Onko kellään hyviä vinkkejä?Kuinka saada koira lopettamaan hihnasa vetäminen??Kaikki hyvät neuvot on tervetulleita!!!
Vetämis-O.N.G.E.L.M.A
11
1011
Vastaukset
- Ruffe
ympäri ja kävele jonkin matkaa takaisin päin.Tämä oli ohjeena joskus jossain lemmikkiohjelmassa.On myös myytävänä näitä koulutuspantoja,missä lenkki menee kuonon ympäri.Ei kauheesti kannata kiskoa koiraa kun on tavallinen panta(mitä tavallisesti tehdään),koska koiran kaula ei kestä semmoista nykimistä.Itselläni ei ole koiraa mutta olen harkinut ottavani karvapalleron.
Kärsivällisyyttä myös tarvitaan :) - Wesa
Mene vaikka koirakouluun.
- Huli84
Aluksikin kannattaa hankkia koiralle valjaat, koska silloin ei rasita koiran niskaa niin paljon.
Tuttavani koirat on opetettu olemaan vetämättä kahdella tavalla, joita on osittain käytetty päällekkäin.
Ensiksikin kun koira rupeaa vetään taluttaja junttaa kantapäänsä maahan ja pysähtyy siihen. Siis koira ei pääse liikkumaan lainkaan. Samalla napakka komento "ei vedä!".
Toinen konsti on se, että kun koira vetää niin vetäsee hihnasta napakasti ja antaa sitten hihnaa löysäksi. Tällöin koira ei voi vetää enää vastaan, koska hinha on löysä. Kun koira taas vetää juuri vetäsy jne. Vähitellen koira oppii, että on paljon mukavampi kulkea, kun ei nyi. Tässä tavassa on kuitenkin oltava melko tarkka, ettei koira pääse huomaamatta vetämään.
Jos koirasi on iso noista keinoista ei taida paljoa olla apua, koska silloin koiralla on enemmän voimaa. Lisäksi kannattaa aina kehua äänellä kun koira tekee oikein. Silloin se tietää mitä siltä odotetaan. - Maisku
Juu minunkin hurtta vetää, ainakin vielä toistaiseksi...Olen myös kuullut tuon pysähtymishomman. Se ei kuitenkaan ole tähän mennessä purrut meidän luupäähän. Se kuonopanta on hyvä juttu. Tuttavallani on tanskandoggi, jolla nyt tietenkin on vetäessään sitä voimaa. Kuonopanta on ainakin heille osoittautunut vallan tarpeelliseksi. Itsekin aion sen hommata. Joskus olen myös kuullut sellaisen jutun, että kun koira vetää, hihnaa vain lyhyemmälle. Se on kuitenkin aika raskasta, varsinkin jos koirasi on vahva. Se on tepsinyt aika hyvin meillä. Onnea koitokseen! Tiedän että se on varsin veemäinen tunne tulla lenkiltä kotiin kun käsi on venyny puoli metriä...
- <-nasu->
Meidän koiralle ainaki tehos se tai kyllähän sitä joskus vieläkin joutuu käyttämään, eli kun koirasi vetää lyhyt napakka veto hihnasta ja samalla käsky ei vedä! (ei missään nimessä jatkuvaa riuhtomista narusta) ja mä myös katson mun koiraani suoraan silmiin vihaisesti, ni se on kyl tajunnu et ku on kaulapanta ni ei saa vetää! mutta jos on valjaat niin koirni saa silloin vetää, koska on esim. kiva käydä hiihtämäs et koira vähän auttoo vetämällä =)
- meidän koira
Meidän koira veti kanssa ja hermot meinasi mennä. Jäin työttömäksi ja päätin ,että se saa määrätä vauhdin. Ensin olin muutaman lenkin jälkeen pyörtymispisteessä, muuta kunnon noustua kävelystä alkoi tulla nautitavaa ja vetäminen väheni.
- mielipide
Ei ainakaan kannatta koiraa alkamaan kiskomaan/vetämään. Voisit yrittää antaa koiralle makupaloja heti kun hihna on löysänä ja jatkaa makupalojen antamista.
myös että pysähdyt kun koira vetää ja jatkat matkaa kun hihna löystyy.
Tärkeintä on että löytyy tarpeeksi kärsivällisyyttä.
Myös yksi vaihtoehto löytyy naksutinkoulutuksesta, opetat koiraa koskemaan kosketuskeppiin ja otat kepin mukaan lenkille ja pidät sitä vierelläsi, näin koiran pitäisi kosketella keppiä (muista palkita), vähitellen keppi pois käytöstä ja jatkat palkitsemalla.- jaaha
tarpeeksi ruokaa niin ei se sitte jaksa enää vetää niin kai se sitte on
- drako
kokeile valjaita sillä joskus oon kuullu et koiralla joku ns. kuulohermo menee tukkoon kun sen kaula puristuu kun se kiskoo...tai sitten kuljetat makupalan avulla hihnalöysänä vierellä niin että koira näkee makupalan niin kauan kuin hihna on löysä ja nami menee piiloon heti jos hihna tiukentuu...ja muista palkita koira kun se tekee oikein...
yks hyvä tapa mitä mä oon käyttäny on ollu et koiru on saanu juosta vapaana joka lenkin aikana esim. metsässä ja siten sen ei oo tarvinu vetää lenkin aikana niin kamalasti.. - Johanna
Mulla on saku uros jolla on massaa n40kg edestä, ja voitte uskoa ettei ole kauhean kiva roikkua hihnan perässä...
No mä olen tehnyt sitä että pysähdyn vaikka joka askeleen jälkeen kun koira vetää, sivulle komento ja sen jälkeen seuraa...Nyt alkaa tehota ja hyvää on tehnyt myös pienet motivointi lelut mukana menossa. Ne olen vähitellen jättänyt pois ettei totu niihin liikaa...
Kaippa se tästä.... - Seropi
Mun koiril on tehonnut seuraavat...
-Vedonestovaljaat
-Vedonestokuonohihna
-Ja sit sellanen et käytät ketjukaulapantaa ja annat hihnan olla jalkojenvälissä,joka kerta kun koira alkaa vetää,pysähdy,pyydä koira viereen ja jatka matkaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856