ja esitettyä, kuten kirjoitinkin jo aiemmin. Elokuu-kappale ainakin minusta soi kyllä komeasti levyllä, tuo Tapsan Tahtien Iskelmä-Finlandia konsertti, johon viittaat, taisi olla ensimmäinen julkinen esitys, eikä se nyt parhaalla tavalla onnistunut minunkaan mielestä. Mutta kuten sanoin, albumilla se, kuten muutkin Kassu Halosen sävelmät soivat mielestäni komeasti.
        Summa summarum, toivottavasti tulevassa juhlakonsertissa soivat enemmän ne harvemmin kuullut, todella hienot iskelmät, laulelmat ja muut, myös ne "taiteellisemmat" teokset.

Mä en tuohon omaan toivomuslistaani laittanutkaan sellasia lauluja, jotka ovat ns. "varmoja tapauksia" , eli en laittanu siihen esim. Delilahia ja Kultaniittyjä, koska Tapsa laulaa ne kyllä melkoisella varmuudella noissa juhlakonserteissaan( ainakin iki-ihanan Delilahin ).

"Elokuun yöt"- niminen laulu on tosi kaunis ja herkkän kuuloinen tuolla "Kulkumies"-levyllä ( sillä levyllä on kuitenkin muita vieläkin parempia biisejä).
        Viimekesänä Iskelmä-Finlandia konsertissa Tapsa lauloi sen julkisesti ekaa kertaa. Silloin Tapsaa ihan selvästi jännitti se suora TV-lähetys, ja ihan uunituoreen, uuden biisin ensiesitys, joten se ei onnistunut aivan nappiin.

"Anniina" sopii Tapsan laulettavaksi upeasti. Luulen ,että sekin on niitä lauluja, jonka Tapsa tulee konsertti-ohjelmistoonsa valkkaamaan.
        Niin ihana, kuin se "Anniina" erityisesti Tapsan laulamana onkin, niin oli kyllä tuolla Riutanharjulla ihan mukava kuulla encorena välillä jotain muutakin. Kuten se "Laulu se on iloni ja työni" oli nimittäin just kans tosi kauniin ja upean kuulonen tulkinta Tapsalta encore-biisinä siellä Riutanharjulla.

• Mä en viitsi edes ottaa kantaa koko Manneen enään. Ei ole sen väärti.

• havainto

Olette te fanit todellisia takinkääntäjiä. Niin liikuttavan yksimielisiä silloin kun se antoi hehkutusta Tapsukalle ja nyt siiten jälleen kun kirjoituksissa arvostellaan tätä herraa, huvittavaa...

• Satunnainen matkailija
        esille. kirjoitti:

Johtopäätöksesi on selvä, mutta voiko olettaa myös päinvastoin: Tapani Kansa laulaa nuo toivotut laulut hyvin.

Tapani Kansasta ollaan niin monta mieltä. Minusta hänen paras aikansa oli 1980-luvun alkupuolelta 1990-luvun loppupuolelle. Monet näyttävät ajattelevan, että hänen ääneensä on tullut herkkyyttä vasta tällä vuosikymmenellä. On myös heitä, joiden mielestä hän ei ole koskaan ollut hyvä laulaja. Mikä näistä sitten on totuus tai lähinnä totuutta?

• Mä vaan
        Satunnainen matkailija kirjoitti:

Johtopäätöksesi on selvä, mutta voiko olettaa myös päinvastoin: Tapani Kansa laulaa nuo toivotut laulut hyvin.

Tapani Kansasta ollaan niin monta mieltä. Minusta hänen paras aikansa oli 1980-luvun alkupuolelta 1990-luvun loppupuolelle. Monet näyttävät ajattelevan, että hänen ääneensä on tullut herkkyyttä vasta tällä vuosikymmenellä. On myös heitä, joiden mielestä hän ei ole koskaan ollut hyvä laulaja. Mikä näistä sitten on totuus tai lähinnä totuutta?

Kyllä Tapsa on vasta nyt viimevuosina kypsynyt ja jalostunut todella tunteisiinvetoavaksi, sykähdyttäväksi ja vaikuttavaksi tulkitsijaksi. Aivan upeassa vedossa on Tapani tätänykyä.

• manne

Hyvin on asia mennyt sinunkin kaaliin,kun olet ne huomioinut ,no pikkuisen sinunkin tasosi on noussut.

• manne
        manne kirjoitti:

Hyvin on asia mennyt sinunkin kaaliin,kun olet ne huomioinut ,no pikkuisen sinunkin tasosi on noussut.

Mukava teitä tosikoita on kiusata.Mulle on aivan sama poistetaanko ne vai ei.Lahkouskovaiset saa minut aina hyvälle tuulelle.

• Kansa taisteli

aja hiljaa isi, tai Malmstenin liikennelaulu?

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5203
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      560
      2658
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      19
      2392
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2220
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      2027
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1654
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1545
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      127
      1261
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      128
      946
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      899
    Aihe